וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין מינצברג לניסנוב: המדריך לאדום המבולבל

16.4.2024 / 14:15

אוהד הפועל תל אביב ממוצע קורא ושומע על חובות, עיקולים, תביעות, אולי גם פירוק שבדרך - הכול תוצאה של המלחמה בין הבעלים הקודמים לקבוצת מינצברג. מה האמת? וואלה ספורט עושה סדר

תקציר: הפועל תל אביב - הפועל פתח תקוה 1:1/ספורט1

אם שואלים אוהד הפועל תל אביב ממוצע, הוא לא באמת מבין מה קורה בין הבעלות הנוכחית בראשות דיוויד מינצברג לבין הבעלות הקודמת בהובלת האחים ניסנוב, זאב גרינברג ובועז תושב. למעשה, הקהל שומע על תביעות, עיקולים, כספים שחסרים והרבה מאוד פרטי מידע לא ברורים ולא מוסברים, כאלה שרק מוסיפים על אווירת הנכאים הכללית שאופפת את המועדון והקהל בשנים האחרונות.

בתוך כל הכאוס הזה, ניסינו לעשות סדר עבור האוהד האדום הפשוט, זה שרק רוצה לדעת מה באמת קורה במועדון שלו, מה מצבו הכלכלי והאם ישנה אפשרות שהעסק יגיע בקרוב לקריסה או פירוק, כפי שנזרק לאוויר.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
תנו לנו לעשות לכם סדר/ברני ארדוב

כדי להתחיל להסביר, צריך ללכת קצת אחורה - לנובמבר 2022, אז נחתם ההסכם בין הצדדים על העברת 51 אחוז ממניות המועדון לקבוצת מינצברג החל מ-1 ביוני 2023. כמו כן, בידי קבוצת הבעלים הקודמת נותרו 49 אחוז מהמניות, כאשר בשלב זה השווי של אחוזים אלה מוערך בשני מיליון דולר נוספים. למה זה חשוב לקורא? תבינו בהמשך.

מעבר לשווי המניות, ישנה הלוואה בבנק מזרחי-טפחות משנת 2020, בסך 2.3 מיליון שקל, עליה ערבים איציק ניסנוב (600 אלף שקל), זאב גרינברג (450 אלף שקל) ועל יתר הסכום אמונים מאיר ובועז תושב ועוד אדם המקורב לאחים ניסנוב. במסגרת ההסכם הפועל תל אביב הייתה אמורה לדאוג לתשלום ההלוואה, אך לא עשתה זאת ובעקבות זאת חולטו הערבויות של הארבעה. תושב, בשלב זה, לא פועל משפטית נגד האדומים ועוד נחזור אליו, אך גרינברג וניסנוב רוצים את כספם ולכן הגישו בקשה, שהתקבלה, לעיקול עד לדיון בבית המשפט בנושא.

בנוסף ל-2.3 מיליון שקל אלה, ישנן עוד מספר הלוואות שניתנו על ידי הבעלים הקודמים ומבחינתם, על פי ההסכם, אלה היו אמורות להיות מוחזרות להם. מדובר בהלוואות בסכום של 3 מיליון שקל נוספים, אותן הם היו אמורים לקבל בחזרה העונה ברגע שנכנס הכסף מקבוצות בחו"ל עבור אושר דוידה ודורון ליידנר. מדובר בצ'קים שההנהלה הקודמת רשמה עבור בעליה כהחזר השקעה, אך הפירעון שלה וקבלת הכסף מתנגשים עם הסכם העברת המניות. מדוע? גם את זה מיד תבינו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שרון ניסנוב, מבעלי הפועל תל אביב. אריאל שלום
רוצה את כספו. ניסנוב/אריאל שלום

ההסכם בין הצדדים נחתם על סמך דו"ח בדיקת נאותות ודו"חות מועדון בינואר 2023. בהסכם נקבע באופן מפורש (והבעלים הקודמים לא מכחישים זאת) כי כל חוב שנוצר מתקופת הבעלות הקודמת (מס הכנסה, ספקים, יואב ג'ראפי, הקאס, ואסיליה באקיץ' שתובע בפיפ"א ועוד) יחול עליה, כאשר הדו"ח הסופי מבחינת האדומים לקביעת הסכום אותו חייבים הבעלים הקודמים למועדון יינתן ב-1 ביוני 2024. מהסכום שיופיע בדו"ח הזה אמורים להיות מקוזזים כשני מיליון דולר - 49 האחוזים מהמניות של הבעלים הקודמים. את שאר הסכום קבוצת מינצברג דורשת לקבל מהבעלים הקודמים בחזרה, בצורה יפה או בבית המשפט.

לכמה הסכום יגיע? גם כאן הצדדים חלוקים. קבוצת מינצברג טוענת שהבעלים הקודמים השאירו בור של יותר מ-20 מיליון שקל עוד לפני הכרעות הקאס, ואילו האחרונים טוענים שמדובר בסכום שלא עולה על 12 מיליון שקל, סכום ששווי המניות עליהן יוותרו אמור, פחות או יותר, להספיק כדי לכסות אותו.

איפה זה עומד עכשיו? הגישור שנוסה נכשל בשלב הזה, לכל צד יש הסבר אחר לכך. אם לא יהיה גישור נוסף, גרינברג וניסנוב ימשיכו לעשות רעש (משפחת תושב עדיין לא פועלת משפטית ומעדיפה הליך גישור) ולנסות להטיל עיקולים אך בסכומים שלא משמעותיים לניהול הפועל תל אביב. מנגד, עם קבלת הדו"ח הסופי ב-1 ליוני, מינצברג ושות' יחלו לעבוד על תביעה בסך עשרות מיליונים כנגד הבעלות הקודמת.

דייויד מינצברג, מבעלי הפועל תל אביב. דני מרון
זה יגיע לבית המשפט? דייויד מינצברג/דני מרון

מה זה אומר עבור האוהדים? האמת, כמעט כלום. ניסנוב וגרינברג תובעים סכומים שלא יכולים להשפיע יותר מדי על עתיד המועדון, הם עושים רעש כדי לקבל את כספם וזה לגיטימי. הם אפילו היו רוצים לקבל אותו הרבה לפני שמגיעים ל-1 ביוני ולעמוד מול תביעה מהצד השני, תביעה שיכולה לארוך שנים, כאשר במהלך הזמן הזה ייתכן שמינצברג כבר ימכור את המועדון והחוב שלהם יימחק, חשיבה נכונה ברמת האינטרס שלהם.

על הדרך, הבעלים הקודמים משחירים את קבוצת מינצברג כי הם יודעים את ההשפעה של הכותרות על הקהל, ומכאן נוצרה עוינות גדולה מאוד בין הצדדים. נראה שככל שהתביעה תתקרב, ההשחרה והחובות שיצרה הבעלות הקודמת תיחשף ותתבצע השחרה גם מהצד השני.

למעשה, זהו קרב מלוכלך בין בעלות קודמת לנוכחית על כספים שלא באמת צפויים להשפיע על עתיד המועדון, אך כזאת שמלאה דם רע ורק פשרה תעשה לכך סוף. כולם ישנים טוב בלילה ואף אחד מהצדדים לא באמת מוטרד מעתיד המועדון. האינטרסים האישיים הם מרכז האירוע ולא שום דבר אחר.

שחקני הפועל תל אביב בהתכנסות. מאור אלקסלסי
פירוק לא על הפרק/מאור אלקסלסי

פירוק? לא היה ולא יהיה על הפרק. המצב הכלכלי של הפועל תל אביב יציב, על פי הדו"חות שהוגשו לבקרה היא תכסה את מרבית החובות השוטפים עד לתום העונה הבאה והכול ימשיך כרגיל. בנוגע לתקציב הקבוצה ושכר שחקנים, זאת כבר שאלה של מינצברג וחבורת המשקיעים שסביבו. העונה הם הכניסו את היד לכיס והשקיעו במועדון מעל 14 מיליון שקל (כולל יותר משני מיליון דולר עבור 51 אחוז מהמניות), אך זה לא סכום שיושקע בכל עונה ואת רמת ההשקעה העתידית נדע רק בקיץ.

האוהד הפשוט ישמע על תביעות, עיקולים, כותרות, מלחמות וסילופים הדדיים, אך בשורה התחתונה העימות בין שני הצדדים הוא לא מה שישפיע באופן מהותי על עתיד המועדון. ירידת ליגה? כלכלית זה לא יהיה פשוט לאדומים, אך גם היא לא תוביל לפירוק או הליך משפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully