וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כישרון לבד לא יספיק, תמיד יש מהמורות רגשיות: אסתר רוט שחמורוב בטור מיוחד

אסתר רוט שחמורוב, טור אורח

8.5.2024 / 10:24

"כדי להצליח ברמות הגבוהות ביותר הספורטאי צריך להיות בעל מגוון תכונות נוספות כמו: חוסן מנטלי, כוח רצון, יכולת התמדה ויכולת להתאמן": אסתר רוט שחמורוב השתתפה בפאנל ייחודי ראשון מסוגו שקיימה אגודת מכבי תל אביב בשיתוף עם הוועד האולימפי בישראל בדרך לפריז

אסתר רוט שחמורוב ודורון שיטרוק. עודד קרני, באדיבות מכבי תל אביב,
אסתר רוט שחמורוב ודורון שיטרוק/עודד קרני, באדיבות מכבי תל אביב

כשהייתי ילדה אמרו לי שאני צריכה להגיד תודה על הרגליים הארוכות ועל כישרון הריצה עמם נולדתי. איזה מזל יש לך, אמרו לי. אלוהים בירך אותך, הוסיפו. ואני, ילדה תמימה, עשיתי כפי שאמרו לי והודיתי. הודיתי לאלוהים הטוב, למזל, לגנטיקה, להורים - והמשכתי לרוץ. רק שנים אחר כך הבנתי שכישרון בלבד לא מספיק וגם לא גנטיקה טובה ככל שתהיה.

גם אם הרגליים שלך חזקות כשל לביאה זה לא מספיק. גם אם יכולות הפריצה שלך הן מתנה משמיים -הן לבד לא יועילו לאורך הדרך, כי תמיד שיש מהמורות רגשיות בדרך. לכן, כששואלים אותי, ושואלים אותי הרבה הורים וילדים וספורטאים בתחילת דרכם - איך אפשר להפוך לספורטאי מקצועי ומוביל, אני תמיד אומרת שחייבים שני דברים: אופי חזק ובלתי מתפשר, ומאמנים מקצועיים בעלי אותן תכונות בדיוק. כי הרבה זוכים ברגליים ארוכות, שרירים חזקים וגוף חזק, אך מה שהופך ספורטאי לספורטאי על הוא העבודה העיקשת ואנשי הצוות המקיפים אותו.

הריצות ל- 100 מטרים ול-100 מטרים משוכות, שונות מהותית מהריצות האחרות. בריצות הקצרות צריך כישרון גדול. בלעדיו, לא ניתן להצליח. רק כישרון לא מספיק. כשהייתי בת 14 או 16 ו-20 לא ידעתי להסביר את ההבדל. ידעתי לקום כל בוקר, להתאמן גם כשהשרירים כאבו לי, גם בימים גשומים או בחמסין וידעתי להקשיב למאמן המסור שלי שליווה אותי, עמיצור שפירא ז"ל שנרצח במשחקים האולימפיים במינכן 1972.

כדי להצליח בספורט האישי צריך שילוב של כישרון וגנטיקה טובה. רבים לא מצליחים במקצועות הספרינט כי הם לא מצליחים לעמוד בעבודה האישית. כדי להצליח ברמות הגבוהות ביותר הספורטאי צריך להיות בעל מגוון תכונות נוספות כמו: חוסן מנטלי, כוח רצון, יכולת התמדה ויכולת להתאמן, הוא צריך לדעת מה הוא רוצה מעצמו ולאן הוא שואף להגיע.

"לאגודת ספורט חזקה יש חשיבות בטיפוח הספורטאים"

בריצות ארוכות, לדוגמה, דרישות האימון ממך הן אחרות לגמרי. אתה צובר הרבה מאד קילומטרים ברגליים ואתה צריך להיות טיפוס מיוחד המסוגל להיות הרבה זמן לבד עם עצמך ולהתגבר על משברים תוך כדי. הרצון להצליח ולהגיע לשיאים מוביל לוויתורים והשקעה טוטאלית. אם לספורטאי חסרה אחת מהתכונות הללו הוא נושר בדרך. מי שמצליחים הם רק אלה המסוגלים לעמוד בזה. אלה, שהמטרה שלהם להצליח לנגד עיניהם. רק כך, כל הקשיים שבדרך מתגמדים.

לצד הכישרון חשובה מאד עבודת המאמן. המאמן שלך צריך להיות בעל ידע רב ויכולת להביא אותך לשיא בזמן הנדרש. הוא חייב להכיר אותך היטב על כל תכונותיך כדי להצליח במשימה הזאת. חלק חשוב בתורה הזאת הוא שהמאמן ידע לעבוד אתך במינון ובעוצמות המתאימות ליכולת שלך.

לאגודת ספורט חזקה חשיבות רבה באיתור הספורטאים וטיפוחם. בזמני, לפני למעלה מ-50 שנה, לאגודה לא היתה משמעות מקצועית בהיבט של מעטפת שדאגה לכל הצרכים שלי. היום, אגודה נותנת שקט לספורטאי בכל המובנים: בשדה האימון, בכל מה שקשור לבריאות הספורטאי ולתמיכה כלכלית. אגודה מייצרת לספורטאי סביבת עבודה שקטה ובטוחה ומאפשרת לו לעסוק נטו בפעילות הספורטיבית שלו ללא רעשים מסביב.

האגודה המובילה בטיפוח הספורט ההישגי, מגיל צעיר, היא אגודת מכבי תל אביב שנכון להיום כבר שבעה מספורטאיה השיגו את הכרטיס למשחקים האולימפיים הקיץ בפריז. מכבי תל אביב מעניקה את המעטפת הנכונה לספורטאים ומהווה מודל לחיקוי בניהול אגודות ספורט. ההשקעה בספורטאים שלה מניבה הישגים מרשימים מאד, ספורטאיה הם אלופי העולם ואירופה בכל הגילאים במספר ענפים כמו: אתלטיקה, התעמלות מכשירים והתעמלות אומנותית.

אסתר רוט שחמורוב עם ארטיום דולגופיאט ושחר שגיב. עודד קרני, באדיבות מכבי תל אביב,
אסתר רוט שחמורוב עם ארטיום דולגופיאט ושחר שגיב/עודד קרני, באדיבות מכבי תל אביב

אסתר רוט שחמורוב השתתפה בפאנל ייחודי ראשון מסוגו שקיימה אגודת מכבי תל אביב בשיתוף עם הוועד האולימפי בישראל בדרך למשחקים האולימפיים, פריז 2024. הפאנל הדגיש את חשיבותה של אגודת הספורט באיתור, הקניית יסודות מקצועיים וטיפוח ספורטאים מגיל צעיר בדרך לפיסגת ההישגים.

בפאנל שנפתח בדברי ברכה של יו"ר הוועד האולימפי בישראל יעל ארד, יו"ר אגודת מכבי תל-אביב דורון שיטרוק, יו"ר איגוד ההתעמלות אבי שגיא ומנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לוי, לקחו חלק מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, אסתר רוט שחמורוב בהופעה האתלטית האולימפית הישראלית הראשונה שהגיעה לגמר אולימפי, אלה סמופלוב, ארטיום דולגופיאט ושחר שגיב.

עד כה הבטיחו את השתתפותם במשחקים האולימפיים שבעה ספורטאים של מכבי תל-אביב: חברות נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, הקפטנית רומי פריצקי ודיאנה סברצוב, רצי המרתון לונה צ'מטאי סלפטר, מארו טפרי וגשאו איילה, הגולשת ענת ליליאור והאלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט. בנוסף אליהם צפויים להצטרף למשלחת עוד 4-5 ספורטאי האגודה בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully