וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח בתוף: זו הפרידה המושלמת של טן האח מיונייטד?

26.5.2024 / 10:00

המאמן המושמץ נפרד בזעף עם זכייה מדהימה בגביע בתום מחצית מושלמת, שלל עקיצות בסיום והרבה זיכרונות מפרגי. שאול אדר מוומבלי

תקציר גמר גביע אנגלי: מנצ'סטר סיטי - מנצ'סטר יונייטד 2:1/ספורט1

זקני וומבלי המחודש זוכרים את הדרבי המנצ'סטרי בחצי גמר הגביע ב-2011. סיטי, אז כוח עולה, חיפשה תואר ראשון אחרי שנות דור, כל אחת צוינה בלעג ביציעי אולד טראפורד ויונייטד חשה את האיום האמירתי בהובלת יאיא טורה הולך ומתגבר. סביב האצטדיון הענק התפתחו קטטות, האוויר היה דחוס מסירנות המשטרה, שנאה ואלימות. זה היה קרב על ההגמוניה והאווירה היתה הרועשת ביותר בתולדות וומבלי המחודש. סיטי ניצחה 0:1 משער של טורה בדרך לזכיה בגביע מול סטוק סיטי והשאר הוא היסטוריה.

זקנים יותר זוכרים את הגביע של יונייטד ב-1990. אלכס פרגוסון המאמן הלא מצליח של יונייטד היה על סף פיטורים ורק סדרת נצחונות דרמטים בגביע וזכיה בו לבסוף הצילה את משרתו. ההמשך ידוע. ללואי ואן חאל זה לא עזר והוא פוטר אחרי זכיה בגביע ב-2016 ואילו אריק טן האח עלה למשחק בידיעה שזהו משחקו האחרון כמנג'ר יונייטד, כך על פי התקשורת האנגלית. גביע, כבודו במקומו מונח, אבל יונייטד שלו נראתה העונה הרבה פעמים חסרת דרך. ביציעי יונייטד הונף שלט שנשא את המספר 115 כמספר סעיפי האישום נגד סיטי על חריגות מהתקנון. זה היה מדויק, נקודה תקפה בויכוח על גדולת סיטי אבל בניגוד לדרך של פרגוסון שדרס מבלי להתקטנן.

אלו יחסי הכוחות היום. יונייטד סיימה במקום השמיני עם הפרש שערים שלילי, אם מישהו שכח. המחצית הראשונה בגמר הגביע היתה כל מה שיונייטד לא היתה ברוב העונה. היה לה חזון, דרך, מוטיבציה וביצוע מושלם. מול הקבוצה הטובה בעולם, היא התגוננה במערך מעובה אבל גמיש שהגיב לאיומים המוכרים של סיטי. מול סיטי עבודת ההגנה היא סיפור קבוצתי ואכן קובי מיינו, ברונו פרננדס ושחקנים קדמים אחרים בילו בקרבת רחבתם ברוב המחצית וחסמו את נתיבי המסירה המוכרים.

כשיונייטד השיגה את הכדור היא מיהרה להרחיק אותו לעבר ראשפורד וגארנצ'ו שתקפו את ההגנה הדלילה של סיטי. וזה עבד פעמיים. כדורים ארוכים ומדויקים, האנטיתיזה לכדורגל של פפ גוארדיולה, ניצחו את המשחק. בדקה השלושים נשלח כדור כזה לעבר אלחנדרו גארנצ'ו אבל יושקו גברידול הקדים אותו. הוא נגח לעבר שוערו, סטפן אורטגה, שיצא הרחק משערו. גארנצ'ו ניצל את הבלבול וכבש שער קל מול שער ריק.

ברונו פרננדש חוגג עם מייסון מאונט מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
בלי רגשי נחיתות. ברונו/GettyImages

השער השני של יונייטד תשע דקות מאוחר יותר היה כבר מהלך מבריק של כדורגל. כדור מהיר של ראשפורד חשף את הגנת סיטי, גארנצ'ו מסר לפרננדס שבנגיעה מושלמת הותיר את קובי מיינו מול השער. שני שערים של שחקנים מתחת לגיל עשרים בגמר גביע. השער הזה היה גם כל מה שסיטי לא היתה במחצית הראשונה. זה היה כדורגל אפקטיבי, מהיר, נחוש ומבריק.

סיטי, בניגוד לסיטי של 2011, באה רפויה, אדישה ואיטית, ושיחקה כדורגל אוטומטי. בלי מהלכים מפתיעים, שינויי קצב, אגרסיביות ותוספת האנרגיה שדרושה במעמד גדולים. המחצית השניה כבר הזכירה גמר גביע. ג'רמי דוקו נכנס במקום מתאו קובצ'ביץ' וסיטי תקפה בקצב אחר לגמרי. אחרי מחצית שלמה שבה לא הגיעה למחצית החל בליץ של סיטי. הולנד בעט למשקוף, פודן, ווקר ואלוורז הגיעו למצבים מצוינים אבל רק בדקה ה-87 הצליחה להבקיע מבעיטה מחוץ לרחבה של דוקו. "זה כבר היה מאוחר מידי". אמר גווארדיולה. "תוכנית המשחק לא עבדה במחצית הראשונה, הגבנו טוב במחצית השניה אבל לא הצלחנו להבקיע וברכות ליונייטד".

"מה שיפה בגביע הוא שקבוצות קטנות יכולות לעקוץ תואר", התלוצצו המתלוצצים, אבל יונייטד שיחקה נכון. היא התגוננה בצורה מבריקה במחצית הראשונה, לא רק בעמידה של אוטובוס או שניים אלא ממש חנקה את סיטי, היא מיעטה לתקוף אבל מצאה דרך לעקוף את השליטה האבסולוטית של סיטי במרכז המגרש דרך משחק על קיצונים והיא נלחמה. היא באה להילחם על כבודה, הכבוד העירוני, על תואר ועל כל מה שהיא יכולה לקחת מעונה רעה נוספת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אריק טן האח מאמן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
עוזב במצב רוח תוקפני. טן האח/GettyImages

אם זהו המשחק האחרון של המנג'ר ההולנדי, הוא לפחות ייזכר בזכות במחצית ראשונה מושלמת. גם. גביע ב-2024 אינו גביע של 1990, הוא הרבה פחות חשוב אבל גם גביע של יונייטד העונה הוא חשוב בהרבה מגביע נוסף בשנות פרגוסון. גביע עם שני מבקיעים בני 19 הוא סיבה טובה לחגיגות גם אם בידיעה שזה מה שיש כרגע. טן האח עוזב, ככל הנראה בראש מורם ובמצב רוח תוקפני. במסיבת העיתונאים איש לא התעניין בתוכנית המשחק המבריקה שלו ורק עסקו בסיום כהונתו עד שקיבלו את ההתפרצות לה הם קיוו.

"הבט על הסגל ועל הפציעות ותבין שלא יכולנו לשחק את הכדורגל שלנו בלי שחקנים. אני מצטער שאתה לא מבין באימון קבוצות כדורגל", הוא אמר בזעף. "אנחנו בעיצומו של פרויקט של קידום צעירים כמו גארנצ'ו וקובי מיינו ואני במקום שרצינו להיות, המועדון היה במצב נורא כשהגעתי. אנחנו זוכים בתארים ויש מקום להשתפר והסגל לא עמוק מספיק אבל אנחנו זוכים בתארים. שני תארים בשנתיים זה לא רע. ואם לא רוצים אותי אז אלך ואזכה בתארים במקום אחר. זהו תואר ענק ואני מאושר שזכינו עם השחקנים, הקבוצה והצוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully