וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים לרשת את דגו והזרים שיעזבו: חיפה השבורה לקראת מהפכה

4.4.2024 / 7:35

שחקני מכבי חיפה תומכים בדגו, אבל סיכוייו לשרוד בקיץ נמוכים. לצד בכר, גם האופציות של אליניב ברדה ומאמן זר נמצאות על השולחן. ההערכה: פיירו וקורנו יימכרו, שואו ישוחרר, וגם שרי עשוי לבקש לעזוב. מכבי תל אביב? "התחושה היא שכולם מרוסקים"

תקציר, גביע המדינה: מכבי חיפה - מכבי נתניה 3:1/ספורט1

1. אווירה קשה מאוד במכבי חיפה למחרת ההפסד 3:1 למכבי נתניה שהוביל להדחה מגביע המדינה. בקבוצה מתחו ביקורות קשות על השחקנים והצוות המקצועי, והפנים של אנשי הקבוצה בסיום אמרו הכל. "אנחנו פשוט לא טובים", הודו בקבוצה. "בחודש אחד הרסנו עונה שלמה. למאני טיים לא רק שלא הופענו, אלא נראינו כמו קבוצת תחתית".

בחיפה לא אהבו את העובדה שביתרון מספרי ועם 0:1 לטובתם, הקבוצה הורידה רגל מהגז. "במקום לגמור את המשחק הלכנו אחורה והפסקנו לשחק", אמר גורם בקבוצה. "לא היה אחד - לא שחקן ולא איש צוות מקצועי - שלקח אחריות וקלט את זה בזמן".

כעת יודעים בחיפה שהעונה נגמרה כמעט לחלוטין, אלא אם יתממש תרחיש דרמטי מאין כמוהו במאבק האליפות. "עונה בלי אליפות ובלי גביע, היא כישלון במכבי חיפה", יודע שחקן בקבוצה. "עשינו כל כך הרבה דברים יפים העונה, גם באירופה וגם בליגה, אבל בסוף התוצאות מדברות ונכשלנו בענק".

המשימה העיקרית של דגו כעת תהיה להרים את השחקנים כדי לא להתרסק עד סוף העונה. חיפה נמצאת שלוש נקודות בלבד מעל הפועל באר שבע ובקבוצה מקווים מאוד שלא לאבד גם את המקום השני. "יש חשיבות גדולה לסיים את העונה כמו שצריך", אמר שחקן אחר בקבוצה, "זה ישפיע גם על העונה הבאה. אסור להתרסק. מעכשיו צריך לשחק על הכבוד".

עילי פיינגולד, פייר קורנו, שחקני מכבי חיפה. ברני ארדוב
לקראת קיץ סוער. קורנו ופיינגולד אתמול/ברני ארדוב

2. בחיפה מבינים שבעונה הבאה יצטרכו לעשות לא מעט שינויים. שלושה זרים לפחות צפויים לעזוב, כאשר ההערכה בחיפה היא שפייר קורנו ופרנזי פיירו יימכרו, בעוד שואו ישוחרר. לגבי צמד הבלמים לורנצו שימיץ' ועבדולאי סק, ההחלטה תתקבל בשלב מאוחר יותר כשייתכן מאוד שהם יישארו.

צ'ארון שרי אמור לחזור לעונה הבאה, אך ישנם גורמים במועדון שמעריכים שההולנדי יבקש לעזוב את הקבוצה ולהישאר בהולנד, שם הוא מצליח מאוד מאז שעזב את הירוקים בהשאלה. ענאן חלאילי יחתום רשמית בסן ז'ילואז ויעזוב גם כן, כאשר גם בגזרה הישראלית יהיו שינויים.

השאלה הגדולה היא עמדת המאמן. אמש פרסמנו שבעקבות ההדחה, מעמדו של דגו התערער מאוד וההערכה היא שהמאמן ימצא את עצמו מחוץ לקבוצה בעונה הבאה. בחיפה יש שלוש אופציות עיקריות למחליף לדגו אם אכן תתקבל ההחלטה הסופית שלא להמשיך איתו: מאמן זר, ברק בכר ומאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה. בכר הוא האופציה הטבעית, אך מערכת היחסים בינו לבין גל אלברמן נפגעה עם עזיבתו של המאמן. הגעה של בכר תעמיד שוב את השאלה מי הדמות המקצועית הבכירה במועדון.

ברדה מאוד מוערך על ידי יעקב שחר והנהלת המועדון ואם לא יחתום על חוזה חדש בבאר שבע, יהפוך למועמד רציני מאוד להגיע לירוקים. כמו כן, אופציה של מאמן זר כמובן נמצאת על הפרק. "אין החלטה סופית בנוגע לעמדת המאמן. יש הערכה למסאי על כל מה שעשה העונה, אבל גם ה'קודקודים' מבינים שמה שקרה העונה היה טעות. אם יהיה שינוי דרסטי, אז כנראה שהוא יהיה גם בעמדת המאמן", אמר גורם המקורב להנהלה.

דגו זוכה לחיזוקים מחלק לא מבוטל משחקנים שמשוכנעים שהמאמן עשה עבודה טובה העונה "צריך להגיד את האמת - די פירקו את הקבוצה בקיץ, ואם זה לא הספיק תוך כדי העונה גם סבע, חזיזה ושרי יצאו מהעניינים", הזכיר שחקן בקבוצה. "הרבה מאמנים היו קורסים עם כל מה שקרה העונה, אבל מסאי הצליח להגיע ללא מעט הישגים. אסור לשכוח את זה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מאמן מכבי חיפה מסאי דגו. ברני ארדוב
"מאמנים אחרים היו מתרסקים"? המחליפים כבר מתחממים. דגו/ברני ארדוב

3. ביום שני הירוקים ייצאו למשחק מול מכבי תל אביב במטרה לא להפסיד שוב ובטח שלא להיות מושפלים. "עכשיו צריך להציל את הכבוד", אמרו בקבוצה, "לא סתם כל הקהל קרא בסיום המשחק לשחקנים והבהיר להם שעכשיו חשוב לנצח את מכבי תל אביב".

דגו ינסה להרים את השחקנים, אך גם בחיפה מבינים שהמשימה לא תהיה פשוטה. "התחושה היא שכולם מרוסקים", קבע אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. "המשימה של הצוות ושל השחקנים הוותיקים תהיה להרים את הקבוצה, כי השפלה ביום שני כבר תהפוך את העונה הזו לנוראית".

דין דוד יקבל דקות רבות יותר ואף עשוי לפתוח בהרכב, כאשר גם עלי מוחמד ישוב להרכב לאחר עונש ההשעיה בשל צהובים במשחק אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully