וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה סגרה את היכל קבוצת שלמה לפעילות של הפועל ת"א ל-30 יום

25.3.2024 / 15:13

בעקבות התקיפה האכזרית של אוהדי הקבוצה נגד אוהדי הפועל חיפה, מפקד מחוז תל אביב הוציא צו לסגירת האולם הביתי של האדומים, שאמורים לארח משחק אחד בחודש הקרוב אך צפויים גם לעונש רדיוס. האיגוד והמנהלת במכתב: "לא ניתן יד יותר להפקרות"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.3/ספורט1

מפקד מחוז תל אביב במשטרת ישראל, ניצב פרץ עמר, חתם היום (שני) על צו סגירה למשך 30 ימים להיכל קבוצת שלמה, וזאת על כלל המשחקים והאימונים של הפועל תל אביב, לשמירה על ביטחון הציבור ולאור אירועי האלימות שהתרחשו בתקופה האחרונה באולמם הביתי של האדומים. המשטרה קיימה שימוע לבעלי העסק והודיעה על סגירת האולם בהתאם לסמכות המוקנת לה עפ"י חוק רישוי עסקים סעיף 20 (א) (2).

כידוע, בשבת האחרונה התרחש אירוע אלימות חמור מאוד בסיום משחק הכדורסל בין הפועל תל אביב לבין הפועל חיפה. במהלך האירוע שתועד, נצפו מספר אוהדים מכים באלימות קשה אוהדים מהקבוצה היריבה, תוך שימוש במקלות, כסאות, חגורות וחפצים שונים. בעקבות האירוע פונה מהמקום אוהד שנפצע בראשו ונזקק לטיפול רפואי בבית חולים. גם בתחילת החודש התרחש אירוע תקיפה של מספר אוהדי הפועל תל אביב נגד אוהדים של הפועל חולון.

עם קרות האירוע משטרת ישראל פתחה מיד בחקירה ועצרה חשוד בסמוך לאירוע והיום נעצר חשוד נוסף, מעצרם של שני החשודים הוארך בבית משפט. החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

יש לציין כי במהלך התקופה בה יחול הצו, עד ה-24 באפריל, להפועל תל אביב מתוכנן משחק בית אחד בלבד. עם זאת, בהנחה שהמלצת התובע של איגוד הכדורסל תתקבל בבית הדין, על הקבוצה ייגזר עונש רדיוס לארבעה משחקים בפועל.

באשר לגמר גביע המדינה בכדוריד שנקבע ליום שישי הקרוב, 29 במרץ, בהיכל קבוצת שלמה, המשחק יתקיים כסדרו מאחר שצו הסגירה נוגע לפעילות קבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב בלבד, כאמור.

קטטה אוהדי הפועל תל אביב אוהדי הפועל חולון. קובי אליהו
קטטה אוהדי הפועל תל אביב אוהדי הפועל חולון/קובי אליהו

"לצערנו, מגרשי הספורט הפכו בתקופה האחרונה לשדה קרב וחלק מהאוהדים מגיעים למלחמה ולא לצפות במשחקי ספורט. משטרת ישראל תגלה אפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג שהוא ותפעל למצות את הדין עם פורעי החוק", מסרה המשטרה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "החלטת מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר על מתן צו סגירה להיכל קבוצת שלמה, כפי שהנחיתי לבחון בעקבות אירועי האלימות של אוהדי הפועל תל אביב - חשובה מאוד ומעבירה מסר ברור שמי שיהיה אלים במגרשים ימצא משטרה נחושה נגדו. הגיע הזמן לטיפול שורש בתופעת האלימות בספורט, אין ספק שזוהי החלטה נכונה שמסמנת קו אדום לאותם פורעים, כאשר במקביל המשטרה ממשיכה בחקירה מאומצת. אני סמוך ובטוח על גורמי המשטרה שיתפסו את כל אותם עבריינים שכמעט ורצחו אוהד רק בגלל שאוהד קבוצה אחרת".

צו הסגירה של אולם היכל שלמה על ידי משטרת תל אביב. משטרת ישראל, אתר רשמי
צו הסגירה של אולם היכל שלמה על ידי משטרת תל אביב/אתר רשמי, משטרת ישראל

במקביל, מנכ"ל איגוד הכדורסל יענקל'ה בן שושן הוציא היום מכתב דחוף לשר הספורט, השר לביטחון לאומי, היועצת המשפטית לממשלה, פרקליט המדינה והמפכל במטרה לקיים דיון דחוף בכל הנוגע לאלימות הספורט.

"בימים האחרונים עברו אירוע מצער שכמעט להגיע לכדי מותו של אוהד. אנו, כמי שממונים על הכדורסל בישראל, לא מוכנים ולא ניתן יד יותר להפקרות זו. איגוד הכדורסל יכול ומעמיד את הקבוצות לדין משמעתי ובתי הדין של איגוד הכדורסל נותנים ענישות בהתאם לחוק הספורט ולתקנון איגוד הכדורסל. הענישה מתבטאת אך ורק בפגיעה בקבוצה. אנו סבורים כי במידה ולא תתחיל להתקיים ענישה פרסונלית של אוהדים הכוללים ישיבה בכלא, הרחקות ממגרשים וקנסות גבוהים, לא יהיה ניתן למגר את התופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully