וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס קטן לסכנין על ביזוי ההמנון, הדיין ביקר: אין אפשרות לעונש אחר

17.3.2024 / 8:33

סכנין נקנסה ב-15 אלף שקל בלבד. ביה"ד ביקר בחריפות את ההתנהלות של המועדון בפרשת זלקה ואת שלילת העונשים ע"י ההתאחדות

תקציר: בני סכנין מסיימת ב-0:0 מול בני ריינה ומבטיחה מקום בפלייאוף העליון/ספורט1

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל קנס את בני סכנין ב-15 אלף שקל בגין ביזוי ההמנון של חלק מאוהדיה במשחק נגד הפועל חדרה בשבוע שעבר. בפסק הדין שלו, הדיין נועם ליובין העביר ביקורת מרומזת על השינויים בתקנון שלא אפשרו לו ענישה אחרת וכתב שהשתמש בעונש הזה "מאחר ובאמתחתי מצוי כרגע אך ורק עונש של קנס היכול להיות מופעל כלפיי הנאשמת, וזאת כפי שנאמר לא פעם, עקב תיקוניי התקנון ששללו חלק נבחר מהעונשים שהיו ברשות בית הדין".

תובע ההתאחדות לא יכול היה להגיש כתב אישום בגין הקללות וקריאות הבוז למנשה זלקה והדיין ליובין הסביר: "לצערנו אין סעיף אישום כלשהו האוסר על קללות אוהדים (מלבד קריאות גזעניות כהגדרתן
בתקנון המשמעת) כלפי שחקנים, בעלי תפקיד, וצוות שיפוט ואף כלפי קהל אוהדי היריבה. לכן
נדמה כי בחר התובע שלא להכליל קריאות אלו בכתב האישום.

"עם זאת אדגיש כי מעשיי וקריאות אוהדי סכנין ביציע כוונו באופן בזוי ומעליב ישירות כלפי
קפטן הפועל חדרה, כפי שהסתמן בגלל שירות המילואים הפעיל בו היה לאורך 150 יום ויותר. להבדיל מהנאשמת ואוהדיה, קבוצות רבות, על אוהדיהן, ברחבי הארץ כולה בחרו לכבד בעת האחרונה את זלקה במחוות יוצאות דופן של אחדות. זאת לא ביקשתי מהנאשמת ואוהדיה, אולם ראוי היה כי לכל הפחות לא היו נוהגים אוהדיה באופן מבזה כלפי זלקה, כפי שנהגו ומהסיבות שבהן נהגו, וזאת בלשון המעטה".

ליובין ביקר בחריפות את ההתנהלות של בני סכנין: "ראוי היה כי גם מעשים אלו יזכו לגינוי חריף ונמרץ מצד הנהלת הקבוצה בימים שלאחר מכן, אולם זאת לא נעשה ונותר רק להצטער על כך. ניסיונות ראשי הקבוצה בימים לאחר מכן, למצוא 'סיבות' לאותן קללות מצד אוהדי הקבוצה, כפי שפורסם באמצעי התקשורת, יש בהן אך ללבות את האש ולא מעבר לכך".

שחקני בני סכנין חוגגים עם מארון גנטוס. מאור אלקסלסי
חגיגות בסכנין אחרי ההעפלה לפלייאוף העליון אתמול/מאור אלקסלסי

בלי קשר לפרשת ההמנון וזלקה, אתמול (שבת) נרשמו חגיגות גדולות בבני סכנין אחרי ההעפלה לפלייאוף העליון בתום ה-0:0 נגד בני ריינה. יו"ר המועדון, מוחמד אבו יונס, בירך את השחקנים ובשל רצף הנסיבות העונה, בסכנין מחשיבים את ההעפלה לאחד ההישגים הגדולים בתולדותיה. "מה לא עברנו העונה... הכול, פשוט הכול", אמר גורם בהנהלה "פציעות, שחקנים שעזבו, בעיות כלכליות, שחקן שנורה, הורדת נקודות - ועדיין אנחנו בפלייאוף העליון. זה הישג מטורף".

המאמן סלובודן דראפיץ' קיבל קרדיט גדול והוא יזכה להצעה לחוזה לעונה נוספת. גם בירם כיאל זוכה לקרדיט גדול בהצלחה. מאז שנפצע בתחילת העונה, כיאל משמש כמנהל מקצועי וצפוי להתמנות לתפקיד באופן בעונה הבאה. הוא היה משמעותי מאוד בחלון ההעברות של ינואר וכן בקשר עם השחקנים. בסכנין משוכנעים שתחת כיאל יהיה ניתן לרשום הישגים גדולים הרבה יותר מההעפלה לפלייאוף.

בסכנין יתחילו לבנות את העונה הבאה, אבל מצפים מהקהל למלא את האיצטדיון במשחקי הפלייאוף העליון - גם כדי לייצר הכנסה כספית. בקבוצה מודעים לכך שחלק מהשחקנים חוזרים לקבוצות האם שלהם ושיהיה ביקוש לאלו שהצטיינו, בראשם חסן חילו וסאהר תאג'י - אך משוכנעים שכיאל יידע לבנות קבוצה איכותית לעונה הבאה.

"לא סיימנו את המטרות", אמר גורם בקבוצה, "אף.אחד לא רוצה להתבזות בפלייאוף העליון ונגיע בכל משחק כדי להוכיח שאנחנו חלק אמיתי מהצמרת הגבוהה".

  • עוד באותו נושא:
  • בני סכנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully