וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אופטימיים, ריאליים: התחושות בנבחרת איסלנד לקראת ישראל

ניב דברת, שליח וואלה! לבודפשט

20.3.2024 / 16:35

הבשורה שהביאה הקלה, ההבנה של יחסי הכוחות וה"מטען" לטובת ישראל, איש המפתח והמכשול שהוסר: כך נערכת היריבה למפגש הגורלי

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.3/ספורט1

נבחרת איסלנד מוכנה למשחק נגד ישראל, מנטלית, פיזית, ולא פחות חשוב - רגשית. ניכר שהם עשו את שיעורי הבית והתכוננו לחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו על הצד הטוב ביותר, ובעיקר חשו הקלה גדולה מאוד כשנודע להם בשבועות האחרונים שמנור סולומון לא ישחק בעקבות הפציעה ממנה הוא סובל.

האיסלנדים, על פי האימון המסכם ועל סמך השיחות עם אנשי התקשורת שהגיעו מרייקיאוויק לבודפשט, צופים משחק פתוח לחלוטין. מטרתם לשמור על סגנון המשחק שלהם, לגלות חוסן הגנתי ולקבל תרומה משמעותית מהשחקנים הצעירים שיש לרשותם. ''הרבה נבחרות קטנות התקדמו באירופה ולנו יותר קשה לנו להישאר בטופ. גם ישראל וגם איסלנד קרובות ביכולתן ובנבחרות הקטנות עניין הדורות משמעותי הרבה יותר'', שיתף המאמן אוגה הריידה, שקורות חייו מגבים את דבריו. הנורבגי אימן את נבחרת דנמרק במונדיאל 2018 וצמח במדינה שהצלחתה הבינלאומית נמצאת בנסיגה משמעותית ברמת הנבחרת, שכושלת כבר שנים רבות באופן עקבי בניסיונות להעפיל לטורניר גדול.

אוגה הריידה, מאמן נבחרת איסלנד. Will Palmer/Allstar, GettyImages
עשה שיעורי בית. אוגה הריידה/GettyImages, Will Palmer/Allstar

התחושה במחנה האיסלנדי אינה אופטימית לקראת המשחק, אלא ריאלית. הם יודעים היטב מהן החוזקות והחולשות של נבחרת ישראל, וינסו לנצלן באופן מקסימלי. אלברט גודמונסון, חלוצה של גנואה שכבש בליגה האיטלקית עשרה שערים העונה, מוגדר כאיש המפתח מבחינתם ולמרות שלא שיחק במדי הנבחרת הלאומית קרוב לשנה, האמונה היא שמחר הוא מסוגל למרר את חייה של חוליית ההגנה של אלון חזן. ''ההופעות שלו היו טובות באיטליה, אחת הליגות הטובות באירופה עם שחקני הגנה טובים מאוד, אז אנחנו שמחים עבורו ונקווה לראות ממנו את המיטב. אם הוא יפתח בהרכב? תראו מחר", ענה הריידה שניסה לשמור על חשאיות כלשהי לגבי תמונת ההרכב.

יממה למשחק הגורלי עבור שתי הנבחרות, מכשול אחד הוסר באופן רשמי: העוינות שהצטברה כלפי המחנה האיסלנדי ובראשו המאמן. הריידה עשה כמיטב יכולתו לתקן את המוניטין שצבר לעצמו בפרק זמן קצר, כזה של דמות אירופית בעלת הבנה מינימלית של המציאות הישראלית המאתגרת, וניסה דווקא להנמיך את הלהבות סביבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אלברט גודמונדסון, נבחרת איסלנד. Markus Gilliar - GES Sportfoto, GettyImages
איש המפתח. אלברט גודמונדסון/GettyImages, Markus Gilliar - GES Sportfoto

בזמן שנבחרת ישראל (והקבוצות הישראליות השונות) נאלצות להתמודד עם אירוח משחקיהן הרחק מהבית כבר חצי שנה, האיסלנדים עשו הכנה רגילה ושגרתית למדי. עבור היריבה זהו משחק חוץ נוסף שבסיומו היא עשויה להיות רחוקה 90 דקות מהעפלה ליורו, אבל יחד עם זאת גם אתגר מקצועי בדמות משוכה לא פשוטה כמו נבחרת ישראל, שטעונה בפטריוטיות ואמונה גדולה שדווקא בבודפשט - העיר שלא ממש האירה פנים לכדורגל הישראלי בחודשים האחרונים - היא תצליח להתגבר על ההיסטוריה השלילית ולהתקרב עוד קצת להישג חסר תקדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully