וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אדי הדלק: כמה בית"ר ירושלים תוכל למשוך את התנופה?

17.1.2024 / 10:30

בית"ר ירושלים יכולה להיכנס הערב לשישייה הראשונה, אך לא תוכל לעמוד במשימת הפלייאוף העליון אם לא תעבה את הסגל. וגם: האם יש פיתרון לטרזייה תומא?

תקציר ניצחונה של בית"ר ירושלים 0:3 על הפועל חדרה/ספורט1

חלוץ בית"ר ירושלים פרד פריידיי ייעדר הערב נגד בני ריינה (19:45, ספורט3) עקב פציעה. הצוות המקצועי של בית"ר אמור להשתמש במקרה זה במיירון ג'ורג', שחזר גם הוא מפציעה לאחרונה ועל פי המלצת הצוות הרפואי לא נכון יהיה שישחק יותר ממחצית. כתוצאה מכך נהוראי דבוש נמצא בתמונה לקבל דקות הערב שאפילו נבחנה האפשרות שיפתח בהרכב, מה שמלמד יותר מכל על הסגל הקצר של בית"ר וחוסר האופציות בהתקפה במקרה של היעדרויות.

ואי אפשר לדעת עד לאן זה יגיע. שפריידי עם פציעה\רגישות זה יכול להיגמר עם חזרה למשחק הבא או הישארות של חודש בבית, שריר החשק אצלו גם יכול להשפיע, בעיקר בתקופה בה הוא לא מצליח להבקיע ואכזבת הקהל נשמעת. התקלה הזאת בחלק הקדמי חייבה שלבית"ר יהיה עוד שחקן התקפה כבר עם פתיחת החלון ב-10 לינואר, אך בבית"ר כמו בבית"ר, לוקחים את הזמן ומהמרים על העונה, לא מוכנים לשלם דמי העברה על שחקנים כמו זלטאנוביץ' או אוז'בולט או לשלם שכר גבוה וזה עשוי לעלות להם בפלייאוף עליון, שזה רווח כלכלי גדול בפני עצמו.

וזה לא נגמר כאן, גם טימוטי מוזי יעבור מבחן כשירות הערב בפעם השניה בתוך שבוע. אם מוזי לא ישחק אין לבית"ר כנף מחליף ולכן זוהר זסנו נבדק בעמדה זאת באימוני השבוע, כשגם האפשרות שלי און מזרחי ישחק ככנף נבחנה, אילוצים של סגל קצר וחיפוש אחר הסבות שעוד יעלו לבית"ר ביוקר אם לא תתחזק במיידית בשני שחקנים נוספים. בשלב זה יעקב בריהון וסוף פודגוראנו לא משוחררים מקבוצותיהם, מה גם שאם כן ישוחררו, לא בטוח שבית"ר תהיה ההצעה שיבחרו בה.

פרד פריידיי שחקן בית"ר ירושלים לפני פיליפ איפולה שחקן הפועל חדרה. שלומי גבאי
שריר החשק משפיע? פריידיי/שלומי גבאי

אם בית"ר תנצח הערב היא ככל הנראה תדביק את מינוס הארבע נקודות שליווה אותה מתחילת העונה ותתמקם בשישייה הראשונה (אלא אם הפועל תל אביב תנצח בדרבי) ותהיה במומנטום מצויין להשלים את המשימה עד לסיום העונה הסדירה. ועדיין, היא תקום או תיפול על עומק הסגל, הסגל הנוכחי נסחט במקסימום, מעבר לפריידי גם איסמעילה סורו סוחב רגישויות בברך ובשריר והצוות ירצה למצוא דרך לתת לו מעט מנוחה בהמשך, אדי גוטליב עם רגישות תמידית וגם על עדי יונה רואים את העומסים בעונה הראשונה בה הוא מקבל כמות דקות כל כך משמעותית בליגת העל, ועוד בלו"ז כל כך צפוף.

ייתכן שמה שיכריע את העונה של בית"ר זאת גם סוגיית טרזייה תומא. בית"ר מחפשת בלם זר אך אם לא תסגור אחד אולי תביא זר בתפקיד אחר, במידה והקבוצה תחליט להקפיא את תומא ייפתח לה מקום לזר נוסף אך במועדון לא מוצאים פיתרון לקשר. נעשים נסיונות בימים האחרונים להגיע לאיזשהי הבנה איתו שייתכן ויושאל אך השחקן לא החלטי. בבית"ר חוששים להקפיא את השחקן היות ויש לו חוזה לעונה הבאה ולא ירצו להיתקע איתו אך בתוך ההחלטה הזאת נמצאת גם בחירה לוותר על זר ושחקן משמעותי שיכול להיות קריטי במאבק על כרטיס לפלייאוף העליון.

וזאת השורה התחתונה, בית"ר הייתה צריכה להגיע ל-10 לינואר עם 3 שחקנים חדשים, לא רק עם זסנו, לקחת את הזמן ולהמר ש"יהיה טוב" או לחכות ולראות אם הקבוצה תמשיך בגביע זאת לא החלטה שמתאימה למועדון גדול. בסגל הנוכחי, ממשחק למשחק השחיקה תעשה את שלה וזה יעלה לה בהיעדרויות ובנקודות. עדיין לא מאוחר לתקן את זה אבל זה צריך לקרות מהר מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully