וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם קליין בן 90. אפילו ראש ממשלת הונגריה בין המברכים

29.3.2024 / 0:00

השופט האגדי קיבל מכתב ברכה אישי ובקבוק יין, שהובא לו על ידי שגריר הונגריה בישראל. ויקטור אורבן כתב בין היתר: "הקריירה שלך היא דוגמא טובה איך גם שופטי כדורגל יכולים להיות גם אגדות. אתה נושא בגאווה את שורשיך ההונגרים"

שופט העבר אברהם קליין והמכתב המרגש שקיבל/יח"צ

ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן שלח מכתב ברכה אישי ומתנה לשופט הכדורגל בדימוס אברהם קליין, לרגל יום הולדתו ה-90 שחל היום (שישי). את המכתב והמתנה - בקבוק יין טוקאיי הונגרי - הביא לקליין שגריר הונגריה בישראל זולטאן סאנטגיורגי, שבא במיוחד לשם כך לדירתו של קליין בחיפה.

"לכבוד שופט הכדורגל הבינלאומי, אברהם קליין היקר, יש מעט תפקידים כפויי טובה יותר מאשר להיות שופט כדורגל", כתב אורבן. "אך אם אתה עושה את העבודה שלך היטב, אז הקהל אפילו לא שם לב אליך. לעומת זאת, כאשר שופטים מקבלים החלטה שגויה התגמול הוא תגובה. הקריירה שלך היא דוגמא טובה איך גם שופטי כדורגל יכולים להיות גם אגדות.

"אנחנו ההונגרים יכולים להיות גאים וזוכרים את עצמנו המשחקים הבלתי נשכחים ששפטת , כמו בגביע העולם בשנת 1970, המשחק של אנגליה-ברזיל או זה של איטליה-ברזיל ב-1982. אתה נושא בגאווה
את שורשיך ההונגרים, ועדיין מדבר את שפתנו גם כיום. אני רוצה להודות לך שבכל מקום בעולם בו היית, לעולם לא שכחת להזכיר את שמות עמיתיך וחבריך ההונגריים.

"בהשתתפותך בחודש ינואר השנה בנשף הגאלה של ספורטאי השנה בבודפשט, יכולנו לראות שאתה במצב גופני כל כך טוב, עד שאתה יכול אפילו להוביל משחק מיד לאחר טקס חלוקת הפרסים. אני מאחל לך בריאות ואריכות ימים והצלחה עם המשימה שלך בתפקידך כשגריר מוזיאון פיפ"א. ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן".

שופט העבר אברהם קליין עם שגריר הונגריה בישראל זולטאן סאנטגיורגי. .,
אברהם קליין ושגריר הונגריה בישראל/.
המכתב שקיבל שופט העבר אברהם קליין. .,
המכתב שהגיע מוויקטור אורבן/.

קליין שפט בשלושה מונדיאלים (1970, 1978, 1982) בשתי אולימפיאדות (1968, 1976) ובשתי אוליפיאדות לבעלי צרכים מיוחדים ( 1995, 1999), אליהן הוזמן על ידי משפחת קנדי. כמו כן שפט מאות משחקים במשך עשרות שנים בארץ ובעולם. בין המשחקים המפורסמים ששפט היו אנגליה-ברזיל במקסיקו 1970, ואיטליה-ברזיל במונדיאל בספרד 1982.

באליפות העולם האחרונה שהתקיימה בקטאר, אליה הוזמן על ידי נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו, מונה קליין לשגריר מוזיאון פיפ"א, מוזיאון לו תרם מאה פריטים היסטוריים ממשחקיו המפורסמים. קליין, דובר הונגרית, נולד בעיר טימשוורה ברומניה, אך משפחתו נדדה בין רומניה להונגריה ולכן גדל בתרבות הונגרית. בהונגריה הוא נחשב לשופט שלהם ומוזמן מדי שנה לבודפשט לטקסים הקשורים לעולם הספורט. בתחילת השנה היה בין מחלקי הפרסים בטקס לספורטאים הונגרים מצטיינים, שהתקיים בבית האופרה בבודפשט - שם גם נפגש עם נשיאת הונגריה היוצאת קתלין נובק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully