וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלאט נגד האלימות בכדורסל הישראלי: "מספיק לשנוא!"

10.4.2024 / 9:22

מכבי רמת גן יצאה מחולון עם ניצחון גדול שביסס אותה במקום השלישי, אבל גם מהמשחק הזה ייזכרו העימותים האלימים והמראות המכוערים שפרצו בסיום. שתי הקבוצות צפויות לעמוד לדין

דריבל, 9.4/עריכת וידאו: זיו שטיינר

הכתובת על הקיר זו כבר לא רק סיסמה, אלא קלישאה חבוטה ואפילו די מיותרת. אמש (שלישי) שוב נרשמה תקרית אלימה בסיום משחק בליגת העל בכדורסל, כשהפעם מגיע תורן של הפועל חולון ומכבי רמת גן להצטרף לטרנד המכוער.

מיד לאחר ניצחון החוץ הדרמטי של הרמת גנים, 74:75, שהכריע לפחות לתקופה הקרובה את המאבק על המקום השלישי - אוהדים מקומיים פרצו למגרש. אחדים מהם התעמתו עם הפורוורד המנצח ג'יי.פי טוקוטו, והתערבות ההנהלות רק החריפה את המצב; יושבי הראש של שני המועדונים, איתן לנציאנו וחן שניידרמן, התעמתו ביניהם ותקפו זה את זה במילים קשות. אוהדים הגיעו כמעט עד חדר ההלבשה של קמת גן, ולבסוף נזקקו חלק מאנשיה לליווי כדי לצאת מהיכל הטוטו.

הרוחות התלהטו 38 שניות לסיום המשחק, כשג'סטין סמית' ביצע עבירה על בניה סרור בפיגור 71:68. הסנטר הישראלי, שעומד לאורך העונה על 13% מהעונשין (5 מ-38), אותת כי נפצע ולא יוכל להמשיך לשחק - והמאמן שמוליק ברנר הכניס במקומו את הרכז קנדל מקולום, שאמנם פגע אתמול ב-0 מ-7 מהשדה, אבל מדייק ב-80% מהקו בליגה. הוא דייק פעמיים, ולבסוף הכחולים-לבנים ניצחו.

איגוד הכדורסל צפוי להעמיד לדין את שתי הקבוצות ולהעניש אותן על האירועים הללו, כשאת המחיר הגבוה תשלם מן הסתם חולון בהיותה הקבוצה המארחת.

אוהדי הפועל חולון. אודי ציטיאט
אוהדי הפועל חולון בהיכל הטוטו. למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה/אודי ציטיאט

דקות לאחר הבאזר, בזמן שהמאמן המפסיד עמית שרף התראיין לערוץ הספורט, פרץ אוהד רעול פנים לעמדה וזעק למיקרופון. המראיינת, שני בלאט, היא זו שגם שידרה לפני כשבועיים וחצי את המתקפה האלימה של אוהדי הפועל תל אביב על אוהד הפועל חיפה, ואביה דייויד בלאט (כיום יו"ר הוועדה המקצועית במכבי תל אביב) ביקש להעביר מסר בעקבות האירועים האחרונים.

"זה ספורט", כתב בלאט. "שמשו דוגמה, סמנו את הדרך, תהיו בני אדם. תתחרו ותיאבקו עם תשוקה, לב, מאמץ ומחויבות - אבל לא עם שנאה, אלימות וסכנה. מספיק! כולנו עם אחד, אומה אחת, שבט אחד, והספורט צריך להיות סטנדרט. תהיו האור ולא החושך, שלבו ידיים בתחרות ובשאיפה למצוינות - כספורטאים וכאוהדים. תהיו המחנכים, המנהיגים והווינרים, לא הכישלונות. יחד, אלה שאוהבים ספורט, יוכלו לנצח. אחרת, כולנו ניפול".

ובנימה אופטימית יותר: שחקני חולון, נתנאל ארצי ודרו קרופורד, השתתפו השבוע באריזת חבילות עבור משפחות נזקקות מטעם הבנק החברתי למזון תינוקות. "אנחנו לא יכולים להסתכל מהצד ולא לעשות כלום כשיש משפחות בישראל שצריכות להתמודד עם רעב של תינוקות", אמר ארצי. "חשוב לנו להיות מחוברים וקשובים לקהילה, מעבר להתעסקות בכדורסל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ארצי וקרופורד עם מאיר שדה. בן רייזר,
יש גם פן אופטימי. נתנאל ארצי ודרו קרופורד עם מאיר שדה, מנכ"ל הבנק החברתי למזון תינוקות/בן רייזר

בפן המקצועי ספגה חולון את הפסדה הביתי השני ברציפות, ולאחר שהודחה בידי הפועל באר שבע/דימונה מגביע המדינה היא מתבססת במקום הרביעי - כשלהפועל ירושלים שמתחתיה יש שני ניצחונות פחות ממנה. אם הדירוג יישאר כך גם לאחר הבית העליון, שתיהן ייפגשו בסדרה מותחת ברבע גמר הפלייאוף, והמנצחת תשחק ככל הנראה כבר בחצי הגמר מול מכבי תל אביב.

המאמן שרף העדיף להותיר אמש את כוכב הקבוצה קווין הרווי מחוץ לסגל, לאחר שאיפשר לו לנוח גם נגד הפועל גליל עליון, אבל האנס ואנוויין לא מילא את מקומו בצורה ראויה. הרווי צפוי לשוב ולשחק מול האלופה בשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully