וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיל גוד: פיל פודן ימשיך ברצף הבלתי נתפס שלו?

עם ארון תארים נדיר בגיל 23 בלבד, כוכב מנצ'סטר סיטי שואף לעשות היסטוריה נוספת עם עוד אליפות מתוקה, בדרך להגשים את הנבואה של גווארדיולה לגבי מעמדו בהיסטוריה

כל השערים והבישולים של פיל פודן העונה/ספורט1

המטרה שמנצ'סטר סיטי הציבה לעצמה לאחר עונת טרבל יוצאת דופן הייתה שחזור הזכיה בשלושת התארים בעונה שלאחר מכן. זכיה בטרבל- הישג מרשים כשלעצמו - היא נקודת ציון מיוחדת שכבר קרתה בצד האדום של העיר מנצ'סטר לפני עשרים וחמש שנים, אבל השגת טרבל בפעם השנייה ברציפות כבר היה משנה את הדיון מ-'האם סיטי היא הקבוצה הטובה בתולדות הפרמייר ליג?', ל-'האם סיטי היא הקבוצה הטובה בתולדות הכדורגל האירופי?'.

ההדחה בשלב רבע גמר ליגת האלופות על ידי ריאל מדריד קבעה באופן ודאי שאלופת הפרמייר ליג המכהנת כבר לא תשחזר את הטרבל הנדיר, אבל כששני תארים נותרו לה עד לסיום העונה הנוכחית, סיטי ממשיכה להציב עקביות בלתי נתפסת ובעיקר עונה על הקריטריון העליון שמנג'ר הקבוצה, פפ גווארדיולה, הציב בתחילת השנה: הרעב שהוא רוצה לראות משחקניו.

עם קורות חיים שבגיל 23 בלבד כוללים חמש זכיות בפרמייר ליג, ארבעה גביעי הליגה, שתי זכיות בגביע האנגלי, זכיה בליגת האלופות, זכיה באליפות העולם לקבוצות, שני מגני הקהילה וסופר קאפ אירופי אחד, סביר להניח שרעב הוא לא המושג העיקרי שהיה מניע את פיל פודן להציג עונת שיא בשנה בה בגזרה המקומית הסיטיזנס אותגרו במאבק אליפות משולש כמעט עד הסיום על ידי שתי קבוצות שמנסות בשנים האחרונות בעקביות לנגוס בשליטתה הטוטאלית בליגה האנגלית.

זאת כמובן עם פודן היה שחקן פרמייר ליג מוביל 'סטנדרטי', כשהוא אפילו לא במחצית העשור השלישי לחייו, שזכה בכל תואר אפשרי במועדון בו גדל. אבל דווקא בעונה בה היה נדמה שסיטי נאבקת גם עם אתגרים פנימיים שונים (פציעת קווין דה בראונה לפרק זמן ממושך) וגם עם אתגרים חיצוניים בדמותן של יריבות עקשניות ואיכותיות, פודן שדרג את האיכויות הנדירות שאפיינו אותו עד כה ולקח את המשחק האישי שלו לרמה אחרת לגמרי כשהמונח 'וורלד-קלאס' ראוי להיצמד לשמו כעת באופן טבעי.

פיל פודן, שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
העדיף ללמוד מהטובים ביותר. פיל פודן/רויטרס

האירוניה הגדולה שסובבת את פודן השנה היא שגם עכשיו, כשלסיטי נותרו שלושה משחקי ליגה בלבד עד סיום העונה הנוכחית, גם בכירי הפרשנים וחבריו לקבוצה מתקשים להצביע על העמדה הטובה ביותר עבורו בה הוא מפיק את המקסימום עבור קבוצתו. ''אני מכיר את פיל מגיל 16 וצפיתי מקרוב בהתקדמות שלו, בכל שנה ושנה הוא הופך לטוב יותר ורואים את זה גם השנה. זה מדהים לראות את התרומה שלו, על הקו, מאחורי החלוץ. בסוף, הוא ישחק במרכז, אין לי ספק בזה, אבל פיל גם היה צריך להראות סבלנות כי הוא נאבק על דקות שם מול שחקנים אחרים- גונדואן, פרננדיניו, דויד סילבה. אבל התרומה שלו עבורנו היא מכרעת, זה ברור ובעיקר משמח עבורנו'', שיתף לאחרונה קווין דה בראונה כשנשאל על התפקוד של פודן במגוון עמדות.

המאסטרו הבלגי הגדיר זאת במדויק, כשהתייחס לקשיים, האתגר והעמידה במטרה שפודן עצמו העמיד לנגד עיניו בתור בוגר האקדמיה של המועדון שקיווה לקבל דקות באופן עקבי בסגל התחרותי ביותר בפרמייר ליג בעשור האחרון. אבל בזמן ששחקנים צעירים אחרים (קול פאלמר, לדוגמא) הפנימו שכמות ההזדמנויות והיכולת שלהם להתפתח ולשחק באופן רציף בסיטי כמעט ולא קיימת, פודן העדיף להיאבק על מקומו, ללמוד מהטובים ביותר ולנצל כל הזדמנות אפשרית באופן מיטבי.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
מאמן מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה. רויטרס
"הוא יוכל להיזכר כגדול בתולדות המועדון". גווארדיולה/רויטרס

עשרים וארבעה שערים ועשרה בישולים העניקו לו לאחרונה את תואר 'שחקן העונה' מטעם איגוד הכתבים המקומי לאחרונה והקדים מועמדים ראויים אחרים לתואר כגון דקלן רייס, מרטין אודגור וחברו לחדר ההלבשה בסיטי, רודרי, כשאת המחמאה הגדולה ביותר קיבל דווקא מהמנג'ר שלו, פפ גווארדיולה: ''למועדון הזה יש היסטוריה מכובדת עוד לפני ימי האת'יחאד עם שמות גדולים ששיחקו כאן, אבל אם פיל ימשיך להציג את מה שהוא הראה עד עכשיו בסיטי, לא רק שהוא יוכל להיזכר כאחד הגדולים ביותר, אלא כגדול ביותר בתולדות המועדון'', הצהיר. היכולת המרשימה של פודן עתידה להעניק לו מקום של קבע גם בהרכב של גארת' סאות'גייט ביורו הקרוב, בו אנגליה לא רק שתגיע כאחת הפייבוריטיות המובהקות, אלא כאחת הנבחרות ההתקפיות המרגשות ביותר עם חולייה קדמית צעירה, רעננה ותוססת בדמותם של בלינגהאם, סאקה ופודן ומונהגת על ידי הארי קיין.

אך עוד לפני אליפות אירופה שתיערך בקיץ הקרוב בגרמניה, לפודן ולסיטי יש מטרת על, והיא להפוך למועדון הראשון בתולדות הכדורגל האנגלי שזוכה בארבע אליפויות ברצף. היום (14:30, ספורט1) סיטי תדרים לבירה האנגלית לעימות חזיתי מול פולהאם ומרקו סילבה, שבשלב הזה של העונה בעיקר משחקת ללא מטרות ממשיות לאחר שסיכויי ההעפלה לאירופה או מאבק נגד ירידת ליגה הפכו ללא-רלוונטיים כבר לפני מספר שבועות.

בזמן שהאלופה תקווה לסיוע מהצד האדום והעוין של מנצ'סטר מחר כשיונייטד המקרטעת תארח את ארסנל באולד טראפורד, יש לפודן ולחבריו לקבוצה הזדמנות לדלג מעל התותחנים בטבלת הליגה במידה וינצחו. קרייבן קוטג' כבר הוכח כמקום מאתגר לחלק מהגדולות של הליגה, כששתי הנציגות של צפון לונדון- ארסנל וטוטנהאם- הפסידו שם בחודשים האחרונים- אך באותה נשימה כשפודן וסיטי בשיאם, אין קבוצה בפרמייר ליג שבאמת מסוגלת לעצור אותם בדרכם לזכייה באליפות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully