וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין העבר לעתיד: על הביקור של דייויד מויס עם ווסטהאם אצל אברטון

המאמן המוערך מתלבט אם להאריך את חוזהו אצל הפטישים, האם הביקור אצל האקסית המיתולוגית יעזור לו לקבל החלטה?

תקציר: ווסטהאם - ארסנל 6:0/ספורט1

השבעה ביוני 2023 ייחרט לנצח כיום בלתי נשכח בהיסטוריה של כל אוהד ווסטהאם יונייטד, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר באוהדי הפטישים שנכחו פיזית בפראג בניצחון בגמר הקונפרנס ליג נגד פיורנטינה האיטלקית. 24 שעות לפני בעיטת הפתיחה והתחושה המרכזית הייתה שבירת צ'כיה נכבשה בעליזות ובטירוף המוחלט שהונהג על ידי אוהדי ווסטהאם יונייטד, שעצם הגעתם למעמד הייתה הישג של ממש. בעונה מקומית מתסכלת בה ווסטהאם כמעט ונגררה למאבקי ירידת ליגה מתסכלים, הגזרה האירופאית- בה הפך המועדון לחבר של קבע בשנים האחרונות- סיפקה נקודת אור ממשית בעונת פרמייר ליג עמוסת אכזבות, והאפשרות לזכיה בגביע ראשון כלשהו מאז שנת 1980 הציתה עבור אוהדי הקבוצה תקווה של ממש.

קרוב לתשעה חודשים מאז אותו ערב קסום והחזית בין אוהדי ווסטהאם יונייטד ומאמנם הוותיק, דייויד מויס, מתלהטת מחדש כשברקע הדיונים הפומביים לגבי עתידו במועדון וסוגיית חוזהו מעבר לעונה הנוכחית. זוהי חזית ודיון שאפשר באופן הגיוני להבין את שני הצדדים: מצד אחד מויס, מנג'ר ותיק שהפך עם הזכיה למאמן הסקוטי הראשון מאז סר אלכס פרגסון בשנת 2008 שזוכה בגביע אירופאי והעניק למועדון רגע שיא שספק אם בכלל פינטזו עליו בשנים האחרונות. מן הצד השני אוהדי הקבוצה, שראו את התוצאות המאכזבות בחודשים האחרונים ושבעו מהנסיגה המשמעותית שהקבוצה חוותה לאחרונה באופן עקבי.

חג המולד בחורף האחרון היה שמח מתמיד עם ניצחון מזהיר באמירויות על ארסנל ומיקל ארטטה בדרבי הלונדוני, אבל את הדעיכה ההדרגתית מאז אותו ניצחון בצפון לונדון ספק גדול אם גם הפסימיים שבאוהדי המועדון ראו. ווסטהאם צללה לתוך רצף של שמונה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות, שכללו בין היתר הדחה מוקדמת מהגביע האנגלי ע''י בריסטול סיטי מליגת המשנה, אך הנוק-אאוט המשמעותי ביותר היה המפגש החוזר נגד אותה ארסנל, הפעם בלונדון סטדיום באמצע פברואר. שישייה משפילה שהפטישים ספגו היה רגע נמוך למדי, כאשר כמות אדירה של אוהדיה נטשו את יציעי האצטדיון הביתי עוד לפני סיום המחצית הראשונה, באקט שבעיקר סימל את משבר האמון העצום שנוצר בין הקהל ובין דייויד מויס.

דייויד מויס, מאמן ווסטהאם יונייטד. Chloe Knott - Danehouse, GettyImages
תלונות על התוצאות, וגם על השיטה. מויס/GettyImages, Chloe Knott - Danehouse

התלונות המרכזיות של אוהדי ווסטהאם לא רק מתמקדות בתוצאות המאכזבות לאחרונה, אלא גם בשיטת המשחק של הפטישים, שמוגדרת כפאסיבית למדי. הקבוצה נאלצה בקיץ האחרון להתסגל למציאות חדשה לאחר מכירתו של קשר המועדון, דקלן רייס, שעבר לצד האדום של צפון לונדון תמורת סכום שיא של 100 מיליון לירות שטרלינג, אך ההכנסה האדירה כתוצאה ממכירתו תועלה לרכש במספר עמדות, שהניב תקווה שגם בעידן החדש במזרח העיר, עידן 'פוסט דקלן רייס', ווסטהאם עדיין תהיה קבוצה תחרותית ואטרקטיבית. מוחמד קודוס שנרכש מאייאקס אמסטרדם, לצדם של לוקאס פאקטה הברזילאי (שגרר עניין גדול מצדם של מנצ'סטר סיטי ופפ גווארדיולה בקיץ האחרון) וג'ארד בואן הם שמות שמוסיפים ניצוץ ואופטימיות לגרסה הנוכחית של ווסטהאם יונייטד, למרות שבפועל היכולת והתוצאות היו מתסכלים בכל הרבדים.

בזמן שמויס, שחוזהו הנוכחי מסתיים בקיץ הקרוב, הודה בשבוע שעבר שהנהלת המועדון כבר הציעה לו לחתום על חוזה חדש, צצה השאלה המרכזית, מה באמת ריאלי עבור מועדון וקבוצה כמו ווסטהאם יונייטד? הרי כשמדובר במועמדות לאליפות, זהו מועדון חברים מצומצם למדי (שהעונה התרחב באופן ייחודי למאבק משולש ודי חריג ביחס לנוף בשנים האחרונות) וגם המאבק על הכרטיס לליגת האלופות הולך ומתעצם לנוכח התחזקותן של קבוצות בדמותן של אסטון וילה וברייטון.

שתי האחרונות לא רק שלוטשות עיניהן אל הבמה האירופאית הבכירה ביותר, אלא הפכו את עצם ההעפלה למפעלים אירופאים משניים- כגון הליגה האירופית והקונפרנס ליג- למשימה מאתגרת למדי שנתפשת כייתכן ובלתי מושגת עבור הפטישים ומועדונים בסדר גודל זהה. ווסטהאם בגרסתה העדכנית ולנוכח המיקום הנוכחי שלה בטבלת הפרמייר ליג, לא עתידה להתמודד עם מאבקי ירידה מורטי עצבים ועדיין נמצאת בחלק העליון של הטבלה, כשהיא מקדימה בין היתר את השכנה העירונית, צ'לסי, שמוצאת עצמה בעיצומה של עוד עונת מעבר מלאה בסימני שאלה גדולים. אז יכול להיות שבסופו של יום, המציאות העכשווית של הקבוצה תחת הנהגתו של דייויד מויס אינה גרועה כפי שמשתקפת מיציעי הלונדון סטדיום נטולי האופטימיות?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אוהדי אברטון חוגגים את ההישארות באצטדיון גודיסון פארק. רויטרס
אחד המקומות האמוציונליים ביותר במולדת הכדורגל. גודיסון פארק/רויטרס

מויס וחניכיו יצפינו היום ליעד שהמנג'ר הוותיק מכיר היטב וסיפק לו את הפלטפורמה להתפתח לאחד המנג'רים המנוסים ביותר בתולדות הפרמייר ליג כשיתארחו אצל אברטון בגודיסון פארק. הטופיז, לא רק שהתעודדו מהנקודה שהשיגו במחזור האחרון בביתה של ברייטון, בעיקר זכו לרוח גבית אדירה לאחרונה לאחר שהפרמייר ליג ריככה את עונש הקיזוז שהנחיתה על המועדון לפני שלושה חודשים מעשר לשש נקודות. גודיסון פארק, אחד המקומות האמוציונליים ביותר במולדת הכדורגל, הוא מקום שיכול להפוך בקלות לסיוט של כל קבוצה אורחת שמגיעה לצד הכחול של מרסיסייד.

עבור מויס, שהודיע לאחרונה כי יתייעץ עם משפחתו הקרובה בסמוך לסיום העונה ויחליט בהתאם לתחושותיו האם לקבל את הצעת המועדון לחתום על חוזה חדש ומשדורג, המקום שהיה לו לבית במשך למעלה מעשור יקבל אותו ברגשות מעורבים. אברטון זקוקה לכל נקודה אפשרית בכדי להבטיח הימלטות ממאבקי הנשירה לצ'מפיונשיפ, בזמן שווסטהאם יונייטד- שטעמה לאחרונה את טעם הניצחון עם שלוש נקודות חשובות בדרבי נגד ברנטפורד ביום שני האחרון- ממשיכה בחיפוש הזהות שלה ותנסה להציג לראשונה מזה זמן רב עקביות נדרשת, ובהקדם האפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully