וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוזמת רמב"ם ומשפחת אבו יונס: קמפיין נגד עישון במגרש הכדורגל

19.5.2024 / 11:16

למעלה מ 40% מהגברים הצעירים בחברה הערבית מעשנים - כמעט פי שניים מאשר באוכלוסיה היהודית. שיתוף פעולה בין רמב"ם והמרכז הרפואי סכנין החל אמש במשחק מול מכבי חיפה

קמפיין נגד עישון בחברה הערבית. יחצ,
קמפיין נגד עישון בחברה הערבית/יחצ

למעלה מ 40% מהגברים הצעירים בחברה הערבית מעשנים - כמעט פי שניים מאשר באוכלוסיה היהודית. הנתון המטריד הזה, עם ההשלכות הבריאותיות הקשות הנלוות לו, עומד מאחורי יוזמה חדשה - שיתוף פעולה של בית החולים רמב"ם בחיפה והמרכז הרפואי סכנין ליצור מודעות בחברה הערבית על סכנות העישון.

ברמב"ם ובסכנין הגיעו למסקנה שהמקום הטוב ביותר להתחיל בו את הקמפיין הוא במגרשי הכדורגל - מקום שבו צעירים רבים מהחברה הערבית יכולים להיחשף למסרים נגד עישון. אתמול במהלך המשחק שהתקיים בליגת העל בין קבוצת הכדורגל של סכנין ובין מכבי חיפה, החלה הפעילות ההסברתית - ילדים ששימשו כדיילים של העברת המסר הסתובבו במגרש עם חולצות שעליהם כיתוב בערבית ובעברית שהעישון הוא גול עצמי, וחילקו חומרי הסברה על סכנות העישון. השחקנים וצוות השיפוט עלה למכר הדשא עם חולצות זהות, והשילוט במגרש היה חד משמעי לגבי סכנות העישון.

קמפיין נגד עישון בחברה הערבית. יחצ,
קמפיין נגד עישון בחברה הערבית/יחצ

הקמפיין הוא חלק משיתוף פעולה בין בית החולים רמב"ם, למרכז הרפואי החדש בסכנין, שאת הקמתו יזמה משפחת אבו יונס (גם הבעלים של קבוצת הכדורגל של סכנין המשחקת בליגת העל). שיתוף הפעולה כולל מספר תחומים רפואיים, כשהחזון המשותף לשני המרכזים הרפואיים הוא הרעיון של הבאת מיטב הטיפול הרפואי אל הקהילה, קרוב אל הבית, כדי לחסוך מחולים וקשישים את הצורך להיטלטל שעות ארוכות בדרכים כדי לקבל טיפול רפואי איכותי רחוק מהבית.

רופאי רמב"ם מגיעים כיום אל המרכז הרפואי החדש בסכנין שבו יש את מיטב הציוד הרפואי בתחום הדימות ובתחום הדיאליזה וחדרי הניתוח. השילוב בין טכנולוגיה מתקדמת שהותקנה בסכנין, ובין הידע הרפואי והנסיון הרב שמביאים רופאי רמב"ם - הוא שילוב מנצח לטובת האוכלוסיה המקומית. הקמפיין נגד עישון במגזר הערבי הוא צעד אחד קדימה - חלק מהחשיבות לרפואה מונעת ע"י שיכנוע וחינוך צעירים להפסיק לעשן.

  • עוד באותו נושא:
  • עישון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully