וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהגדולים שהיו לנו": שוער העבר חיים לוין הלך לעולמו בגיל 87

21.4.2024 / 9:40

לוין זכור בעיקר מימיו כשוער מכבי תל אביב, עמה זכה באליפות ושלושה גביעים. חבריו ספדו: "היה מפחיד לבעוט מולו, סוג של יאשין ישראלי"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 19.4/ספורט1

אבל בכדורגל הישראלי: שוער העבר האגדי חיים לוין הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 87. לוין היה אחד השוערים הבולטים בכדורגל הישראלי בשנות ה-60' וה-70', וזכור בעיקר מימיו כשוער מכבי תל אביב. במדי הצהובים זכה לוין באליפות בשנת 1968 וגם בשלושה גביעי מדינה בשנים 1964, 1965 ו-1967. בעונת 1964/65 נבחר לוין לכדורגלן העונה.

בין היתר, באמתחתו של לוין גם 22 הופעות בנבחרת ישראל. לוין החל את דרכו המקצוענית בהפועל פתח תקוה, ושיחק כמושאל בהפועל כפר סבא והפועל חדרה. ב-1957 עבר למכבי חיפה ושיחק במדיה שלוש שנים, עד המעבר למכבי תל אביב בה הפך לסמל, ובה שיחק תשע שנים.

שוער מכבי חיפה בעבר חיים לוין עם בעלי מכבי חיפה יעקב שחר ועם ניר דוידוביץ'. שלומי גבאי
קריירה מרשימה. חיים לוין בטקס שערכה לכבודו מכבי חיפה/שלומי גבאי

לאחר מכן שיחק גם במדי בית"ר ירושלים, הפועל ירושלים ומכבי נתניה. בשנת 2009 הפך לחבר היכל התהילה של הכדורגל הישראלי. יהי זכרו ברוך.

ממכבי תל אביב נמסר בתגובה: "משפחת מכבי תל אביב מרכינה ראש עם היוודע דבר מותו של שוער העבר חיים לוין שנפטר הבוקר בגיל 87. לוין שיחק במכבי בין השנים 1960-1969 זכה ב-2 אליפויות ו-4 גביעי מדינה כמו גם בגביע אסיה 68/69 כשהוא שומר על שער מכבי ת"א ב-214 משחקים ובנבחרת ישראל ערך 22 הופעות בהן באולימפיאדת מקסיקו 1968. אנו מחזקים בשעה זו את משפחת לוין שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".

ניסים בכר ספד ללוין: "אהבתי את חיימק'ה מאוד, הוא לדעתי בין חמשת השוערים הגדולים בתולדות המדינה. הגיע למכבי תל אביב, ממכבי חיפה, זה מה שהיה חסר לנו, שוער שאוהב לעמוד בין הקורות, גם באימונים לא נתן להבקיע לו. הייתה לי איתו תקופה יפה, עצוב לי". אורי סלימן הוסיף: "לוין היה האליל שלי, השוער שהוא לדעתי הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו. התאמנתי איתו כשעליתי מקבוצת הנוער, היה מפחיד להבקיע מולו, סוג של לב יאשין. יהי זכרו ברוך".

אבשלום מרקוס, חלוץ העבר של הפועל פתח תקוה, הוסיף: "לוין התחיל את דרכו בהפועל פ"ת כמחליפו של יעקב ויסוקר. שוער צעיר שלא היה מוכן להיות שוער שני. יש לי עד היום מזכרת ממנו , שיחקתי נגדו בהפועל פ"ת נגד מכבי ת"א, קפצנו לכדור גובה, הוא הכניס לי אגרוף לשפה, נלקחתי לבית חולים והסימן עד עכשיו. שוער מהגדולים שראיתי".

ארצי בן יעקב, ששיחק עם לוין בבית"ר ירושלים, נפרד: "המיוחד בחיימק'ה היה השיגעון לא לקבל גול. פעם במשחק אימון בימק"א כבשתי מולו, הוא רדף אחריי עד חדר ההלבשה. שוער גדול ובן אדם נפלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully