וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת נוער בלאומית? תרחיש הבלהות של הפועל תל אביב

14.5.2024 / 8:00

אם עסקת ספרא לא תצא לפועל והמועדון לא יימכר בקיץ, קבוצת מינצברג לא תכניס את היד לכיס וחרם המנויים שנרקם לו, עלול להביא לקריסה כלכלית של ממש. האם האדומים ייאלצו להעמיד סגל חלש גם בקנה מידה של ליגת המשנה? התשובות תוך 2-4 שבועות

תקציר: הפועל תל אביב - מ.ס. אשדוד 2:0/ספורט1

אי ודאות בהפועל תל אביב לקראת העונה הבאה אחרי הירידה ללאומית. כל עוד לא נסגרה עסקת אדמונד ספרא, הסיכויים שהמועדון יתמודד עם המצב הכלכלי ויעמיד קבוצה עם שאיפות לעלייה לליגת העל נמוכים מאוד, בעיקר לנוכח רצון הקהל לפתוח בחרם מנויים אם דייויד מינצברג ימשיך.

את התשובות לעסקת ספרא נקבל בעוד שבועיים עד חודש, אך במידה שהיא לא תצא לפועל, האדומים יהיו בבעיה קשה. למועדון יש התחייבויות של למעלה 12 מיליון שקל לעונה הבאה (חובות עבר של ההנהלה הקודמת, פיצויים ליוסי אבוקסיס, פריסת תשלומים על שחקנים, בוררויות ועוד). תפעול מינימלי של מועדון, עוד לפני שכר שחקנים וצוות מקצועי, מוערך בעוד 15 מיליון שקל - מה שיצריך הזרמת כספים מאסיבית למועדון מצד בעל הבית, משהו שלא יבוא מצד קבוצת מינצברג.

דייויד מינצברג, מבעלי הפועל תל אביב. דני מרון
לא מתכוון להשקיע. מינצברג/דני מרון

כתוצאה ממה שקורה לאחרונה, גם המשקיעים האמריקאים הרימו ידיים ומינצברג עבר למוד של החזר השקעה ופחות התעסקות בעתיד המועדון. אם עסקת ספרא לא תושלם וללא הזרמת כספים חיצונים, חרם אוהדים בנוגע למנויים ייצר בור כלכלי גדול שיאלץ את האדומים להתיר כל חוזה אפשרי תמורת פיצוי מסויים ולהעמיד לעונה הבאה קבוצה של שחקני נוער, שחקנים בשכר חייל ואולי כמה שחקנים נוספים זולים יותר. תרחיש הבלהות של האדומים מרחף מעל המועדון, וכל עוד חרם המנויים יהפוך לממשי, לא ברור איך ניתן למצוא פתרונות כלכליים.

במקרה שעסקת ספרא לא תצא לפועל, התקווה היחידה היא מכירת שחקנים שתכניס למועדון 5-6 מיליון שקל והתגייסות של הקהל כולל בצד הכלכלי. במקרה כזה דייויד מינצברג יכריז על ניתוק מהמועדון ועל העברת זכויות הניהול לאדם מתאים עד אשר יימצא רוכש ראוי בעתיד. הסיכוי שסיטואציה כזאת תתממש? נמוך מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully