וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפריכים את הסטיגמה: המספרים של השוערים הצעירים בליגת העל

29.1.2024 / 12:00

אם עד השנים האחרונות הקביעה ששנים לא צמח בישראל שוער צעיר הייתה כמעט עובדתית, לאחרונה חלה פריחה גם בין הקורות בכל הקשור לכישרונות ישראלים צעירים שנולדו במילניום החדש

תקציר: מכבי חיפה - מכבי נתניה 0:4/ספורט1

מעבר לדניאל פרץ כמובן שנמכר ממכבי תל אביב לבאיירן מינכן בסוף חלון ההעברות הקיצי — אנחנו עדים העונה לפריחתם של חמישה שוערים מקומיים צעירים שעוברים עונת פרימיירה מוצלחת כשוערים הבכירים של קבוצתם בליגת העל, ונותנים אופק ותקווה לנבחרת הלאומית לקראת השנים הבאות. עד כמה העונה שלהם טובה? הנה המספרים של חמשת השוערים הצעירים:

שריף כיוף שוער מכבי חיפה. ברני ארדוב
שריף כיוף שוער מכבי חיפה/ברני ארדוב

שריף כיוף (22, מכבי חיפה, חזר מהשאלה בכפר שלם)

עד העונה, כיוף שגדל בכפר גלים טרם שיחק במדי הבוגרים. העונה, אחרי שהחליף את איתמר ניצן בשערה של האלופה, הוא הפך להיות השוער הבכיר. כיוף שיחק ב-22 משחקים בכל המסגרות בהם שמר ב-12 על רשת נקייה. הוא מוביל את הליגה בשמירה על רשת נקייה(9 פעמים, 3 יותר מג'ראפי ואליאס שבמקום השני), הוא עומד על הכי מעט שערים פר משחק (0.6) ומציג 2.4 הצלת למשחק - 81% מסך כל הבעיטות שנבעטו לעבר השער שלו. מבחינת משחק הרגל כיוף עומד על 71% של דיוק במסירה. כיוף לא ביצע טעות שנחשבת ככזו שהובילה באופן ישיר לשער, והוא גרם לפנדל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ניב אליאסי (21, הפועל באר שבע, חזר מהשאלה מרמה''ש)

בדומה לכיוף, עד העונה אליאסי לא זכה לצ'אנס במדי הפועל באר שבע בליגת העל, באירופה או בגביע המדינה והוא הוזעק לשער לאחר הפציעה של מרציאנו נגד הפועל פ''ת. אליאסי שיחק 14 משחקים העונה במדי ב''ש. הוא שמר 6 פעמים על שער נקי(ספג 0.9 שערים למשחק, חמישי בליגה), הוא עוצר 2.3 בעיטות למשחק(71% מסך כל הבעיטות שנבעטו לעברו) כשהוא מוסיף גם שתי עצירות פנדלים מתוך שתיים שנבעטו לעברו העונה. מבחינת משחק הרגל, ניב אליאסי עומד על 76% דיוק במסירה, והוא עשה טעות אחת שהוגדרה ככזו שהובילה לשער באשמתו.

שוער הפועל באר שבע ניב אליאסי. קובי אליהו
שוער הפועל באר שבע ניב אליאסי/קובי אליהו

תומר צרפתי (20, מכבי נתניה, שחקן בית)

צרפתי המוכר לכולם היטב כשוער נבחרת הנוער שעלתה לגמר היורו בקיץ הקודם ולחצי גמר המונדיאליטו בקיץ האחרון, החל את העונה כשוערה הראשון של מכבי נתניה, סופסל, והוחזר ע''י גיא צרפתי להרכב. בסך הכל, צרפתי שיחק העונה ב-10 משחקי ליגה בהם שמר פעם אחת על רשת נקייה ונכבשו נגדו 15 שערים. צרפתי עוצר 2.4 הצלות למשחק - 62% מסך כל הבעיטות שנבעטות לעברו, ומבחינת משחק הרגל הוא עומד על 77% של דיוק במסירות. צרפתי לא עשה טעות שהוגדרה ככזו שהובילה לשער באופן ישיר, והוא גרם לפנדל אחד העונה.

תומר צרפתי שוער מכבי נתניה. שלומי גבאי
תומר צרפתי שוער מכבי נתניה/שלומי גבאי

גיא הרמן (23, הפועל חדרה, הגיע מאדומים אשדוד בקיץ 2022)

הרמן ששיחק בשלושה משחקים בפלייאוף התחתון של העונה שעברה תפס את מקומו של לויטה בשערה של הפועל חדרה. הוא שיחק ב-15 משחקי העונה בליגה בהם הוא ספג 22 שערים, אך הצליח לשמור 5 פעמים על שער נקי - נתון שלא קל להשיג בקבוצה שנלחמת נגד הירידה. הרמן רשם עד כה 3.6 הצלות למשחק — 71% מסך כל הבעיטות שנבעטו לעברו. הוא ביצע שתי טעויות שהוגדרו ככאלה שהובילו לשער, ומבחינת משחק הרגל הדיוק שלו עומד על 64%.

גיא הרמן שוער הפועל חדרה. מאור אלקסלסי
גיא הרמן שוער הפועל חדרה/מאור אלקסלסי

מוחמד אבו ניל (22, בני סכנין, שחקן בית, הושאל בעונה שעברה לבני ריינה)

בעקבות עזיבתו של ניקולס האגן, אבו ניל ששיחק 4 משחקים בעונה הקודמת בליגה במדי בני ריינה הפך לשוער הבכיר של הקבוצה בה גדל. אבו ניל פתח ב-14 משחקים העונה בליגה, ספג 16 שערים ושמר בארבעה משחקים על שער נקי. הוא עוצר 2.9 עצירות למשחק - 71% מסך כל הבעיטות לעבר שערו. מבחינת משחק הרגל, אבו ניל מדייק ב-68% מהמסירות שלו, והוא ביצע שתי שגיאות שהוגדרו ככאלה שהובילו באופן ישיר לשער. בנוסף, אבו ניל עצר את הפנדל היחיד שנבעט לעברו העונה ע''י עומרי אלטמן.

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully