וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה ששברה שיא עולמי מדהים בפלאנק: סבתא ל-12 נכדים

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 15:19

דונה ג'ין וויילד, בת 58 מקנדה, מספרת איך ניפצה את השיא, ומגלה: במהלך הפלאנק אני קוראת ספרים, רואה סרטים ועומדת להוציא תואר שני

אישה בת 58 שוברת את שיא העולם בעמידת פלאנק/Guinness World Records

כל מי שמתנסה בעמידת פלאנק יודע כמה מאמץ, ריכוז ועוצמות היא דורשת, ובוודאי ישתאה מההישג המדהים שרשמה אישה בת 58: שיא גינס חדש לנשים. מדובר בדונה ג'ין וויילד, אמא לחמישה וסבתא ל-12 מאלברטה, קנדה, שיכולה כעת להוסיף שיא עולם לרזומה שלה.

הקנדית הצליחה להחזיק בעמידת הפלאנק יותר מ-4 שעות ו-30 דקות, כך על פי מדידת גינס, ועשתה זאת בבית הספר התיכון שבו הייתה פעם סגנית המנהלת לפני שפרשה.

כדי להשיג את שיא העולם, וויילד נאלצה להחזיק את אמות הידיים והבהונות שלה על הקרקע לאורך כל הדרך תוך שמירה על שאר גופה ישר ומורם מהקרקע.

אישה בת 58 שוברת את שיא העולם בעמידת פלאנק. Guinness World Records, אתר רשמי
לרובנו הידיים מתחילות לרעוד אחרי דקה. פלאנק/אתר רשמי, Guinness World Records

וויילד סיפרה ל-Giness World Records שהיא עושה עמידת פלאנק כשלוש שעות בכל יום - אבל כדי להסתער על השיא העולמי היא העלתה את משטר האימונים שלה לשש שעות ביום, מפוצלות לשני חלקים של שלוש שעות.

כוהנת הכושר החלה באימונים לפני 12 שנים כששברה את פרק כף היד שלה ולא הצליחה לרוץ או להרים משקולות כשהיא לובשת את הגבס, ופנתה לפלאנק כחלופה. "הבנתי שבזמן שאי עושה פלאנק אני יכולה לקרוא ולעשות דברים והתאהבתי בזה", אמרה. כעת היא אומרת שהיא אפילו תלמד לימודי תואר שני בעזרת השהייה שלה בעמידת פלאנק.

כאשר נשאלה איך שרדה ארבע וחצי שעות, וויילד אמרה שהמרפקים שלה היו במצב קשה, ושהיא חששה ליפול. "דאגתי כל כך לאבד את הכושר שלי ואני חושבת שבגלל זה כאב לי שריר הארבע ראשי, כי פשוט הייתי ממש מתוחה", הוסיפה, "עכשיו זה מרגיש כמו חלום".

ויילד ציינה שהשעתיים הראשונות עברו די מהר, אבל המחצית השנייה הייתה הרבה יותר מאתגרת. "השעה האחרונה הייתה הכי מאתגרת, רק כדי להישאר מרוכזת ולשמור על הצורה שלי", אמרה בהודעה לעיתונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אישה בת 58 שוברת את שיא העולם בעמידת פלאנק. Guinness World Records, אתר רשמי
השראה לכל המשפחה/אתר רשמי, Guinness World Records

בעלה של וויילד, רנדי וויילד, שיתף שאשתו זה 40 שנה סובלת מכאבים כרוניים בידיים ובזרועות - אבל זה לא מנע ממנה לקחת הביתה את הפרס. "הכאב הכרוני וחוסר התחושה שהיא מתמודדת איתם מדי יום עזרו לה להיות מסוגלת לעבור את הכאב", אמר לגינס. "יש לה יכולת שהיא ייחודית בעולם".

הבן שלה, ריי ווילד, הוא מורה בבית הספר שבו התרחשה שבירת השיא. "כשגדלנו, כשהתעוררנו, אמא שלי כבר רצה ארבעה קילומטרים וזה רק התקדם עם השנים, והיא תמיד הייתה מאוד פעילה ובכושר", אמר.

השיא הקודם לנשים היה 4 שעות ו-19 דקות והושג ב-2019. על פי "גינס" שיא העולם לפלאנק גברים הוא קצת יותר מ-9 שעות ו-38 דקות והושג ב-2023 על ידי אדם מצ'כיה. ברשתות נטען שהשיא הוא למעלה מ-10 שעות אבל לא נמדד רשמי.

  • עוד באותו נושא:
  • פלאנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully