וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרטובז של פורטוגל הציגו את הדור הבא של הגלישה

יריב קב וגלי מלמן, פורטוגל

עודכן לאחרונה: 23.3.2024 / 18:38

ספינת הדיג שנשטפה אל החוף המחישה את עוצמת הגלים, והילד המקומי (שכמעט פספס את הזדמנות חייו) ריגש את הקהל. גריפין קולפינטו וג'והאן דפיי זכו בתחרות הגלישה המרתקת בפניש, היה סוער

הגולש גבריאל מדינה. _@WSL_Damien Poullenot, אתר רשמי
נכנע בחצי הגמר. מדינה באוויר/אתר רשמי, _@WSL_Damien Poullenot

גריפין קולפינטו הוכתר לאלוף גברים וג'והאן דפיי לנשים בתחרות השלישית לשנת 2024, של סבב האליפות של ליגת הגלישה העולמית, שהתקיימה בחוף סופרטובז בפניש,פורטוגל בין ה-6 ל-16 במרץ.

התחרות השנה עמדה בסימן של סופה חורפית מאוחרת שהשתוללה לחופי פורטוגל. גלים סוערים (מדי), רוחות אימתניות ואפילו ספינת דייג שהגלים הדפו מהכניסה לנמל ונתקעה על החוף של התחרות קיבלו את פני מארגני התחרות, המתחרים והצופים. אך ליגת הגלישה העולמית עמדה באתגר, מצאה את חלונות התנאים המתאימים עבור הספורטאים והעניקה לצופים רגעים בלתי נשכחים של גלישה ברמה הגבוהה ביותר. גם תנאי מזג האוויר לבסוף השתפרו, והיום האחרון נערך בתנאים מושלמים.

גריפין קולפינטו, ג'והאן דפיי, הזוכים בתחרות הגלישה בפורטוגל. _@WSL_Damien Poullenot, אתר רשמי
גריפין קולפינטו, ג'והאן דפיי, הזוכים בתחרות הגלישה בפורטוגל/אתר רשמי, _@WSL_Damien Poullenot

האירוע השנה קידם את הגולשים הפורטוגלים יותר מאי פעם, עם ארבעה גולשים מקומיים: פרדריקו מוראיש שגולש קבוע בסבב האליפות, מטיאש קניוטו בן ה-17 שזכה להשתתף לאחר פרישתו של קלי סלייטר הפצוע, ז'ואקים צ'אבס האלוף המכהן של פורטוגל ופרנסיסקה וסלקו אלופת הנשים של פורטוגל. קניוטו הצעיר הוא בן העיר פניש שעל אף שזוכה לארח את התחרות כל שנה מעולם לא זכתה לייצוג במים. לפי השמועה מארגני התחרות החליטו להזמין אותו ברגע האחרון וללא התראה מוקדמת וכשהם התקשרו הוא לא ענה כי לא זיהה את המספר וכך כמעט פיספס את הזדמנות חייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הגולש הפורטוגלי מתיאש קניוטו. _@WSL_Thiago Diz, אתר רשמי
מארגני התחרות החליטו להזמין אותו ברגע האחרון וללא התראה מוקדמת וכשהם התקשרו הוא לא ענה כי לא זיהה את המספר/אתר רשמי, _@WSL_Thiago Diz

פרדריקו מוראיש ומטיאש קניוטו היו הגולשים הפורטוגלים היחידים שעברו את סבבי ההדחה. ובכל זאת, הם לא הצליחו לנצח בשלבים המתקדמים ולא העפילו ל-32 האחרונים. לאכזבת המעריצים, גם פייבוריטים גדולים כמו אלוף העולם פעמיים ג'ון ג'ון פלורנס, אלוף העולם לשעבר איטלו פריירה, והמדורג השישי בעולם ותושב פורטוגל קאנואה איגאראשי לא זכו להתקדם והודחו לפני השמינית.

סירת דייג נשטפה אל החוף בפורטוגל, ליד תחרות הגלישה. @WSL_Thiago Diz, אתר רשמי
סירת דייג נשטפה אל החוף בפורטוגל, ליד תחרות הגלישה/אתר רשמי, @WSL_Thiago Diz

גבריאל מדינה, כוכב העל של הטורניר, שנהנה מתמיכה אדירה מהקהל, הראה כושר יוצא דופן עד להפסד שלו בחצי הגמר לגריפין קולפינטו, שהמשיך עד לניצחון באירוע.

"עבדתי ממש קשה לפני העונה", הגיב קולפינטו המאושר, "גם עברתי ניתוח ירך לפני העונה וזה היה ממש מאתגר. השקעתי כל כך הרבה מאמץ; אתה רק צריך לסמוך על עצמך, ועכשיו הצלחתי לנצח, אז אני בטירוף!".

הגולש גבריאל מדינה. _@WSL_Thiago Diz, אתר רשמי
רבים עזבו כשהוא הודח. מדינה/אתר רשמי, _@WSL_Thiago Diz

גם אחיו של גריפין קולפינטו, קרוסבי השתתף בתחרות השנה ואף זכה להגיע לחצי הגמר. רגע משעשע נרשם לאחר ההדחה של גבריאל מדינה כאשר רוב הקהל עזב את מתחם התחרות למרות שעוד נותרו מקצי הגמר. כוח המשיכה של גבריאל מדינה כה רב, שבעוד מדינה התהלך בחוף לתמונות וחתימות עם המעריצים לפני שעזב, כל הקהל הסתובב והפנה את גבו למים כדי להריע למדינה שעל החוף, על אף שבמים עוד התקיימו מקצי הגמר.

למרבה השמחה של הקהל המקומי, הוכרז כי התחרות בסופרטובז תמשיך להתקיים לפחות לעוד שנתיים נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully