וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביג מאק: החשיבות של אלכסיס מקאליסטר להצלחה של ליברפול

במחיר מציאה ועם ניסיון ייחודי, אלוף העולם שינה את פניהם של המייטי רדס. כמה קסם הוא עוד יוכל להוסיף לעונת הפרידה של יורגן קלופ?

תקציר: נוטינגהאם פורסט - ליברפול 1:0/ספורט1

רכישת שחקן חיזוק שזכה בגביע העולם לאחרונה יכולה, לפחות על הנייר, להיחשב לעסקה פשוטה ונטולת סיכונים. הרי שחקן שזכה בגביע הנחשק ביותר, ולא רק שזכה בו, אלא היה בעל חשיבות גדולה להצלחה הקבוצתית באותה זכיה, הוא מניה כמעט בטוחה והסיכון הכרוך בצירופו בהחלט עשוי להיות מינורי. אבל באותה נשימה, גם ותיקי יושבי אנפילד כנראה לא שיערו שההשתלבות של אלכסיס מקאליסטר בליברפול תהיה עד כדי כך קרובה לשלמות, במהלך שכבר מתואר במולדת הכדורגל כאחת עסקאות המשתלמות ביותר אי פעם בפרמייר ליג, כלכלית ומקצועית. כשמדיניות הרכש הבזבנית של מרבית מועדוני הליגה הולכת ומצטמקת לאחרונה לנוכח הקשחת הרגולציה הפיננסית מטעם הפרמייר ליג,

הסכום אותו השקיעה בקיץ ליברפול על מנת לרכוש את הקשר הארגנטינאי מברייטון (35 מיליון לירות שטרלינג) מצטייר כמגוחך למדי לנוכח התמורה האדירה שמקאליסטר מספק לרדס מאז הגעתו למועדון בקיץ האחרון. השחקן בן ה-25 קיבל את מספר החולצה המחייבת '10' והצפין מעיירת החוף הבריטית השלווה לאחד ממועדוני הפאר הבכירים באנגליה בקיץ אינטנסיבי ועמוס הגעות ועזיבות של שחקנים מרכזיים, לאחר עונה חסרת יציבות ובעיקר מתסכל בצד האדום של מרסיסייד. ליברפול בגרסתה האחרונה בעונת 22'/23' טרם צירופו של מקאליסטר הייתה קבוצה עייפה, עמוסת פציעות וחסרת עקביות, שבאה לידי ביטוי עם הדחה מוקדמת מליגת האלופות בשלב שמינית הגמר ועונה מקומית מאכזבת שהסתיימה במקום החמישי בלבד שמשמעותה אי העפלה לצ'מפיונס ליג, לראשונה מזה שבע שנים.

השאיפה של ליברפול לנסות ולאתגר את סיטי במאבק האליפות נגוזה כבר בסוף חודש אוגוסט 2022 למעשה לאחר פתיחת עונה פסימית, בשנה שליברפול אמנם הצליחה לייצר הופעות הירואיות נקודתיות בדמותן של תשיעייה לרשתה של בורנמות' ושביעייה בלתי נשכחת על חשבונה של היריבה המרה, מנצ'סטר יונייטד, אך בו זמנית סיפקה מאזן חוץ גרוע עם שמונה הפסדים בעונה אחת- מאזן זהה לכמות הפסדי החוץ של הקבוצה בשלוש העונות הקודמות יחדיו.

אלכסיס מקאליסטר ליברפול. GettyImages
אחת העסקאות המשתלמות אי פעם? אלכסיס מקאליסטר/GettyImages

בזמן שמרבית התשתית של הרדס (בדמותם של ואן דייק, אליסון, סאלח וטרנט אלכסנדר-ארנולד) שסייעה למועדון לגבש את רצף ההישגים המרשים בשנים האחרונות נשארה בקיץ האחרון, עמוד השדרה של מרכז השדה התפוגג עם עזיבתם של פאביניו וקפטן הקבוצה, ג'ורדן הנדרסון. השניים העניקו לאורך השנים שילוב של ניסיון וכישורי הנהגה- על וכר הדשא- נחוצים כדי להתחרות בכל המסגרות והמשימה להחליפם הייתה מורכבת למדי ומנג'ר הקבוצה, יורגן קלופ, ידע היטב מהי החשיבות והאתגר העצום הנדרש כדי למצוא תחליפים ראויים.

ארבעת שחקני הקישור שהצטרפו בקיץ 2023 כדי לבנות מחדש את מרכז השדה האדום כללו לצידו של מקאליסטר את סובוסלאי ההונגרי, גראוונברח ההולנדי ואנדו היפני בסכום כולל של קרוב למאה וחמישים לירות שטרלינג, אבל אחד ההבדלים המרכזיים בינם ובין מקאליסטר הוא נסיון הפרמייר ליג ההכרחי שלארגנטינאי היה, ובשפע. יתר השלושה צבו קילומטרז' חשוב בבונדסליגה, אך הליגה הגרמנית מציבה אתגר שונה מהאינטנסיביות הקיימת בליגה האנגלית העליונה. קורות חייו המקצועיים המרשימים של מקאליסטר והתרומה העצומה שלו להפיכת השחפים מברייטון ושינוי הסטטוס שלהם מעולה חדשה שמטרת העל שלה היא הישארות בפרמייר ליג למועדון שנאבק על העפלה למפעלים אירופאיים, היו הסיבה שגרמה לו להפוך ליעד הרכש האטרקטיבי ביותר עבור קלופ בקיץ 2023.

ההשתלבות של מקאליסטר באנפילד הייתה מטאורית וגרמה כבר בשלב מוקדם של העונה לפתח ציפיות גבוהות מליברפול בגרסתה המתחדשת העדכנית, אך עם תחילתה של שנת 2024 הייתה תהיה גדולה כיצד ליברפול תתמודד עם החסרונות וההיעדרויות שחוותה, כשאיבדה במקביל גם את אנדו (ששהה עם נבחרת יפן בגביע אסיה בקטאר) וגם את סובוסלאי (בשל פציעה חוזרת). מקאליסטר התעלה וידע לספק את הסחורה לא רק בעמדתו הקבועה והשגרתית, אלא לקח אחריות נדרשת כשהתבקש על ידי הצוות המקצועי של הקבוצה ותופקד בעמדה קדמית יותר בה תרם מבחינה התקפית באופן שהצטייר כטבעי לחלוטין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יורגן קלופ מאמן ליברפול. רויטרס
החתיכה החסרה בפאזל? יורגן קלופ/רויטרס

משחק החוץ נגד בורנמות' בינואר האחרון היה עדות מושלמת נוספת לתרומה המוחצת של מקאליסטר, בהופעה קבוצתית שונה בתכלית בין המחצית הראשונה לשנייה. הוא רשם שיא תיקולים אישי (9) עבור שחקן ליברפול בשמונה העונות האחרונות, הוביל את הרדס בכמות המצבים שיצר עבור חבריו לקבוצה באותו משחק והפגין שליטה אבסולוטית ואיזון מרשים עם תמיכה הגנתית והתקפית, בדרך לניצחון מוחץ 0:4 ושלוש נקודות יקרות מפז מול אחת הקבוצות המפתיעות של העונה.

''זה חלום שמתגשם, אני סופר את הדקות עד שאזכה כבר ללבוש את החולצה האדומה באנפילד. הזכיה במונדיאל ומה שהשגנו בברייטון היה בלתי נשכח, אבל אני כבר לא יכול לחכות להצטרף לאחד המועדונים הגדולים בעולם. האתגר גדול וגם המוטיבציה שלי!'', שיתף מקאליסטר בחיוך כשליברפול הודיעה רשמית על צירופו. הערב (17:45, ספורט1) ליברפול תפגוש את מחזיקת הטרבל, מנצ'סטר סיטי, במשחק העונה שמציב אתגר כפול עבור המנוע הארגנטינאי של יורגן קלופ. הסיטיזנס לא רק שנחושים לעשות העונה דבר שמעולם לא קרה בתולדות הכדורגל האנגלי ולהשלים זכיה רביעית ברציפות באליפות הליגה, אלא לאחר עונה עמוסת פציעות הקבוצה של פפ גווארדיולה מצטיירת כחוזרת כעת על התסריט שראינו ממנה באופן כה עקבי במשך השנים האחרונות, לוחצת על הכפתור הירוק, משדרגת הופעותיה והופכת לבלתי ניתנת לעצירה.

בנוסף, למקאליסטר צפויה משימה מאתגרת אישית בדמותם של ג'ון סטונס ורודרי כשהתפקוד הקרוב לשלמות של שני הנכסים הללו הופך, בין היתר, את סיטי לקבוצה כל כך מורכבת להכנעה בעקבות הגמישות, האיכות והדינמיות שהשניים מספקים לאלופת אירופה הנוכחית. ליברפול, שנמצאת בעיצומה של עונה אמוציונלית ייחודית בסיומה ייפרד ממנה יורגן קלופ, כבר שריינה- בניגוד לסיטי- גביע ראשון לעונה, לאחר שניצחה את צ'לסי בוומבלי לפני כשבועיים, ומקווה להשלים השנה זכיה נדירה בכל ארבעת המעפלים בהם היא . זכיה בליגה תמיד הייתה מטרת העל והתואר היקר מכל עבור אוהדי הרדס לאורך היסטוריית המועדון, והופעה הירואית בהנהגתו של מקאליסטר הערב באנפילד רועש מתמיד היא מצרך מתבקש על מנת לגבור על סיטי במאבק האליפות האינטנסיבי השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • ליברפול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully