וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השם הגדול שכמעט חתם במכבי חיפה בסוף החלון

7.2.2024 / 18:40

גדל בליון לצד כוכבים, טוטנהאם ומארסיי היו בין המועדונים הגדולים ששילמו עליו כמעט 30 מיליון יורו במצטבר והוא אלוף אפריקה מ-2017. הירוקים היו קרובים להחתמת קלינטון אנז'י, שעשוי להגיע בקיץ

תקציר: מכבי חיפה - מכבי תל אביב 0:2/ספורט1

יממה לאחר סגירת חלון ההעברות של החורף, מתברר כי מכבי חיפה הייתה קרובה מאוד להחתמה בפרופיל גבוה ביותר במונחי הכדורגל הישראלי. הירוקים היו על סף צירופו של קלינטון אנז'י, קשר קמרוני שמשחק כיום בסיבאספור מהליגה הטורקית וכמעט סיכם במועדון מהכרמל, אלא שמכבי חיפה לא הצליחה להשלים את העסקה לפני המועד האחרון ואנז'י יישאר במעקב לקראת הקיץ.

ההחלטה לנסות ולצרף את אנז'י התקבלה אחרי שדניל לסובוי קיבל אזרחות ומכבי חיפה רשמה אותו כישראלי. הירוקים יבחנו את האפשרות לצרף את הקמרוני לקראת העונה הבאה, בהתאם ליכולת שיציג.

קלינטון אנז'י נבחרת קמרון. GettyImages
אולי עוד יגיע בקיץ. קלינטון אנז'י/GettyImages

אנז'י הוא שחקן כנף בן 30 שיכול לשחק גם כחלוץ. הוא הגיע מקמרון לאקדמיה של ליון בגיל 17 ופרח בקבוצת הנוער לצד שמות מוכרים, דוגמת אנתוני מרסיאל ונביל פקיר. באוגוסט 2014 הוא כבש את שער הבכורה שלו בבוגרים ואת עונתו הראשונה סיים כאחד הצעירים המובילים בליגה הצרפתית, אחרי שסיפק שבעה שערים ושמונה בישולים.

המספרים המרשימים שכנעו את טוטנהאם לשלם עבורו 14 מיליון יורו בקיץ 2015, אולם כבר בתחילת דרכו בלונדון קרע אנז'י את רצועות הברך וחזר רק בשלהי העונה. אחרי שלא מצא את הרשת בהופעות הבודדות שערך בטוטנהאם, הוא הושאל למארסיי שכעבור שנה גם רכשה אותו תמורת שבעה מיליון יורו. עם הקבוצה מהריביירה הצרפתית הקשר הגיע עד לגמר הליגה האירופית בעונת 2017/18, בה סיפק תשעה שערים ושבעה בישולים בכל המסגרות.

ב-2019 הוא נמכר לדינמו מוסקבה תמורת שישה מיליון יורו. בשלוש השנים שלו ברוסיה אנז'י חווה המון בעיות, ומאז קיץ 2022 הוא בסיבאספור שבמדיה אף שיתף פעולה עם דיא סבע.

לאנז'י הצלחות מרשימות גם בנבחרת קמרון: ב-2017 הוא היה שותף לזכייתה באליפות אפריקה, כאשר בסך הכל ערך 43 הופעות במדים הלאומיים וכבש 10 שערים. לצד זאת, הוא החמיץ את הפנדל המכריע בחצי גמר אליפות אפריקה 2021, נגד מצרים. לאליפות שמתקיימת בימים אלה הוא הגיע פצוע ולא שותף בשני המשחקים שישב על הספסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully