וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן חוזז: "רוצה להיות במקום בו אהיה שחקן מוביל"

26.5.2024 / 11:00

מתן חוזז החזיר את הקריירה למסלול העונה בהפועל ירושלים ולא רוצה לחזור אחורה, מסביר מה מיוחד במועדון ובזיו אריה, מה הסוד של ערן זהבי ומה חשב על המעבר של ליאור קאסה למכבי חיפה

תקציר: מ.ס. אשדוד - הפועל ירושלים 1:3/ספורט1

מתן חוזז סיים את העונה כמלך השערים של הפועל ירושלים, סגן מלך הבישולים, ראשון באיומים למסגרת, ראשון בדריבלים מוצלחים, ראשון בכדורי רחב. המספרים הם לא בשמיים אך מייצגים את הצעד הנכון שעשה בקיץ כשיצא להשאלה. חוזז "גם מבחינה אישית וגם מבחינה קבוצתית יכולנו להשיג יותר. פתחנו לא טוב את העונה ויש תחושה של פספוס קצת. ברמה האישית סיימתי עם 10 שערים ו-4 בישולים בכל המסגרות, זה לא וואוו אבל זה בסדר. היה חסר לנו ניצחון אחד לפלייאוףהעליון וזה איכזב, אבל בפלייאוף התחתון היינו הטובים ביותר וזה הרגיש טוב".

אחרי 9 מחזורים הייתם עם 2 נקודות במקום האחרון, נלחצת?

"הייתה תחושה לא טובה באותה התקופה. בתוך תוכי לא הרגשתי שאנחנו הולכים למאבקי ירידה, אבל כבר הבנו שהסיכוי לפלייאוף עליון קלוש. שאתה רואה את החבר'ה, את הרמה של האימון, את האיכות של השחקנים, ראיתי שאנחנו שווים הרבה יותר. ברגע שחיברנו 3 נצחונות כבר היינו במקומות 7-8, זאת ליגה שכמה נצחונות מעיפים אותך, הפועל תל אביב ומכבי פתח תקוה כבר היו בפלייאוף העליון ובסוף התמודדו למטה והפועל תל אביב ירדה".

הביאו אותך על חשבון זר, להיות שחקן מוביל

"אני לוקח על עצמי חלק מהאחריות לתחילת העונה, אני ושחר פיבן היחידים בקבוצה הזאת שעברו שלבים מאוחרים עם קבוצה שנאבקה על תארים, עמדנו בלחצים גדולים ואני לוקח על עצמי חלק יותר גדול בתקופה שלא הצלחנו, מרגיש שהייתי צריך להרים יותר את עצמי ואת כולם. ועדיין, זה לא שלא הייתי מוכן להוביל או ברחתי מאחריות, לקח זמן לחזור ולהיות שחקן מוביל, גם בתחילת העונה השיטת משחק פחות התאימה לנו, היא הייתה יותר יפה לעין עם הנעת כדור, שכל אחד עומד בעמדה שלו אבל לא מספיק תכל'ס ולקראת סוף הסיבוב ראשון שינינו את סגנון המשחק ואני שיניתי את הסגנון משחק שלי- יותר להיכנס לאמצע, יותר חופשי, ללכת לקו, עומק, רגל, ואז גם שהמספרים עוד לא הגיעו, היכולת הייתה יותר טובה והתחלנו לנצח".

מתן חוזז שחקן הפועל ירושלים. דני מרון
"שיניתי את סגנון המשחק". מתן חוזז/דני מרון

היה לכם שבוע חלומי העונה עם המהפכים הדרבי ונגד הפועל חיפה, שאתה כובש את שערי הניצחון

"בשבוע של הדרבי הייתי פצוע, הייתה לי מתיחה באמסטרינג, התאמנתי בדשדושים רק כדי להתלבש למשחק. במחצית היינו בפיגור 1:0 וירדנו לחדר הלבשה, זיו אמר לי 'אתה יכול לשחק?' עניתי לו 'אולי רבע שעה, 20 דקות' שבתוך תוכי הרגשתי שאני לא יכול לשחק, אמרתי אני אשחק מקסימום אחמיר את הפציעה, ואז הוא אמר לי 'אתה יכול להיכנס עכשיו?' אמרתי לו 'יאללה תכניס אותי, מה יהיה יהיה'".

"נכנסתי, שלטנו בחצי השני לחלוטין, עידן דהן הבקיע את השיוויון ואני עם קצת מזל הבקעתי את השני, קצת מזל והרבה אופי. לא הייתה לי מחשבה להעביר מימין לשמאל, ישר בעטתי בימין לרחוק. אני שומע לפעמים פרשנים מבקרים את הימין שלי, אני חושב שיחסית לשמאלי יש לי ימין טובה. כיוונתי לפינה לרחוקה השוער הלך לשם אבל עבר מתחתיו, ראיתי אותו מגיע אבל ראיתי גם שבורח לו ונכנס. זאת התפרצות רגשות- אני לא מירושלים, אבל לפני המשחק כבר הבנתי כמה זה חשוב, הדרבי בשביל הפועל ירושלים זה טירוף, לפני המשחק נכנס שחקן עבר ודיבר איתנו, זה היה משחק אחר והצלחנו לשמח את כולם".

"הפועל חיפה עשו עונה מצויינת. הגענו לשם,הייתה לנו מחצית ראשונה רעה מאוד, זה הרגיש שבאנו אחרי דרבי גדול שעשינו, חוטפים שני גולים שמזכירים את תחילת העונה, יורדים לחדר הלבשה והשחקנים מתעשתים על עצמם, עולים לחצי השני להפוך את המשחק. הבאנו אופי, אין דבר כזה משחק שמוותרים והולכים הביתה, עלינו כדי להפוך את התוצאה, כמו בכל העונה- כל משחק וכל פעולה חשובים, לא מורידים, אין דבר כזה סתם להעביר משחק בלי לתת הכל ומאה אחוז מחוייבות".

כל הזמן מדברים על ההצלחה של זיו אריה. בוא תסביר לנו מה הסוד

"זיו יורד לפרטים הכי קטנים. במהלך השבוע הוא לא מחסיר פרט על היריבה- וידאו הגנה, וידאו התקפה, נייחים, הוא בעצמו רואה ולומד קבוצות גדולות- שיטות, פתרונות, זוויות גוף של שחקנים, מאיפה כן ומאיפה לא להכניס כדור לרחבה, מאיזה מקומות הבלמים ידחפו כדורים לקשרים. הוא מנתח משחק של סיטי מאיפה הבלם מוסר לקשר האחורי ומאיפה זה רחוק מדי, אותו דבר עם הקשר לחלוץ, באיזה זווית הכנף שהוא נכנס לאמצע, לפעמים מתי מכניסים 2 או 3 שחקנים באגף ויוצרים יתרון מספרי. היו מאמנים שלמדתי מהם, אבל ברמה הזאת לא נתקלתי במאמן שעובד ככה. הייתי עם זיו בנערים ובנוער, זה משהו אחר ממה שאנשים רגילים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זיו אריה מאמן הפועל ירושלים. לירון מולדובן
"יורד לפרטים הכי קטנים". זיו אריה/לירון מולדובן

מה מיוחד בהפועל ירושלים, אין לה קהל כמו הגדולות אבל המחוייבות היא במקסימום

"האיכות של האנשים שנמצאים שם- שי, זיו, הם קודם כל כבני אדם לפני שהם אנשי מקצוע, דואגים שאנשים ירגישו טוב, לא לפגוע ולא לעשות קטעים לא יפים לאף אחד. במועדון עצמו יש שלושה עוזרי מאמן, מאמן שוערים, שלושה מאמני כושר ועוד שניים-שלושה אנליסטים, המועדון עצמו מאוד מתפתח ושואף למקסימום מקצוענות- אוכל אחרי אימון, חדר כושר, עושים וידאו מסודר ומקצועי. הכל בהסתכלות רחבה, לא באווירה שאם לא הולך אז מחליפים הכל, לא משלמים או עושים בלאגן, מסתכלים ברמה בריאה על הכל".

הופתעת מהמעבר של ליאור קאסה למכבי חיפה?

הופתעתי ולא הופתעתי. בתחילת העונה הוא היה שחקן ליגה שניה לנוער אז זה מפתיע, מצד שני ראיתי שחקנים שמגיעים מליגות נמוכות לטופ. אם זה היה מוקדם מדי עבורו? אני חשבתי שזה נכון עבורו לעבור מיידית, אין גבולות, אם שחקן כמוהו מגיע למכבי חיפה, נותן איזה גול והוא עף, השמיים הם הגבול. מבחינתי הוא עשה נכון, הוא היה חם ושני מועדונים גדולים רצו אותו, ברגע שיש לך אופציה ללכת אין מה לחכות. אוסקר לפני שנתיים עלה משחק ראשון נגד מכבי חיפה משחק ראשון, בום גול ומכאן הלך קדימה".

יש להפועל ירושלים הרבה צעירים עם עתיד

כן, יש לא מעט שחקנים מוכשרים שאני חושב שיוכלו להגיע רחוק, כולם עם אישיות טובה וחזקה. אני מאוד אוהב את אוהד אלמגור עם הסגנון משחק והאופי, אני חושב שהוא יכול להגיע רחוק מאוד. כל הצעירים נמצאים במקום הכי טוב עבורם, הם משחקים בהפועל ירושלים, לומדים ומתפתחים, בשלב הזה הם בסיטואציה הכי טובה לקריירה".

2015, בוררות שלך עם מכבי תל אביב, לא רציתי להתחיל ולצאת להשאלות. אתה בן 27 ועדיין במצב הזה, מה הלאה?

"צריך לראות מה יהיה בקיץ. ברמה האישית אני לא רוצה לחזור לסיטואציה של לא בסגל כן בסגל, אני רוצה להיות במקום שבו אני אהיה שחקן מוביל, שחקן שכל הזמן בעניינים. חלק גדול זה באחריות שלי, שאני אגרום לזה לקרות. חו"ל? תלוי איזה הצעה, זה ענין של ליגה, אתגר, חוזה. לא בכל ליגה כדי להגיד שיצאתי לחו"ל, לא לאלך לליגה בעייתית, ברמה לא גבוהה, עם בעיות תשלומים- חשוב לי הסדר, המקצוענות, הרצינות. יש לי חוזה לעוד עונה במכבי תל אביב, עדיין לא דיברנו, זה עוד מוקדם. בתור שחקן שאוהב את המקצוע, אני משחק נטו מאהבה לכדורגל, מהחלום להיות שחקן, חשוב לי להיות במקום מקצועני, מסודר ורציני מעל הכל, לא לסמן וי ששיחקתי בחו"ל או להיות במקום שארגיש בו לא טוב".

מתן חוזז, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
"לא רוצה לחזור לסיטואציה של לא בסגל כן בסגל". מתן חוזז במכבי תל אביב/דני מרון

איך הרגשת עם האליפות של מכבי תל אביב?

"יש לי שם הרבה חברים שאני שמח עבורם. אני לא חושב מה קורה אם הייתי שם, אני תמיד מרגיש שיכולתי להיות שם אבל אני לא מתעסק בזה, עשיתי השנה צעד טוב עם המעבר להפועל ירושלים, עשיתי מספרים, החזרתי את הביטחון והיכולת, מי יודע מה היה מתפתח אם הייתי נשאר במכבי תל אביב, זאת שאלה שבדיעבד, אני באמת מפרגן להם על האליפות".

מה לגבי תופעת ערן זהבי?

אין מילים, מה אפשר להגיד? הייתי קונה את המספרים האלה. הוא מרוויח את זה רק בזכות עצמו- הוא עובד קשה ואוהב את כל המתח והציפיות סביבו, זה רק מדרבן אותו יותר, הייתה לי זכות לחלוק איתו חדר הלבשה ,לקחתי ממנו הרבה טיפים. פעם דיברתי איתו, הוא אמר לי 'חוזז, אני בחיים לא בועט לשער כדי להגיד בעטתי, אני בועט לשער בכוונה להבקיע גול, אני לא עולה לאימון כדי להעביר אימון, אני עולה לאימון כדי להשתפר בו ולצאת יותר טוב ממה שהייתי'

הוא סיפר לי שהוא היה בהפועל כילד ושחקנים היו עושים צחוקים באימון והוא היה קצת מדרדר והוא אמר להם 'חבר'ה, בשבילי זה קו אדום, אתם רוצים צחוקים לפני, אחרי, אבל באימון אני עולה אני עושה את המאה אחוז, אני לא בא להעביר אימון, אני רוצה להיות מרוכז במאה אחוז ולהתקדם".

מה הוא צריך לעשות הקיץ? לדעתי צריך להמשיך. אם לא הוא יחסר למכבי תל אביב, מעבר למגרש, הדמות עצמה בחדר ההלבשה עולה על הדמות על המגרש- הוא מאוד כריזמטי אם הוא משחק טוב או לא, כמו דן גלזר, שרן ייני, דור פרץ, האופי שלו, זה שהוא איתך באותה קבוצה זה כבר מוסיף".

ושרן ייני?

"הקריירה שהוא עשה מדהימה, הוא בחור מדהים, ווינר אמיתי, הוא באמת דואג שכולם ירגישו טוב במכבי, נלחם באימונים כמו מטורף. הוא לא אחד שמוריד, הוא היה מביא יכולת גבוהה באימונים גם שהוא לא משחק הרבה. שהייתי איתו במכבי לא היינו שחקני הרכב ולא יצא לנו לשחק הרבה יחד אז הרגשתי אותו בעיקר באימונים, בגישה, הוא מדייק בכל דבר באימונים, בהתנהלות ובגישה, זה מה שמייחד אותו".

  • עוד באותו נושא:
  • מתן חוזז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully