וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינת ההפתעות: 10 ההפתעות הכי גדולות בגביע המדינה במאה ה-21

27.2.2024 / 13:15

הטראומות של מכבי תל אביב, אש במכתש, הסינדרלות מהליגה הארצית, הגביע ההיסטורי ואם כל הסנסציות. שלוש הבכירות פוגשות הערב שלוש יריבות מהלאומית בשמינית הגמר, וזה זמן טוב להיזכר ברגעי התדהמה של שנות ה-2000, כולל שמות מפתיעים בהרכבים

תקציר גביע המדינה 2019/20: הפועל אום אל פאחם - מכבי תל אביב 2:3/ספורט1

שלוש קבוצות מהחלק העליון של הליגה הלאומית ינסו הערב (רביעי) להפתיע את שלוש הקבוצות הבכירות בישראל: הפועל אום אל פאחם תארח את מכבי חיפה, מכבי יפו תגיע לדרבי קטן בבלומפילד מול מכבי תל אביב ועירוני טבריה תבקר בבאר שבע. האם מישהי מהן תצליח לספק את הסנסציה של שמינית גמר הגביע?

כדי לתת להן השראה, חזרנו להפתעות הכי גדולות שסיפק המפעל במהלך שנות ה-2000. הכלל: קבוצות בכירות מליגת העל שהודחו על ידי יריבות מליגות נמוכות יותר.

מהי הפתעת הגביע הכי גדולה לדעתכם בשנות ה-2000?

הפועל רמת גן 2003
הפועל חיפה 2004
הפועל אשקלון 2005
הכח עמידר רמת גן 2006
הפועל עכו 2006
הפועל רמת גן 2007
בית"ר שמשון תל אביב 2008
הפועל רמת גן 2010
הפועל ראשון לציון 2013
הפועל אום אל פאחם 2019
1304 משתתפים

היסטוריה לאומית

הפועל רמת גן - מכבי תל אביב 1:2

חצי גמר, מאי 2003

אצטדיון רמת גן האיר פנים למכבי תל אביב בעונה הכי טובה שלה בעשור הראשון של המילניום. היא ניצחה שם דרבי ראשון אחרי שלוש שנים, גברה גם על מכבי חיפה לאחר מכן ובמחזור הסיום הניפה שם את צלחת האליפות אחרי דרמת ענק שבסופה הוכתרה על חודם של שני שערים, אבל שבועיים וחצי לפני כן חוותה באצטדיון הלאומי מפח נפש בחצי גמר הגביע. הסינדרלה הפועל רמת גן הספיקה להדיח לפני כן בבית את מכבי פתח תקוה מליגת העל ואת בני סכנין שעלתה בסיום העונה מהלאומית, אבל להדהים את מחזיקת הגביע והאלופה שבדרך, ועוד במגרש נייטרלי? זה כבר משהו דמיוני. זה קרה. ניר חדד העניק לקבוצה מאמצע טבלת הלאומית את היתרון בדקה ה-26, ניר קלינגר הוציא מהקפאה את אבי נמני שהחזיר עם פנדל משווה, אך בדקה ה-90 שרון אביטן ירה פנימה וקבע ניצחון מדהים. שבועיים לאחר מכן, הפועל רמת גן גם ניצחה בפנדלים את הפועל באר שבע והפכה למחזיקת הגביע הראשונה אי פעם תוצרת ליגת המשנה.

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר, ג'ון פיינטסיל, גדי ברומר, טל בן חיים, סאלם אבו סיאם (אלי ביטון), ברונו הייס, טל בנין, תמיר כהן (אבי נמני, 35), רודריגו גולדברג, עמיר תורג'מן (רועי דיין), אנדראס פרוחננקובס.

הרכב הפועל רמת גן: מוטי אברג'יל, איתן עזריה, שחר כדורי, גבע ברקאי, שי בנאי, תמיר בן עמי, משה שפירא, עומר בוקסנבוים, ניר חדד, אופיר חלוואני, שרון אביטן. כן שותפו: ניר בובליל, אביב וולנרמן, לירן ולדבוים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אבי נמני מכבי תל אביב. עמי שומן, אתר רשמי
לא היה גביע, אבל הייתה אליפות. אבי נמני/אתר רשמי, עמי שומן

גיל הזהב

הפועל חיפה - הפועל תל אביב

חצי גמר, מאי 2004

שנה אחרי הפועל רמת גן, שוב נציגה מהלאומית במעמד הגמר. אחרי ההתאבדות של רובי שפירא, ירידת הליגה והתנהלות ממושכת תחת מפרקים, הפועל חיפה הצליחה להשתקם ב-2003/04. בדרך חזרה לליגת העל, גם סיפקה מסע קסם בגביע, עד שנעצרה בקרב על הגביע על ידי בני סכנין. היא עברה את מכבי פתח תקוה וניצחה 1:2 בחוץ את בית"ר ירושלים ואז ברבע הגמר גם את מכבי נתניה, אבל שתיהן היו אז קבוצות תחתית. הפועל תל אביב, לעומת זאת, הייתה בחמישייה הראשונה עם אשף הגביעים דרור קשטן והציבה את הגביע כיעד מרכזי לאור הכישלון בליגה. זה לא עזר לה. גילי (אז עדיין גיל) ורמוט הצעיר להטט, שי דהן כבש שער מוקדם ולמרות שוויון של אבי כנפו, היו אלה שאדי זבידאת (102) וסלאח חסארמה בפנדל (113, אחרי עבירה של מסאי דגו על ורמוט) שהכריעו עבור ברוך ממן. זה היה גמר ראשון של ורמוט, שבעתיד הפך לשיאן הזכיות עם שבע כאלה, כולל ארבע כשחקן הפועל תל אביב ואחרונה בסגירת המעגל בהפועל חיפה.

הרכב הפועל תל אביב: שביט אלימלך, קלמי סבן, שמעון גרשון, טל חן, יגאל אנטבי, יוסי רוזן, פבריציו קראבליו (יקיר לוסקי, 88), רמי אבו לאבן (איבזיטו אוגבונה, 46), יוסי אבוקסיס, כפיר אדרי (מסאי דגו, 96), אבי כנפו.

הרכב הפועל חיפה: ענאן פרו, רמי עזיז, אלירן אלקיים, סלאח חסארמה, חיים מגרלשווילי, מזואה אנסומבו, כפיר לייבוביץ (יוסי דורה, 109), מאיר בן מרגי (חי בן לולו, 58), גילי ורמוט, שי דהן (שאדי זבידאת), ג'ף טוטואנה.

קרלוס צקאנה הפועל באר שבע. ברני ארדוב
גיבור גביע בלתי נשכח. קרלוס צ'קאנה/ברני ארדוב

הפועל אשקלון - בני יהודה 0:3

רבע גמר, אפריל 2005

הפועל פתח תקוה הודחה באותו יום על ידי מכבי הרצליה מהלאומית והאקס פרדי דוד שפוטר על ידי כמה חודשים קודם לכן, אבל סנסציה גדולה אף יותר הייתה באשקלון, שם בני יהודה מהמקום הרביעי בליגת העל ספגה את אחד ההפסדים המשפילים בתולדותיה. הפועל אשקלון הוליכה אז את הליגה הארצית (השלישית) וסיפקה הצגה לכ-5,000 אוהדים באצטדיון העירוני. קרלוס צ'קאנה כיכב עם שער ובישול לציון כהן, ובתווך כבש שרון עמר בכדור חופשי עם עזרה מהשוער יוסי שקל. קבוצה ראשונה מהליגה השלישית שעולה לחצי גמר הגביע מאז קרית אונו ב-1991. הרצליה עצרה אותה בחצי הגמר והפסידה בגמר למכבי תל אביב.

הרכב הפועל אשקלון: שלומי בן חמו, ליאור ראובן, חיים מלכה, שרון עמר, מאיר בונפיטו, דודו בן שושן, שרון ברנשטיין, פאריד מחאג'נה, מהראן ראדי, קרלוס צ'קאנה, ציון כהן.

הרכב בני יהודה: יוסי שקל, איציק עזוז, גבע ברקאי, אדריאן דן גמאן, מוטי ששון, רוני גפני, אימורו לוקמן, אלי אברבנל, מאטה בטורינה, גבריאל לימה, משה ביטון.

אורי מלמיליאן מור גולן הכח עמידר. ברני ארדוב
לא התחשבו בגאידמק. אורי מלמיליאן עם מור גולן/ברני ארדוב

הכח לפני כסף וכבוד

בית"ר ירושלים - הכח עמידר רמת גן 1:0

שמינית גמר, מרץ 2006

רק 6,000 צופים הטריחו עצמם לאצטדיון טדי ולא חשבו שיריבה מהלאומית תוכל לסכן את קבוצת המיליונרים שבנה ארקדי גאידמק, אבל למלך שלהם מהעבר היו תוכניות אחרות. אורי מלמיליאן הצעיד אז את הכח לעונה מצוינת בלאומית (שהסתיימה בעלייה לליגה הבכירה אחרי 21 שנים) וידע להמם גם את לואיס פרננדז והסוכריה. הצרפתי הותיר על הספסל את איציק קורנפיין, פבריס פרננדז ודויד אגנסו, ובדקה ה-90 שילם על כך ביוקר עם מתפרצת שבה יוסי רוזן בישל למור גולן את שער הניצחון הדרמטי.

הרכב בית"ר ירושלים: גיא סולומון, תומר חליבה, איגור מיטרסקי, תומר בן יוסף, יואב זיו, עידן מליחי (דויד אגנסו, 65), עומרי אפק, ז'רום לרואה, מאור מליקסון (פבריס פרננדז, 50), עמית בן שושן, עמית בן שושן (אבירם ברוכיאן, 50), ליאור אסולין.

הרכב הכח עמידר רמת גן: שחר שמש, עאמר מנצור, רובי רגב, סביטי ליפניה, בני חדד, יוסי דורה, אילן צרפתי (איתי סלע, 76), דודי ליברמן (מור גולן, 67), יוסי רוזן, אלירן אוחנה, לירון וילנר (עמיר תורג'מן, 81).

טון קאנן אחרי ההפסד של מכבי תל אביב מול הפועל עכו. עמי שומן, אתר רשמי
טון קאנן אחרי ההפסד לעכו/אתר רשמי, עמי שומן

נתנו את הטון

מכבי תל אביב - הפועל עכו 4:0

שמינית גמר, מרץ 2006

שעות בודדות לאחר הדחתה של בית"ר ירושלים, הגיעה מכבי תל אביב וביקשה ממנה להחזיק לה את כוס הבירה. כי מחזיקת הגביע, בעונת הגלקטיקוס הכושלת, הצליחה "להתעלות" באותה שבת עם תבוסה מהדהדת בבלומפילד מול קבוצת מרכז טבלה מהליגה הלאומית. פטי נימבה ואלכס לויט העניקו לירון הוכנבוים 0:2 מדהים כבר בדקה ה-13 וכל השינויים של טון קאנן שעלה בהרכב משני, לא עזרו. אלון זיו, מאמנה הנוכחי של עכו, נגח את השלישי בדקה ה-47 אחרי בישול של קובי חסן ויציאה רעה של לירן שטראובר, וברנרד האגן ירה לחיבורים את הרביעי בדקה ה-69 וקבע 0:4 משפיל.

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר, יובל שפונגין, אבי סטרול, אבי יחיאל, סאלם אבו סיאם (ז'וזה דוארטה, 38), ארז מסיקה, תמיר כהן, ליאור ז'אן, לירן כהן (הנרי מקינאווה, 75), רועי דיין (אופיר חיים, 46), גיורגי דמיטרדזה.

הרכב הפועל עכו: דודו גורש, רמי עזיז, אלון זיו, איציק כהן, אורן יעקב, תומר אליהו, ברנרד האגן, אלכס לויט (רן קוז'וך, 59), קובי חסן (עידן וייצמן, 49), רונן שוורצמן (נדיב סימנטוב, 83), פטי נימבה.

שחקני הפועל רמת גן חוגגים ניצחון על מכבי חיפה. ניר חורי, אתר רשמי
שחקני הפועל רמת גן חוגגים את הניצחון הגדול במכתש/אתר רשמי, ניר חורי

אש במכתש

הפועל רמת גן - מכבי חיפה 0:1

רבע גמר, מאי 2007

הירוקים לא היו חלק ממאבק האליפות, נפרדו גם מאירופה וקיוו אולי להציל את העונה עם הישג בגביע אחרי שכבר הדיחו את האלופה שבדרך בית"ר ירושלים, אבל ההגרלה הנוחה ברבע הגמר התבררה כסיוט היסטורי. הפועל רמת גן הייתה אז בליגה הארצית (השלישית), הבטיחה כבר את חזרתה ללאומית ונהנתה מתמיכה אדירה של הקהל שלה במכתש המיתולוגי. אחרי 90 דקות מאופסות, הקהל אולי חיכה לפנדלים וכך גם המאמן יובל נעים, אבל אז הגיע שער סנסציוני של קובי חסן בדקה ה-115 ושלח את האורדונים לחצי הגמר באצטדיון רמת גן.

הרכב הפועל רמת גן: שי הס, אלי לוי, תומר אזולאי, אסי ברזילי, רמי גלאם, תמיר בן עמי, שרון ברנשטיין, עמית אבורמן, קובי חסן (גיא שוסט, 119), קרלוס צ'קאנה, אלירן אסאו (שוקי סדיס, 65).

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אלון חרזי (רביד גזל, 84), דקל קינן, רפאל אולארה, אדורם קייסי, חאבייר דירסאו, עבאס סואן (אלן מסודי, 60), שלומי ארבייטמן, ליאור רפאלוב, יניב קטן, רוברטו קולאוטי.

אדם מזרחי שחקן בית"ר שמשון תל אביב חוגג ניצחון על מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רגע של קריירה. אדם מזרחי/ברני ארדוב

פתאום קם אדם

בית"ר שמשון תל אביב - מכבי תל אביב 0:1

סיבוב ט', פברואר 2008

פחות משנתיים אחרי הפועל עכו, שוב מכבי תל אביב נפלה בשלב מוקדם והפעם מול יריבה מהליגה הארצית. ההכלאה שנקראת בית"ר שמשון אירחה אותה לדרבי קטן בשכונת התקווה והחזיקה מעמד 90 דקות פלוס הארכה, עם משחק הקרבה מרשים. בדקה ה-118 הכניס יפתח הלוי את אדם מזרחי כדי להעביר קצת זמן עד לפנדלים, אבל שתי דקות לאחר מכן הפך החלוץ התמיר לגיבור הערב כשהשתלט על הכדור עם הגב לשער, הסתובב ושלח בעיטה חלשה שדרגוסלב יבריץ' רק הדף אל הקורה ומעבר לקו.

הרכב בית"ר שמשון תל אביב: יניב מזרחי, אורן רותם, תומר עיני, שלומי דהאן, אדם כהן (עמית מהלל, 81), סמי אליקים, גיא אבן (אדם מזרחי, 118), גל יער, אלי גבאי (אלון סולטן, 29), מורד עליאן, עופר שטרית.

הרכב מכבי תל אביב: דרגוסלב יבריץ', יובל שפונגין, ג'ו ביסרה, משה מישאלוב (רביד גזל, 78), ארז מסיקה, ג'ונתן אסוס, ליאור ז'אן, אלן מסודי, דור מלול (עומר פרץ, 65), רודי חדד (יניב עזרן, 102), יאניק קמנאן.

שחקן הפועל רמת גן מור גולן מול שחקן מכבי חיפה אייל משומר. יותם רונן
שניהם כבשו, אחד ניצח. מור גולן מול אייל משומר/יותם רונן

שוב אש, רק לא במכתש

הפועל רמת גן - מכבי חיפה 1:2

שמינית גמר, מרץ 2010

פחות משלוש שנים חלפו, והלקח לא נלמד. מכבי חיפה רצה לאליפות נוספת אחרי קמפיין נטול נקודות ושערים בליגת האלופות ואילו הפועל רמת גן נאבקת על חייה בתחתית הלאומית. המכתש כבר לא היה והאורדונים אירחו באצטדיון וינטר, אבל השורה התחתונה הייתה זהה. אייל משומר עוד העניק לאלופה יתרון בנגיחה בדקה ה-43, אך הוא זה שגרם לפנדל בדקה ה-85 והסוחט מור גולן השווה, לפני שבהארכה בישל למחליף ג'ורג' דאטורו את שער הניצחון בדקה ה-97. ז'ורז'ה טשיירה הפורטוגלי עוד הספיק לקבל אדום (אמר לשופט איתן תבריזי: "אתה איש קטן וטיפש") שעלה לו בעונש הרחקה לשישה משחקים (שבהמשך הופחת) ובסיום העונה חזר רק כדי להיות שותף לאובדן האליפות בתוספת הזמן של מחזור הנעילה.

הרכב הפועל רמת גן: רפי כהן (איתי ארקין 46), קובי מוסא, פאבל פרגל, גולן חרמון, תמיר בן עמי, אנדרה קלדיירה, שי חדד, עומר בוקסנבוים (בני חדד, 26), מור גולן, סרג' איילי, עמית אוחנה (ג'ורג' דאטורו, 46).

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, שי מימון, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי, ג'ון קולמה (בירם כיאל, 27) (ישראל זגורי, 80), יניב קטן, ליאור רפאלוב, ולדימיר דבאלישווילי, שלומי ארבייטמן (מוחמד גדיר, 54).

טוטו תמוז שחקן הפועל תל אביב לפני איתי טואף שחקן הפועל ראשון לציון. מגד גוזני, אתר רשמי
החמצת גדולה לקראת הסיום. טוטו תמוז/אתר רשמי, מגד גוזני

נפלו מהגלגל

הפועל ראשון לציון - הפועל תל אביב 0:1

רבע גמר, מרץ 2013

פרדי דוד לא הפסיד בארבעת משחקיו הראשונים כמאמן הפועל תל אביב, אליה הוזעק לאחר פיטוריו של יוסי אבוקסיס, אבל בסופרלנד הגיע ירח הדבש הזה לסיומו. תשע שנים אחרי הגביע ההיסטורי עם בני סכנין, אייל לחמן הוביל את הפועל ראשון לציון להיות נציגת הלאומית בחצי גמר הגביע, כשדניאל מכלוף הצטיין בין הקורות וספואן זועבי שפתח לצד עומר אצילי, ידע לנצל טעות של יגאל אנטבי והכניע את אפולה אדל בדקה ה-39. טוטו תמוז עוד יכול היה לשלוח את המשחק להארכה, אך סיפק החמצת ענק מול שער ריק בדקה ה-89 וגרם לכל אוהדי הפועל תל אביב לתפוס את הראש.

הרכב הפועל ראשון לציון: דניאל מכלוף, אסף כהן, אלירן סיימון, איתי טואף, גל מאיו, גיא אבנד, מור שקד, ספואן זועבי, עומר אצילי (איתי אלקסלסי, 77), ליאור ברטקובסקי (ברוך דגו, 87), רז כהן (ליאור אסולין, 80).

הרכב הפועל תל אביב: אפולה אדל, דויד רוצ'לה, וואליד באדיר, סאבו פאביצ'ביץ', יגאל אנטבי (שי אבוטבול, 65), אריק ג'מבה ג'מבה, אלמוג כהן, סלים טועמה (טל בן חיים, 48), אלרואי כהן (ניר נחום, 60), עומר דמארי, טוטו תמוז.

שחקני הפועל אום אל פאחם. דני מרון
אולי גם הפעם? שחקני הפועל אום אל פאחם לאחר הסנסציה ב-2019/דני מרון

אום כל הסנסציות

הפועל אום אל פאחם - מכבי תל אביב 2:3

סיבוב ח', דצמבר 2019

עונת עמוסות שיאים של מכבי תל אביב, שדרסה את הליגה, לא ספגה עד המחזור ה-14 ולקחה אליפות בפער דו-ספרתי, אבל בתווך היה לוולאדן איביץ' רגע שפל אחד במשחק גביע בעפולה. אבי ריקן ואילון אלמוג העניקו לו יתרון 0:2 בדקה ה-32 ונראה היה כי מדובר בטיול קליל מול הפועל אום אל פאחם מהלאומית, אבל אז הכול התהפך. הבלם הליטאי טאדאס קיאנסקאס צימק בדקה ה-42, שחר פיבן השווה בשער עצמי שמונה דקות לאחר מכן והמצטיין במשחק ריף מספיקה השלים מהפך סנסציוני בדקה ה-78. זו הייתה הדחה ראשונה של הצהובים על ידי יריבה מהלאומית מאז הפועל ירושלים בפברואר 2012 והפסד ראשון ב-90 דקות מאז אותה רביעייה של עכו במרץ 2006.

הרכב הפועל אום אל פאחם: תומר ליטבינוב, נדב מוניס, טאדאס קיאנסקאס (עאבד ג'בארין, 70), שרון לוי, סהר דבח, מוחמד אבו שאקר, ניב סרדל, יונס ג'בארין, ריף מסיקה, דובב גבאי (רותם חטואל, 84), אליאור משעלי.

הרכב מכבי תל אביב: אנדראס יאניוטיס, מאור קנדיל, שרן ייני (עומר אצילי, 85), שחר פיבן, אנריק סבוריט, רוסלן ברסקי (אייל גולסה, 68), אבי ריקן, דור מיכה, אלירן עטר, מתן חוזז (יונתן כהן, 75), אילון אלמוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully