וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו אני כי ההוא הלך: האתגר של יוסי אבוקסיס בהפועל תל אביב

8.2.2024 / 13:00

יוסי אבוקסיס מקבל את הפועל תל אביב אחרי ואקום של מספר חודשים בעמדת המאמן. מה אבוקסיס ינסה לשנות בתקופה קצרה, אילו שחקנים עשויים לעשות אצלו קפיצת מדרגה ומה הסיכויים להשיג כרטיס לפלייאוף העליון

יוסי אבוקסיס מוצג כמאמן הפועל תל אביב/צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: ניר חן

לפני שבועיים, כשבית"ר ירושלים הגיעה לבלומפילד. תכנית העבודה הייתה ללחוץ מהפתיחה את הפועל תל אביב. באסיפות שלפני המשחק דיבר אבוקסיס על הנעת הכדור של הבלמים ושחקני הקישור של הפועל תל אביב והאפשרות להביך אותם וזה עבד. עם התובנות האלה אבוקסיס יגיע להפועל תל אביב הנוכחית, בהבנה שיש חומר שחקנים טוב אך גם לא מעט בעיות לפתור. בשלב ראשון המאמן ינסה לתת פתרונות קטנים לדברים שראה בעין עד עכשיו, לבנות משהו יותר טוב ויציב ייקח קצת יותר זמן.

זה לא סוד שאבוקסיס חסיד של מערך שלושת הבלמים כשזה מתאפשר. בהפועל תל אביב הוא בבעיה מסויימת- לא בטוח שיש לו מגינים ל-5 שחקני הגנה, ומנגד, מרכז הגנה של פאסי ובלוריאן בלבד נראה רע. הם שני בלמים מאוד דומים, גבוהים ולא מהירים, לא משלימים ולא מקדמים אחד את השני. בהכנות למשחקים נגד הקבוצה מאמני היריבות כל הזמן מראים קטעים של מרכז ההגנה של האדומים והאפשרות למצוא בו פרצות, זה כאב ראש שהיה לאבוקסיס בבית"ר ירושלים ויש לו אותו עכשיו בהפועל תל אביב.

איהאב גנאיים כ-6 מאוד מתאים למאמן, גם אל ים קנצפולסקי יקבל לא מעט תובנות בעמדה זאת ואולי זה המאמן איתו יוכל סוף סוף לעשות את קפיצת המדרגה. דן איינבינדר הוא שחקן של מאמן ואבוקסיס יקרב אותו אליו, את מאוויס צ'יבוטה אבוקסיס מכיר מבני יהודה, שם שיחק איתו בכנף שמאל ב 4-4-2 וכאחד משני חלוצים יחד עם ירדן שועה ולאחר מכן יאקוב סילבסטר. בבני יהודה לא היה פשוט לאבוקסיס עם צ'יבוטה, היו ירידות לספסל וסדרות חינוך קצרות, גם ברמת התנהלות וגם ברמת עמידה בדרישות מקצועית, כמו לדעת לעשות הגנה בקו.

יוסי אבוקסיס באימון הבכורה כמאמן הפועל תל אביב. באדיבות הפועל תל אביב, אתר רשמי
בבעיה מבחינת המערך. יוסי אבוקסיס/אתר רשמי, באדיבות הפועל תל אביב

אבוקסיס מאמין בשחקני אימונים. עדי יונה שאף אחד בבית"ר לא האמין בו קנה את אבוקסיס דרך הגישה באימונים. גם טימוטי מוזי, שהתחיל את העונה עם תסכול ,אחרי ה-7 לאוקטובר לקח את עצמו בידיים ובאחת האסיפות אבוקסיס אמר לו: "כשאתה מתאמן ככה ברצינות אני לא יכול שלא לתת לך לשחק, זה כל מה שרציתי ממך". שחקנים "איכותיים" שנותנים אימונים פחות טובים ימצאו את עצמם בחוץ, הוא חסיד של אימונים, זה הגיע למצב שבקיץ הוא כבר התייאש מירדן שועה ורצה לבנות קבוצה בסגנון אחר, העדיף לסיים את ההתקשרות של בית"ר איתו אבל לא היה מי שיקנה.

השחקן שהכי מתאים לעשות את הקפיצה תחת המאמן הוא הישאם לאיוס. לאיוס מוכשר אך עובר הרבה עליות וירידות מנטאלית ומקצועיות. יש לו בעיה בהבנת המשחק, חלוקת כוחות, כניסה בין הקוים, לאן לרוץ ומתי, הוא צריך הכוונה במקסימום אבל הוא חומר גלם שאם ילוטש יעשה את ההבדל, אין הרבה כשרונות בארץ ברמה של הישאם לאיוס, הקיץ האחרון קצת שיבש אותו אבל הוא עדיין אחד השחקנים המוכשרים בישראל.

ואם חוזרים לאותו הקיץ, אזי לאיוס עשה שביתה איטלקית במחנה האימונים, לא רצה להישאר בהפועל תל אביב, דרש שהיא תקבל את ההצעה מטורקיה עבורו ועשה לה את המוות. בסופו של דבר הוא התרצה וגם קיבל חוזה חדש והצדדים שמו את הכל מאחור. כשהפועל תל אביב מסבירה את סיפור אלן אוז'בולט על התנהגות היא צריכה לזכור שעם כל הכבוד לחוסר הכבוד של אוז'בולט וסוכנו, מטרת הפלייאוף העליון היא מעל הכל ובסוף העונה אפשר לעשות את החשבונות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חן סול, ראש מחלקת הכדורגל של הפועל תל אביב. דני מרון
נכס מקצועי. חן סול/דני מרון

חן סול הוא שק חבטות של התקשורת והאוהדים. הוא חסר ניסיון, מאוד מפתיע שהוא מקבל תפקיד ענק במועדון גדול כבר בשלב הזה של הקריירה שלו, ויותר מכך, הוא תמיד צריך לעמוד בפרונט ולדברר מקצועית את המועדון. וכשצריכים לדברר מקצועית יש כל הזמן את החשש מהקהל ואיך יגיבו ולכן דברים לא יוצאים כמו שצריך. זה לא פופולארי להגיד את זה, אבל חן סול הוא נכס מקצועי להפועל תל אביב, לא משנה אם זה כמנהל מקצועי או ראש מערך סקאוטינג, הבן אדם עובד מהבוקר עד הערב עם הצוות שלו, תכניות עבודה, רשימות, חשיבה קדימה, אי אפשר לקחת ממנו את זה, חלק מהעובדה שהפועל תל אביב הצליחה כבר להתחבר עם ולקאניס וגם העובדה שיש לה עכשיו סגל טוב זה לזכותו.

הבעיה היא שהוא ואלה שמעליו לא צריכים להתבייש בהחלטות שלהם- אז נכון, אוז'בולט התנהג רע, אבל עדיין, אם הם היו משוכנעים שהוא ההבדל בין פלייאוף עליון לתחתון היו פועלים אחרת, אך בהפועל תל אביב לא חושבים כך, הם מאמינים בבובאקר טאמבדו ובאלה הנמצאים בסגל כמו אלטמן ורמות ואם צריך גם צ'יבוטה.

הדרך היחידה בסיטואציה הנוכחית היא לממש על אלן אוז'בולט את האופציה ב-250 אלף יורו נטו בעונה הבאה, האדומים לא רוצים לעשות זאת כי לא חושבים שהוא חלוץ העתיד וגם במדיניות המועדון שחקן שעוזב בקיץ ואין כוונה להשאירו יש רצון לנסות ולהרוויח עליו דמי העברה. אם עושים את זה ומאמינים כי הקבוצה לא תיפגע, אין בעיה להגיד את זה, אט אט האוהדים יתרגלו למדיניות והדרך אם יאמינו שזאת קבלת החלטות בריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully