וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הספורט ביטל את הקריטריונים למינוי מאמן זר בליגת הכדורסל

6.2.2024 / 18:36

מ"מ ראש מינהל הספורט הודיעה למנכ"ל איגוד הכדורסל כי תנאי הסף שנקבעו ב-2020 אינם תקפים עוד. הסיבות: החזרת השוויוניות בנושא בין כל הענפים, ובקשות ההחרגה שהוגשו לאחרונה

דריבל, 6.2/עריכת וידאו: זיו שטיינר

בשנים האחרונות, בכל פעם שקבוצה בליגת העל בכדורסל לטשה עיניים לעבר שוק המאמנים הזרים, היא נדרשה בראש ובראשונה לבדוק אם המועמדים שסימנה יעמדו בקריטריונים שיאפשרו להם לעבוד בישראל. ובכן, לא עוד: משרד הספורט ביטל את תנאי הסף הללו.

מ"מ ראש מינהל הספורט, חמוטל זוזוט-צדקה, שיגרה לאחרונה מכתב למנכ"ל איגוד הכדורסל, יענקל'ה בן שושן, ובו בישרה לו על ביטול הקריטריונים. הסיבות למהלך: אפליה בין הענף הכתום לענפים אחרים, שבהם לא נדרש סעיף מיוחד שכזה; והעובדה שהאיגוד הוא זה שפנה לבסוף למינהל בבקשות להחריג מאמנים שלא עמדו בתנאי הסף.

"בעבר נקבע סעיף 6 לנוהל, בעקבות שיח שהתקיים בין האיגוד למינהל, ואשר קובע דרישות מיוחדות שאינן מקובלות בענפים אחרים, לעניין היקף הניסיון הנדרש למאמנים בענף זה", הסבירה את השתלשלות האירועים. "מתעוררת שאלה לעניין סמכותה (של הוועדה; א"ו) להתנות הסמכה למאמן בניסיון,גם כאשר הוא מחזיק בתעודה רלוונטית ומספקת. בנוסף, לא ברור מדוע הוראה זו קיימת בנוגע לכדורסל בלבד, ולא בענפים אחרים".

מאמן הפועל ירושלים איליאס קאנדזוריס. דני מרון
כבר זכה להחרגה. קאנדזוריס/דני מרון

הקריטריונים נקבעו בשנת 2020, לאחר שמאמנים ישראלים התאגדו כדי למנוע מזרים להגיע ולאמן בליגת העל בלי שעמדו בתנאי סף מסוימים: תעודת מאמן בתוקף עם חתימת נוטריון; מינימום של ארבע עונות מלאות בקבוצות ששיחקו בליגה הבכירה ביותר בארצן במהלך 12 השנים האחרונות; ואימון במשך שלוש עונות מלאות לפחות ביורוקאפ או בליגת האלופות.

בעקבות המצב שנוצר מאז פרוץ המלחמה, קבוצות שונות ביקשו להקל בקריטריונים כדי לאפשר להן למצוא רשימה רחבה יותר של מועמדים. איליאס קאנדזוריס, שמונה למאמן הפועל ירושלים, זכה להחרגה שכזו; הפועל אילת, שמחפשת כעת מאמן חדש, לא תזדקק עוד לאישורים הללו - ולכן פנתה לשחקן העבר יוריצה גולמאץ (שהיה מועמד גם לירושלים) וייתכן שתתקדם במגעים איתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully