וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתח פיליפס: קלווין פיליפס יצליח לשקם את הקריירה בווסטהאם?

אחרי שגווארדיולה התייאש ממנו סופית, הקשר האנגלי העדיף את הפטישים על פני ברצלונה ויובטוס. האם הקסם של דיוויד מויס יעזור לו לחזור לעצמו?

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - ווסטהאם 0:3/ספורט1

מעבר לקבוצה שזכתה בגביע אירופאי בעונה האחרונה לרוב מלווה בהתרגשות, אופטימיות וציפיות גדולות, אלא ספק גדול אם אלו המילים הנכונות לתאר את הרגשות והסיבות שגרמו לקלווין פיליפס להצטרף לווסטהאם יונייטד בהשאלה עד סיום העונה הנוכחית. שנה וחצי לאחר שנרכש על ידי מנצ'סטר סיטי תמורת סכום של ארבעים וחמישה מיליון לירות שטרלינג ועזב את לידס יונייטד, המועדון בו צמח והתפתח למנהיג הקבוצה, פיליפס בן ה-28 עזב את האת'יחאד לא רק במטרה לצבור דקות משחק משמעותיות, אלא בעיקר כדי להתניע מחדש את הקרייירה שלו במהלך שאמור לסייע לכל הצדדים המעורבים בו.

ישנן מגוון סיבות שגרמו למנצ'סטר סיטי כמועדון להפוך לקבוצה הדומיננטית ביותר בכדורגל האנגלי בעשור האחרון, המרכזיות שביניהן הן כמובן הגעתו של פפ גווארדיולה למועדון בקיץ 2016 והגיוס המדויק שסיטי ביצעה עוד טרם הגעתו של המנג'ר הספרדי המנוסה וקיבלה תאוצה משמעתית מאז הפך למנג'ר הקבוצה. פפ לא ידע רק כיצד לבחור את שחקניו החדשים בקפידה, אלא הפנים היטב מתי התזמון הנבון ביותר לאפשר לשחקנים שונים (ותיקים וצעירים כאחד) לעזוב את המועדון ובנה חזון מדוקדק ומחושב לגבי רכישת כל שחקן ושחקן.

הרכש של פיליפס בקיץ 2022 הצטייר כמהלך נכון של גווארדיולה והמעטפת המקצועית שסביבו ובעיקר כמהלך נטול כמעט כל סיכון- הקשר האנגלי צבר ניסיון משמעותי בהובלת לידס הן בימיה בליגת המשנה והן בפרמייר ליג, תפס מקום של קבע בחוליית הקישור של הנבחרת הלאומית, וסומן כמי שיירש את מקומו של קשר הסיטיזנס, פרננדיניו הברזילאי, שסיים את דרכו במועדון כאגדה אמיתית.

פחות משנתיים מאז שהצטרף לסיטי, פיליפס הושאל לווסטהאם יונייטד כשהוא רשם לאורך תקופתו 16 הופעות ליגה בלבד במדי אלופת אנגליה (כשפתח בהרכב פעמיים בלבד), צבר 380 דקות משחק ולא קיבל אף הזדמנות באחד עשר הפותחים של גווארדיולה בפרמייר ליג בעונה הנוכחית. ראוי לציין שלאורך הקריירה הקצרה שלו עד כה בסיטי, פיליפס התמודד עם פציעות והתקשה מאוד לשמור כשירות ראויה אך באותה נשימה ההשתלבות המקצועית שלו בקבוצה הוגדרה ככשלון עצום שספק רב אם כל דמות- אוהד, שחקן או איש צוות מקצועי- העריכה שבכלל אפשרית בעת שהצטרף מהמועדון מיורקשייר.

קלווין פיליפס, קשר מנצ'סטר סיטי. רויטרס
לא מימש את ההבטחה. פיליפס בסיטי/רויטרס

גווארדיולה הוא לא רק אחד ממאמני העל הגדולים והמעוטרים בתולדות הכדורגל האירופאי, אלא גם דמות תובענית במיוחד ומקרי העבר הוכיחו שישנם שחקנים שפשוט לא עומדים בעומס הנדרש- הפיזי והאמוציונלי כאחד- להתמודד עם דרישותיו על בסיס יומיומי. רודרי ממלא את עמדה '6' באופן אולטימטיבי ועקבי עבור סיטי ונחשב כבר תקופה ממושכת לטוב בעמדתו ברחבי היבשת, ובפעמים הספורות שבהן סיטי הפסידה בליגה השנה אחת הסיבות המרכזיות לכך הייתה היעדרותו. אך גם כאשר הקשר הספרדי נעדר באופן חריג ממשחקיה ופיליפס היה זמין, גווארדיולה העדיף אופציות אחרות על חשבונו ולא היסס להתבטא בנושא באופן הישיר ביותר. 'כשאני מדמיין את החזון של הקבוצה, אני מתקשה לראות את קלווין שם', שיתף בישירות המנג'ר ימים ספורים לפני פתיחת חלון ההעברות האחרון של חודש ינואר, כששלח מסר ישיר מאוד לגבי הסיכויים של פיליפס לקבל צ'אנס כלשהו בסיטי בגרסתה הנוכחית ולנסות לעודד אותו לחפש יעדים אחרים, ובהקדם האפשרי.

ווסטהאם יונייטד לא הייתה האפשרות היחידה של פיליפס, שהחזיק בהצעות ממגוון מועדונים, מקומיים וברחבי היבשת. יובנטוס וברצלונה גילו התעניינות ממשית בהשאלתו וניוקאסל פנתה מספר פעמים לסיטי וניסתה לפתותו לעבור צפונה לפרוייקט של אדי האו, אך הקשר האנגלי המנוסה בחר דווקא באופציה הלונדונית, כשאחת הסיבות המרכזיות היא הרצון לעבוד תחת הדרכתו של דייויד מויס. מויס, שהוביל את הפטישים להישג אירופאי יוצא דופן בעונה שעברה עם הזכייה בקונפרנס ליג בערב בלתי נשכח בפראג,

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דייויד מויס, מאמן ווסטהאם יונייטד. Chloe Knott - Danehouse, GettyImages
ידוע כמשקם קריירות. מויס/GettyImages, Chloe Knott - Danehouse

ידוע כמנג'ר שיודע היטב לשקם קריירות של שחקנים שהתקשו ביעדים אחרים ורשום על הענקת הכלים המקצועיים הנדרשים לדקלן רייס. אותם כלים שסייעו לרייס להתפתח מכשרון שצמח באקדמיה המקומית למנהיג המועדון שנמכר בקיץ האחרון לארסנל תמורת סכום שיא של מאה מיליון לירות שטרלינג. רייס, שבנה שותפות מרשימה והדוקה עם פיליפס לאורך תקופתם המשותפת במדי שלושת האריות (כשהשיא היה בטורניר אליפות אירופה האחרונה), הוא לא רק חברו לנבחרת אלא נחשב לאדם קרוב לפיליפס ולמרות היריבות המקומית הקיימת באופן טבעי בין המועדונים בהם שיחקו העונה, סייע לפיליפס וייעץ לו מנסיונו מדוע מעבר עתידי לווסטהאם יסייע לו.

היום (16:00, ספורט1) פיליפס ורייס יפגשו שוב על כר הדשא כיריבים כאשר ווסטהאם יונייטד תארח את ארסנל לדרבי לונדוני לוהט במזרח העיר. בזמן שרייס ישוב לראשונה במסגרת הליגה למקום שהיה לו לבית במשך עשור, פיליפס ינסה לשכוח ובמהרה את הרושם השלילי שהוא וחבריו הותירו בהופעה האחרונה בליגה, שהסתיימה בתבוסה מוחצת באולד טראפורד על ידי מנצ'סטר יונייטד 3:0. שגיאה ישירה של פיליפס, שעלה כמחליף ואיבד את הכדור ברגע מרכזי, הובילה לכיבוש השער השלישי של השדים האדומים בהופעה מאכזבת שהותירה בעיקר טעם רע מצדם של הפטישים ופיליפס עצמו.

ההגעה לווסטהאם מעניקה לו הזדמנות לרכוש מחדש את האמון של גארת' סאות'גייט על מנת להבטיח את הזימון לסגל הנבחרת האנגלית עמוסת הכשרון ליורו הקרוב, אך אף חשוב מכך- לצבור דקות משחק משמעתיות ולשוב ליהנות מכדורגל באופן עקבי וממושך, דבר שלא בא לידי ביטוי בתקופתו הקצרה והמתסכלת באת'יחאד תחת הנהגתו של פפ גווארדיולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully