וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "נפתור את בעיית הסגירה של התאחדות הספורט לבתי הספר"

12.2.2024 / 14:35

שר האוצר השיב בוועדת הכספים בכנסת לדרישת ח"כ דוידסון לדאוג שהפעילות החשובה תמשיך ובכך מאות אלפי תלמידים ותלמידות ימשיכו לקבל תשתיות ספורט מתבקשות

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.2/ספורט1

אחרי שנודע כי התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל תחת איום סגירה וכתוצאה מכך פעילויות עבור עשרות אלפי תלמידות ותלמידי ישראל יופסקו באמצע שנת הלימודים, היום (שני) בוועדת הכספים בכנסת יו"ר ועדת המשנה לספורט הח"כ סימון דוידסון פנה לשר האוצר בדרישה נחרצת לא לסגור את התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל.

אם הפעילו תיפסק, מאות אלפי תלמידות ותלמידים ברחבי הארץ לרבות תלמידים ותלמידות עם צרכים מיוחדים, יוצאי אתיופיה ועוד, לא יקבלו תשתיות ספורט בבתי הספר לאחר שעות הלימודים. דוידסון רתם למהלך את כלל חברי הכנסת של ועדת הכספים לרבות אלי דלל ויצחק קרוייזר שגם הם דיברו על ספורט בוועדה.

ח"כ סימון דוידסון. פרטי,
ח"כ דוידסון היום בכנסת/פרטי

ח"כ סימון דוידסון אמר לשר האוצר: "רתמתי את כל חברי הכנסת של ועדת הכספים. לא נאפשר את סגירת התאחדות הספורט לבתי הספר". בתגובה, אמר שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהקיצוץ אמנם רוחבי, אך לא ייתן להתאחדות הספורט להיסגר.

בתגובה נרחבת יותר ציין השר: "אני לא אחראי לתיעדוף הפנימי של שר התרבות והספורט. שמעתי את הדברים ואנחנו נפתור את בעיית הסגירה של התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל.

זיו ישראלי, מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל: "בתקופה האחרונה נעשו מאמצים רבים להשגת תקציב כדי להשיב את ההתאחדות לפעילות סדירה לטובת אוכלוסיית הילדים ובני הנוער, אך לצערי, אנו לא מקבלים תקציב, ולו בסיסי. כמה חבל שניאלץ לבטל פעילויות חברתיות יוצאות דופן, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, עבור הילדים שהכי צריכים זאת, בניהם גם ילדות וילדים עם צרכים מיוחדים. לא מדובר רק בחשיפה של הדור הצעיר לפעילות ספורטיבית, יש כאן הרבה מעבר, זה מקדם את החוסן הלאומי. השתתפות של ילד או ילדה בפעילות ספורט או טורניר, בטח של מפוני הצפון והדרום שחווים תקופה לא פשוטה, הנה אחד הכלים להתמודדות מיטבית עם המצב".

הארגון הפועל לקידום ספורט בקרב תלמידות ותלמידי ישראל, לרבות פעילויות ספורט עבור ילדות וילדים עם צרכים מיוחדים מהמרכז ומהפריפריה הגיאוגרפית, עלול להיסגר בימים הקרובים. בתוך כך וכפועל יוצא, אלפי מורות ומורים עלולים לאבד מקור פרנסה נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully