וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו, אבל אנחנו יודעים מי תהיה אלופה בסיום העונה

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 10:31

הסטטיסטיקה הבלתי מנוצחת לגבי טבלת "אלופת החורף", השיא המוזר של בני סכנין והתקווה להישרדות של מ.ס אשדוד

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל חיפה 1:3/ספורט1

אפשר לבחור את מאמן הליגה הסדירה, והוא לא בהכרח יהיה מאמן העונה. יש מצב שיש לכם כבר עכשיו את התגלית, אבל מחזורי הפלייאוף ישנו את הנתון הזה. ויכול להיות, רק יכול להיות, ש-26 המחזורים שהסתיימו אתמול הספיקו כדי ללמוד מי תהיינה שתי הקבוצות שתשחקנה בעונה הבאה נגד רמת השרון ונוף הגליל. אבל ההתלבטות הגדולה שיש לכם לגבי הזוכה באליפות, כל כך מיותרת...

עובדתית, וזה מה שקרה ב-11 העונות האחרונות במתכונת הזו, 14 קבוצות המתחלקות ל-6 הראשונות ו-8 האחרונות בתום 26 מחזורים, האלופה "נקבעת" כבר אחרי סיום הליגה הסדירה. במלים צהובות יותר, בוהקות יותר, אלופת 2023/24 היא מכבי ת"א.

ערן זהבי חוגג עם שחקני מכבי תל אביב. דני מרון
אפשר להתחיל לחגוג. ערן זהבי/דני מרון

למה? אתם שואלים שוב, פשוט מאוד כי כשמכבי חיפה זכתה בשלוש האליפויות הרצופות הקודמות, היא הובילה את הליגה גם אחרי 26 מחזורים. וכשלמכבי ת"א של ולדאן איביץ' סיימה ליגה סדירה במקום הראשון (כולל אחת ללא הפסדים) היא חגגה עם הצלחת. כן, וגם שלוש האליפויות של ברק בכר בהפועל באר שבע היו פועל יוצא למקום הראשון שלוש עונות בליגה הסדירה. ותחילת השיטה הנוכחית (עונת 2012/13) תחת הניהול של ג'ורדי קרויף במכבי ת"א -עם שלושה מאמנים שונים - הושגו האליפויות אחרי מיקום ראשון רגע לפני הפיצול.

נכון, היו עונות שהפער בין שתי הראשונות עמד על נקודה אחת בלבד בתום 26 מחזורים, כמו האליפות הראשונה בסבב הזה של מכבי חיפה (עונת 20/21) שהקדימה את מכבי ת"א, והאליפות של הפועל באר שבע (17/18) שהקדימה בנקודה את בית"ר ירושלים, אבל בסופה של עונה, "אלופת החורף" הייתה גם אלופת המדינה. אז עכשיו? כשהפער גדול מנקודה?

ואי אפשר שלא להזכיר את ההפרש הגדול ביותר שהיה בין שתי הראשונות במתכונת הנוכחית, הפרש של 22 נקודות למכבי ת"א! על פני מכבי חיפה. עונה מטורפת בהדרכת איביץ' שהסתיימה עם 89 נקודות, הפסד בודד (לבני יהודה 3:2) ורק 17 שערי חובה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקני בני סכנין חוגגים. מאור אלקסלסי
פלייאוף עליון עם שבעה ניצחונות בלבד. בני סכנין/מאור אלקסלסי

אבל זו לא הייתה עונה משעממת. בכל זאת הייתה לנו פגרת כפויה של חודשיים, מהיום הארור ב-7 באוקטובר ועד תחילת דצמבר, ולראשונה היא גם התקיימה ב-18 סופי שבוע בעקבות הפגרה הכפויה. וכמו בכל עונה סדירה, גם לעונה הזו היו את השיאים שלה.

כמו למשל ה"שיא" שרשמה בני סכנין, היא הראשונה בשיטה הנוכחית שעלתה למשחקי הפלייאוף העליון עם 7 ניצחונות בלבד! אפילו להפועל חדרה - היחידה שעלתה לפלייאוף העליון עם כמות נקודות כמו בני סכנין - היו יותר ניצחונות באותה עונה ראשונה מופלאה שאחרי העלייה לליגת העל.

ועם כל הכבוד לכותרות על שתי קבוצות מהמגזר שעלו לשש הגדולות של הכדורגל הישראלי, צריך לסייג ולהזכיר שמעולם לא עלו שתי קבוצות שביחד, ביחד, ניצחו 15 משחקים בלבד ב-52 המשחקים שלהן!

זה גם המקום הנכון להזכיר שבני יהודה, עם זובאס, גורדנה, חבשי, צ'יבוטה, שי קונסטנטין, מתן חוזז, יובל אשכנזי ואלמוג בוזגלו, עלו בעונת 17/18 לפלייאוף העליון עם 11 ניצחונות ו-40 נקודות - יותר מכל אחת אחרת ב-12 העונות האחרונות.

שחקני מ.ס. אשדוד, ז'ורדן סבן, טום בן זקן. מאור אלקסלסי
יש תקווה לאשדוד?/מאור אלקסלסי

מצד אחד הפועל ת"א, בית"ר ירושלים, הפועל חדרה ומכבי נתניה המוטרדות ממאבקי התחתית יכולות להיות רגועות, אבל מצד שני גם אשדוד שמתחת לקו האדום יכולה לישון בשקט. שימו לב: בארבע העונות האחרונות ירדו מליגת העל בדיוק אותן קבוצות שסגרו את הטבלה בתום הליגה הסדירה: נס ציונה וקריית שמונה, נוף הגליל ומכבי פ"ת, בני יהודה וכפר סבא, נס ציונה ורעננה. אבל עונה אחת קודם לכן הייתה שונה.

אשדוד הייתה בתחת לקו האדום עם 22 נקודות, בדיוק כמו היום, ובכל זאת ניצלה בזכות פלייאוף תחתון הרואי שהגיע לשיאו במחזור האחרון עם ניצחון על הפועל חיפה והפסד של מכבי פ"ת בבית להפועל ת"א. הפסד שהוריד את מכבי פ"ת יחד עם בני סכנין. מדובר בעונה היחידה שאשדוד הייתה בסכנה מוחשית לירידה אבל צבירת 15 נקודות מ-21 האפשריות בפלייאוף התחתון הצילו אותה. אם שכחתם במקרה בעונה שעברה שיחקה אשדוד בפלייאוף העליון. לסיכום מתוך 22 הקבוצות שדורגו אחרונות ב-11 העונות הקודמות חמש שרדו. פעמיים עכו, הפועל חיפה, אשקלון ואשדוד.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully