וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מנצחים אותה כל כך מהר: הפועל חולון זנחה את התירוצים - והצליחה

17.1.2024 / 9:30

לסגולים היו כל הסיבות שבעולם להתפרק או לוותר לעצמם, אבל בסופו של דבר - בדרך הכי חולונית שיש - העפילו שוב לטופ 16 בליגת האלופות. עמית שרף התרגש: "כולם מקריבים המון". ג'סטין סמית': "אני גאה בקבוצה הזאת"

מחוץ לקווים, 16.1/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

להפועל חולון היו כל הסיבות האובייקטיביות להתפרק, להיכשל, לוותר לעצמה.

* אין לה בית. נכון שזה נשמע כמו חדשות ישנות, אבל ראוי ורצוי להזכיר את זה מדי פעם.

* עמדת הרכז, שהייתה יציבה כסלע בשנתיים האחרונות, הפכה לתחנת מעבר. אמד קייבר נטש בגלל המלחמה, ניק ג'ונסון הגיע בחוזה זמני ועזב בסיומו, דיאונדרה ברנס הוא לא בדיוק ג'ו רגלנד, וניב משגב מושבת כבר יותר מחודש.

* הסגולים איבדו במהלך הדרך את העוגן ההתקפי שלהם, אמין נואה, שדורג ראשון בקבוצה בנקודות ובריבאונדים, וגם המחליף שהונחת במקומו לא נכנס (או היה אמור להיכנס) לנעליו.

* על הקווים עומד מאמן בעונתו הראשונה, עמית שרף, שאת החלק הראשון בהכנה החוזרת החמיץ בגלל שגויס בצו 8 - ועד היום הוא נאלץ להסתדר בלי אחד מעוזריו, עידו לויט, שמשרת כבר יותר משלושה חודשים כלוחם במילואים.

אינפו: המספרים של סמית' לשתי נקודות. אהרל'ה ויסברג, עיבוד תמונה
המספרים הפנומנליים של ג'סטין סמית' בליגת האלופות/עיבוד תמונה, אהרל'ה ויסברג

אז נכון, הסגולים אינם היחידים במצב הזה - וייאמר לזכותן של כל הנציגות הישראליות במפעלים האירופיים שהן לא נותנות לקשיי המלחמה לעצור אותן. מכבי תל אביב נמצאת בעמדת עלייה לפלייאוף ביורוליג, הפועל ירושלים עלתה לטופ 16 בליגת האלופות כבר לפני חודש והפועל תל אביב נאבקת על המקום השני שמעניק כרטיס אוטומטי לרבע גמר היורוקאפ.

העובדות הללו אינן חדשות, כאמור, אבל גם לא מובנות מאליהן. חולון העפילה אמש (שלישי) לשלב 16 האחרונות, זו השנה הרביעית ברציפות. היא ניצחה במשחק המכריע של סדרת הפלייאין את פילו אוסטנד 72:78, וכהרגלה עשתה זאת בדרך הפתלתלה והמתוקה ביותר; היא ספגה ריצת 18:5 שמחקה יתרון דו-ספרתי והפכה אותו לפיגור בתחילת הרבע הרביעי, אבל התאוששה בזמן כדי לא למעוד.

לבינגו של הסגולים העונה קוראים ג'סטין סמית'. בתחילה, כשהובא כסנטר בגוף של פורוורד, היו שהרימו גבה. נדמה היה ששיטת הסמול-בול מימיו של סטפנוס דדאס עומדת להיזכר ככדורסל איטי וכבד ביחס למה שיקרה העונה. אבל עם השינויים הכפויים, וככל שנקפו השבועות, התברר שמדובר בעוגן. האיש עומד על 72% עונתיים לשתיים: אתמול עמד על 12 מ-14 (בדרך ל-28 נקודות), ובניצחון במשחק הראשון היו לו 6 מ-6.

סמית' לא היה לבד, וקיבל סיוע דווקא מאלה שאינם בשיאם. סי.ג'יי האריס גייס את הניסיון שלו כדי להפגין את אחד ממשחקיו הטובים העונה (16 נקודות ושמונה אסיסטים); שון דאוסון קלע רק שני סלי שדה, אבל שניהם הגיעו בארבע הדקות האחרונות; והאנס ואנוויין, בהופעה לא מרשימה במיוחד, ניפק שתי חסימות מהדהדות באותם רגעים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקני הפועל חולון. ליגת האלופות, אתר רשמי
גם מי שלא שיחק טוב, התעלה ברגע האמת. נתנאל ארצי חוגג עם שון דאוסון/אתר רשמי, ליגת האלופות

"אני גאה בקבוצה הזאת. לא היינו מרוצים מאיך שנראינו במשחק הקודם, ורצינו לחזור לעצמנו", אמר סמית'. "קשה לשחק בלי קהל, והלוואי שהאוהדים שלנו היו איתנו. אני מעריך את המעטים שהגיעו לכאן. ממש רצינו לנצח במשחק הזה. ההשפעה של חלק מהשחקנים לא ניכרת בסטטיסטיקה, אבל כל אחד שנכנס למגרש עשה עבודה מדהימה".

שרף החמיא לכוכב שלו: "כשאוסטנד עברה להוביל, ג'סטין הרגיע את כולם בפסק הזמן, לקח אחריות וקלע שמונה נקודות רצופות ששינו את המומנטום. כולם מקריבים המון. אנחנו נמצאים יותר במטוסים ובמלונות מאשר בבית, ומספיקים לקיים בכל פעם רק אימון אחד בין המשחקים, אבל הוכחנו שמגיע לנו להיות בטופ 16. אני שמח, אבל אין לנו יותר מדי זמן לחגוג".

בחולון מקווים לקבל בחזרה את משגב למשחק הליגה במוצאי שבת מול בני הרצליה, וכבר ביום שלישי הם יתארחו במורסיה בפתיחת הטופ 16. בקבוצה הספרדית, שסיימה את השלב הראשון במאזן 1:5 ועדיין לא הפסידה בבית, יש כמה וכמה שמות מוכרים - בהם אקס הסגולים טרוי קופיין, הווארד סנט רוס, דילן אניס והאחים הלטבים ארתורס ורודיונס קורוצס. מיד לאחר מכן ישובו הסגולים לסומבטהיי ו"יארחו" את א.א.ק אתונה ופרומיתאס, כך שהם צפויים להשלים שישה שבועות רצופות עם משחקים בליגת האלופות, לפני היציאה לפגרת הנבחרות וגביעי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully