וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפן מדגם ניבו: המהפך הכמעט היסטורי הושג ברצפה ומעל לטבעות

15.3.2024 / 12:33

הרכב הבולדוגים של מכבי תל אביב הצליח להתיש את הכוכב האדום (והדליל), ושתי דקות קסומות של ג'וש ניבו הכריעו את המשחק והשלימו קאמבק שכמעט שבר את שיא המועדון. תשובות לגבי העתיד? רק אחרי המחזור הכפול

תיקתקנו, 15.3/ספורט1

1. יממה של מהפכים

"במחצית השנייה שחקנים שמו את הלב שלהם על המגרש. לא יכולתי לבקש יותר. בהפסקה אמרתי להם שאנחנו לא יכולים לשנות את התוצאה. החטאנו הרבה זריקות קלות וקיבלנו החלטות פזיזות, אבל אני שמח שהגבנו בצורה הנכונה. הפגנו הרבה אופי. הרכב הגארדים עזר לנו מאוד, רומן סורקין עלה מהספסל בצורה אדירה".

אלמלא הסיומת, שמסגירה כי מדובר בציטוט ממוחזר מהעבר, אפשר היה לחשוב שעודד קטש אמר את הדברים הללו ממש עכשיו. והאמת היא שלמעט חסרונו של סורקין, מכבי תל אביב באמת מיחזרה ושיחזרה כמעט במדויק את מה שעשתה כבר לפני שנה וחצי: ב-18 באוקטובר 2022 היא ביצעה את הקאמבק הגדול ביותר שלה ביורוליג, מפיגור 42:23 לניצחון 70:78 בבית על מונאקו; אתמול (חמישי) נדרשה שוב לאקט דומה, כשרשמה את הקאמבק השני בגודלו - מפיגור 49:31 לניצחון 80:84 בחוץ על הכוכב האדום בלגרד.

וכך, 24 שעות אחרי שהפועל תל אביב נפלה קורבן למהפלך השני בגודלו בתולדות הפלייאוף ביורוקאפ, מכבי ביצעה את המהפך השני בגודלו בתולדותיה שלה ביורוליג. לראשונה, היא חזרה מפיגור עמוק כל כך במשחק חוץ. לראשונה, היא עשתה זאת כשהפרש השיא לרעתה נרשם במחצית השנייה. אלמלא מאורעות אולימפיאקוס בכדורגל, אוהדיה היו יכולים להסתלבט בחופשיות על היריבה העירונית.

  • במחצית הראשונה פגעו הצהובים לובשי הכחול ב-28% לשתיים (21-6), ובמחצית השנייה הכפילו ל-56% (25-14).
  • בראשונה הם לא חטפו אפילו כדור אחד, ובשנייה היו להם שש חטיפות.
  • את מספר האיבודים צימקו משבעה לארבעה.
  • עד ההפסקה הם פיגרו 18:17 במאבקי הריבאונד, ומאז ההפסקה ניצחו 13:21.
  • במדד המשוקלל הם הובסו 57:28 בשני הרבעים הראשונים, והביסו 23:71 בשני האחרונים.
  • ואת הכל אפשר לצמצם למספרים הפשוטים והקובעים שמופיעים על לוח התוצאות - 47:31 לפני, 33:53 אחרי.
אינפו: הקאמבקים הגדולים של מכבי ת"א ביורוליג. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה!
לראשונה: חוזרים מפיגור כזה במחצית השנייה. לראשונה: זה קורה במשחק חוץ/מערכת וואלה!, אהרל'ה ויסברג

2. תשע נקודות ב-28 דקות, תשע נקודות בשתי דקות

בדרך כלל, כשלמאמנים נגמרים הרעיונות הטקטיים או כשאוזלת להם הדיו בטוש המחיק, הם צועקים Hustle ודורשים מהשחקנים שלהם להיצמד ליריבים, ללחוץ עליהם, להציק להם ולשרוט אותם. זה לא שהקאמבק אתמול היה נטול אלמנטים טקטיים, אבל כדי ליצור את התנאים המתאימים עבור חוק שיגור האנרגיה, העלה קטש לרבע השלישי את חמישיית ה-Hustle שלו - ג'וש ניבו, בונזי קולסון כפאוור פורוורד ושלושה גארדים: לורנזו בראון, ווייד בולדווין ואנטוניוס קליבלנד, שקיבל את תווית הבולדוג ונשלח לאמלל את הכוכב הלוהט של היריבה. הפעם היה זה יאגו דוס סנטוס.

הלחץ על כל המגרש היה אפקטיבי, והציף את השאלה: למה לא קודם? הכוכב האדום הופיעה למשחק ללא הרכז היוצר הבולט שלה מילוש תיאודוסיץ', בלי ספק הנקודות האוטומטי נמאניה נדוביץ', וגם בלי איש ה-Hustle הוותיק שלה ברנקו לאזיץ'; מראש היה לה פליימייקר אחד, מגובה באדם האנגה קשישא, ואיכשהו היא סיימה מחצית שלמה עם שלושה איבודים על 11 אסיסטים. מה זאת אומרת "איכשהו"? האורחים מתל אביב פשוט לא באו לשמור עד אותו שלב.

הדרך להקריס יריבה שנמצאת במומנטום חיובי ובביטחון גבוה עוברת באופן הכרחי בסבלנות. בשמונה הדקות הראשונות של הרבע השלישי איבדו הסרבים רק שני כדורים, והפער אמנם צומצם - אבל נותר דו ספרתי. עד שיאניס ספרופולוס נאלץ להוריד את דוס סנטוס למנוחה בטיימינג שגרתי אך סופר-בעייתי, ונשאר חשוף. הישראלים טסו ל-4:20, יריבתם רשמה שמונה איבודים בשבע דקות, ופתאום הצד הרודף הפך לנרדף. וברגע שזה קרה, הצד השני פשוט נשבר.

השבירה הזאת לא הושגה רק בזינוקים על הרצפה או בלחץ על מובילי הכדור, אלא אי שם למעלה - בין הטבעות לשעון ה-24 - האזור שבו ניבו נוהג לרחף.

  • סל ועבירה שלו, 5:21 דקות לסיום, השלימו את המהפך (63:66).
  • 4:42 דקות: אליהופ מבראון הסתיים בהטבעה מהדהדת של ניבו (63:68).
  • סחיטת העבירה הסתיימה בהחטאת עונשין, אז הוא השתלט על הריבאונד.
  • 4:28: בראון החטיא לייאפ, ניבו השלים בכדור חוזר + דאנק (63:70).
  • כשעל השעון 3:17 הוחטאה שלשה על ידי בולדווין, אז ניבו ריחף לעוד אופנסיב והטבעה (67:72).
בונזי קולסון לצד אנטוניוס קליבלנד מכבי תל אביב. Eitvydas Kinaitis, אתר רשמי
הבולדוג שנשלח לאמלל את הכוכב הלוהט (אלא אם מדובר בקולסון). אנטוניוס קליבלנד/אתר רשמי, Eitvydas Kinaitis

3. כל מה שבונזי קולסון אמור להיות

תשע נקודות ב-28 דקות היו לניבו לאורך המשחק, ועוד תשע נקודות רצופות בשתי הדקות הקריטיות הללו, שנתנו למכבי תל אביב את המרווח הנדרש כדי למנוע ניסיונות מהפך מהופך. המאבק בין שתי קבוצות ריבאונד ההתקפה הטובות ביורוליג הוכרע, אבל האמת היא שלא מספיק רק לקחת את הכדור - אלא גם לעשות איתו משהו. מעבר לעובדה שהניבו'ז קלטו 47% מההחטאות שניתזו בצד שלהם, הם קלעו 16 נקודות מהזדמנות שנייה. צרבנה זבזדה השיגה רק שש נקודות מ-11 כדורים חוזרים בהתקפה.

מעבר לשיאי הקריירה במדד (33) ובאופנסיב ריבאונד (8) של ניבו, זה היה מסוג הערבים האלה שבהם כל אחד יכול לסמן לעצמו וי משמעותי.

בולדווין היה ממוקד ומפוקס, וגם ביום קליעה בינוני (36% מהשדה) הוא שמר על אחריות ותרם שבעה ריבאונדים וחמישה אסיסטים; קולסון הפך לכל מה שקולסון אמור להיות, וקלע 11 מ-23 נקודותיו ברבע האחרון; קליבלנד יכול לזקוף לעצמו חלק נכבד משיבוש ההתקפה הסרבית, ותירגם את החטיפות שלו למתפרצות קלות בצד השני, בלי ניסיונות למהלכים הרפתקניים מדי בצד ההתקפי; בראון, בעוד ערב מדאיג ומטריד, מצא את הדרך לנפק תרומה משמעותית במחצית השנייה; וג'ון דיברתולומיאו, ששוב היה האחרון לעלות מהספסל, היה גם האחרון לרדת מהמגרש - והשלשה היחידה שלו, 14 שניות לסיום, הבטיחה את הניצחון.

אינפו: המהפך של מכבי ת"א בבלגרד. אהרל'ה ויסברג, מערכת וואלה!
למה בעצם רק במחצית השנייה? המהפך של מכבי תל אביב בבלגרד/מערכת וואלה!, אהרל'ה ויסברג

4. וילרבאן אחרי קאמבק? ראו הוזהרתם

מכבי תל אביב מתבססת כעת במקומות 9-8 יחד עם באסקוניה, כשלשתיהן מאזן 13:16. שתיהן יקוו שריאל מדריד תגרור הערב את וירטוס בולוניה ל-12:17 ותמשוך אותה מטה אליהן. סביר ומותר להניח שהצהובים, לא מעט בזכות הניצחון הדרמטי אתמול, יצרו לעצמם את הפער הנדרש כדי לא להידרדר למקום העשירי (16:13).

אף שארבע הקבוצות שבין המקום השביעי לעשירי ישחקו בפלייאין, הפער ביניהן הוא משמעותי. מספר 7 תארח את מספר 8, והמנצחת ביניהן תפגוש בסדרה את זו שתסיים שנייה (ברצלונה, מונאקו, זה לא משנה. העיקר שזו לא ריאל). למפסידה תינתן הזדמנות נוספת להגיע לרבע הגמר, מול הבלאנקוס, במשחק ביתי נגד המנצחת בין מקומות 10-9.

כניסה אוטומטית לפלייאוף מהמקום השישי? על זה אפשר יהיה לדבר, *אולי*, אם מכבי תצלח את המחזור הכפול בשבוע הבא בניצחון כפול. יומיים אחרי הקאמבק ההיסטורי ההוא מול מונאקו, נדרשו הקטשים למהפך נוסף ממינוס 13 ברבע השני נגד וילרבאן. אותה וילרבאן מחכה להם גם במשחק הבא. ראו הוזהרתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully