וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ומכבי ת"א מבקשות זיכוי מוחלט: "המשקיף לא ראה מה קרה"

20.3.2024 / 17:42

עו"ד מוזסון שמייצג את הירושלמים על המהומה אחרי המשחק בין הקבוצות: "יכלו לספר שרצחו את ארלוזורוב, המשקיף יכול לשמוע אלף דברים ולא יהיה לזה סוף". עו"ד מרגלית: "על סמך העדות הזו לא היה ניתן להעמיד אותנו לדין". מה העונשים שדורש התובע?

צפו בתקרית האלימה בטדי: אוהדי בית"ר ירושלים ירדו לדשא, בניסיון לתקוף את יציע מכבי תל אביב/תיעוד ברשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א'

בשעות הצהריים בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל התקיימו ערעורי מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל תל אביב שממאזנה של כל אחת הופחתה נקודה, אבל בנוסף התקיימו הדיונים של בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב בעקבות אירועי המשחק ביניהן בשבוע שעבר.

כזכור, כחצי שעה אחרי שהסתיים המשחק בו ניצחה מכבי תל אביב 0:1, עשרות אוהדי בית"ר ירושלים ירדו לכר הדשא ורצו לעבר יציע אוהדי מכבי תל אביב. חפצים הושלכו מצד לצד ושני המועדונים הואשמו בהתפרעות אוהדים.

לאחר שהדיין עו"ד גיורא לנדאו הציג את דו"ח המשקיף אבי לוי, אמר כי "התובע מבקש לקנוס את בית"ר ירושלים ב-15 אלף שקל ואת מכבי תל אביב ב-10 אלף שקל בשל האירוע לאחר המשחק. את בית"ר יש בקשה לקנוס בעוד 7,500 שקל על דברים אחרים במהלך אותו משחק".

עו"ד יעל מרגלית מייצגת את מכבי תל אביב, עו"ד רונן מוזסון מטעם בית"ר ירושלים. שלמה וייס, מערכת וואלה!
עו"ד יעל מרגלית מייצגת את מכבי תל אביב, עו"ד רונן מוזסון מטעם בית"ר ירושלים/מערכת וואלה!, שלמה וייס

בנוסף, הדיין הבהיר שדו"ח המשקיף מתבסס על עדות מנהל האירוע מטעם בית"ר. בנוסף ציין שהאירוע התרחש חצי שעה לאחר סיום המשחק כשכל השחקנים, אנשי הצוות וביניהם השופטים והמשקיף לא היו כבר על כר הדשא. אבי לוי, המשקיף כאמור, אישר: "הגעתי לדשא כשהמשטרה עצרה אוהדים והחלטה לפזר את האירוע. לא ראיתי את השלכת החפצים. אין לי מושג מה עשו שם אוהדי מכבי תל אביב חצי שעה אחרי המשחק, שאלתי את מנהל האירוע והוא אמר שברגע שהם ראו שאוהדי בית"ר יורדים לדשא, חלק מאוהדי מכבי תל אביב חזרו ליציע והתחילו להפריע להם. כל מה שכתבתי זה מעדות שמיעה בלבד".

יעל מרגלית, עורכת הדין מטעם מכבי תל אביב, שאלה את המשקיף ממי שמע שיש מהומה והוא השיב: "חלק מהמאבטחים ניגשו אליי ואמרו לי שיש מכות בין האוהדים, אבל לא ראיתי כי האירוע כבר הסתיים. ירידת אוהדי בית"ר לדשא לא אושרה על ידי, אבל גם לפני המשחק הם עשו זאת. אני יודע שיש להם מחסן ציוד שם. זה לא היה חלק מהלו"ז".

עו"ד רונן מוזסון מטעם בית"ר ירושלים: "כל הליך של הוצאה והחזרה של ציוד של אוהדים מהמחסן מתואם עם משטרת ישראל כבר עשרים שנה. זה מטעמי אבטחה וזה קורה כל משחק. זה בתיאום כדי שלא יכניסו דברים שלא צריך להכניס, כדי שהתוכן של אביזרי העידוד יהיו בתיאום וזה לטובת העניין ולא לרעה כמו שמנסים לצייר פה. האוהדים לא נכנסו על דעת עצמם. מבחינתי לא היה אירוע, הוא לא ראה בכלל, מבחינתי יכלו לספר שרצחו את ארלוזורוב. אני יודע שמה שקרה זה מה שהמשקיף רואה בעיניים. אני לא מבין למה המשקיף ציין את זה בדו"ח".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עו"ד גיורא לנדאו, דיין בית הדין של ההתאחדות לכדורגל. שלמה וייס, מערכת וואלה!
עו"ד גיורא לנדאו, דיין בית הדין של ההתאחדות לכדורגל/מערכת וואלה!, שלמה וייס

באשר לפריצת מספר אוהדים צעירים לכר הדשא, הוסיף עו"ד מוזסון: "הילד הראשון הוא בן 13 שעבר בתיאום עם הקבוצה והמשטרה בזמן הטקס, ועבר מאחורי השער. הכל היה באישור, הוא לא התפרץ. האירוע השני של התפרצות שני ילדים למגרש אכן קרה ואין לי מה להגיד על זה. בעניין זריקת הבקבוק בדקה ה-60, תפסנו את הברנש והעברנו אליו מכתב שאני מעביר אלייך". הדיין השיב שבנוגע לפריצות לדשא יש מחירון ושכרגע שללו מבית הדין את שיקול הדעת, ועו"ד מוזסון הגיב: "אז אתה אומר להפסיק לנסות לתפוס".

לסיכום אמר עו"ד מוזסון: "אבקש להפחית את הקנס על האירועים במהלך המשחק מ-7,500 ל-6,000 בגלל הילד הראשון שעבר עוד לפני המשחק בתיאום עם המשטרה. לגבי ה-15,000, אני מבקש זיכוי מוחלט כי הוא על פי עדות שמועה והוא לא ראה את האירוע. בית הדין במקרים קודמים זיכה אותנו באירוע כזה, כי לעניין הזה אין סוף - המשקיף יכול לשמוע אלף דברים ולא יהיה לזה סוף".

עו"ד מרגלית מטעם מכבי תל אביב הוסיפה: "על סמך העדות הזו לא היה ניתן להעמיד אותנו לדין. כפי שקראנו בדו"ח וגם שמענו בצורה ברורה מאוד מהמשקיף, מדובר בעדות מפי שמועה שהיא עדות פסולה. כפי שציין חברי מוזסון יש תקדימים לזיכוי במקרים של עדות שמועה. לא ברור מה ההבדל בין הדברים שנאמרו על ידי מנהל האירוע מטעם בית"ר לעומת הדברים שנאמרו על ידי אנשי הספסל של מכבי תל אביב. אם בחרה ההתאחדות להתעלם מדברים הספסל של מכבי תל אביב היה עליה להתעלם גם מהדברים של מנהל האירוע. כל החלטה חוץ מזיכוי מוחלט בענייננו לא תהיה נכונה. לגבי האוהדים ביציע, בכל תום משחק נותרים 30 אוהדי האולטראס כדי לאסוף את הציוד ולצאת ביחד, וזה לא רק במכבי תל אביב. חלק מהעניין לצאת ביחד זה כדי לצמצם את הסיכון לקרבות אוהדים".

מטעם מכבי תל אביב גם העיד דובי טלית: "במסגרת התפקיד שלי אני מגיע במשחקים לפני כניסת הקהל ונשאר עד אחרי יציאת הקהל כדי לאמוד נזקים של רכוש. אוהדי בית"ר שהיו במרכז המגרש רצו לעבר היציע ומעט הסדרנים שהיו למטה ניסו להבין מה קורה שם. מכיוון צד שמאל של היציע הגיע כוח משטרה שהצליח לחצוץ בין האוהדים. אף אוהד של מכבי לא ירד אל המגרש. מספר אוהדי בית"ר ניסו לעלות ליציע ונבלמו, וזה היה סוף האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully