וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון: "קשטן איש מדהים". אוחנה: "חבר ודמות משמעותית עבורי"

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 11:32

בכדורגל הישראלי נפרדים מדרור קשטן. שינו זוארץ: "טיפח וגידל דורות של מאמנים ושחקנים". שחקן העבר: "יום עצוב מאוד עבורי. איש שהשפיע על לא מעט דורות וגדול מאמני בית"ר ירושלים"

דרור קשטן, מאמן נבחרת ישראל, בדרך למשחק פתיחת מווקדמות יורו 2008/מערכת וואלה
מעריב, דני מרון

דרור קשטן, המאמן המעוטר בתולדות הכדורגל הישראלי ואחד המאמנים הגדולים בתולדות המדינה, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 79 והותיר אחריו מורשת מפוארת ולא פחות משש אליפויות, שישה גביעי מדינה, שלוש זכיות בגביע הטוטו ושלוש זכיות בתואר אלוף האלופים.

קשטן, ששיחק בהפועל פתח תקוה והפועל כפר סבא ורשם שלוש הופעות כשחקן בנבחרת ישראל, החל את קריירת האימון שלו ב-1977 בהפועל כפר סבא, אותה הוליך לאליפות ב-1981/82. לאחר מכן הוליך את הפועל לוד לזכייה בגביע המדינה (1983/84), ואת בית"ר ירושלים לשלוש אליפויות (1986/87, 1992/1993, 1997/98) ושני גביעים (1985/86, 1988/89).

בארון התארים שלו ניתן למצוא כמובן גם אליפות וגביע במכבי תל אביב (1995/96) ואליפות (1999/20) ושני גביעים (1999/20, 2005/06) בהפועל תל אביב. בקריירת האימון שלו הדריך גם את מכבי חיפה, הפועל רמת גן, הפועל פתח תקוה, בני יהודה ונבחרת ישראל (2006-2010).

דרור קשטן מאמן העבר של הפועל תל אביב. דני מרון
קשטן ביולי 2023/דני מרון

בכדורגל הישראלי מתאבלים על לכתו של המאמן האגדי. יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "דרור קשטן, מגדולי מאמני הכדורגל שלנו, חבר יקר ואדם נדיר באיכויותיו, איננו עוד. קשטן, שחקן מחונן שהפך למאמן עם הישגים אדירים, טיפח וגידל דורות של שחקנים ומאמנים ותרומתו לכדורגל הישראלי נפרשת על פני עשרות שנים ותלווה אותנו עוד שנים ארוכות. היתה לנו הזכות ליהנות מהידע שלו, מחכמתו ומיושרתו גם כחבר הוועדה המקצועית בהתאחדות לכדורגל ותמיד בלטה אהבתו העצומה למדינת ישראל ולכדורגל שלנו. יהי זכרו ברוך".

אלי אוחנה, ששיחק אצל קשטן ועבד איתו בצוות האימון בבית"ר ירושלים, אמר: "יום עצוב מאוד עבורי. דרור הוא חבר ודמות מאוד משמעותית עבורי ברמה המקצועית והאישית. הוא אחד המאמנים הכי גדולים שהיו כאן, תמיד זוהה בדרכו הייחודית עם הקשיחות והדרך חסרת הפשרות בעבודה. הוא גדול מאמני בית"ר ירושלים, היו לו 3 קדנציות עם 2 אליפות, הראשונה היסטורית והשניה בלתי רגילה שנה לאחר שעלינו מהליגה השניה. איש יקר שהשפיע על לא מעט דורות בכדורגל הישראלי".

סלים טועמה, אקס הפועל תל אביב ושחקנו של קשטן לשעבר אמר: "יום עצוב, דרור היה כמו אבא בשבילי, למדתי ממנו המון כשחקן וכבן אדם, הייתה לו דרך והוא תמיד עמד בה. איש יקר שלא נתקלים בהרבה כמוהו. נפגשנו בטקס לציון 100 שנה למועדון ואפשר היה לראות שהבריאות שלו נפגעה, פשוט עצוב, הוא היה אחד האנשים הכי משמעותיים בכדורגל שלנו".

מאמן נבחרת ישראל דרור קשטן עם יו"ר ההתאחדות אבי לוזון ועם יוסי בניון. ברני ארדוב
ספד לקשטן. בניון/ברני ארדוב

יוסי בניון: "כואב הלב, אחד האנשים הבולטים בכדורגל שלנו לאורך הרבה שנים. שמונה למאמן הנבחרת למדתי להכיר בן אדם מדהים, רגיש וקשוב לשחקנים ולצוות. ללא ספק מהמאמנים הגדולים בכדורגל שלנו ושמח שזכיתי לשחק תחתיו. משתתף בצער המשפחה" .

יו"ר המנהלת ארז כלפון ספד: "כשמדברים על כדורגל ישראלי מדברים על דרור קשטן. במשך עשרות שנים דרור גידל וחינך דורות שלמים של שחקנים, את הגדולים ביותר, זכה להצלחות אדירות וחסרות תקדים כשקטף תואר אחרי תואר עם קבוצות רבות והוביל את המסע הבינלאומי המופלא של קבוצת הפועל תל אביב וכמובן את נבחרת ישראל, אבל מעבר לכדורגל, נזכור תמיד את דרור האדם, קשוח ועניו, דמות לחיקוי ומושא להערצה עבור שחקנים, מנהלים ואוהדים. דרור זכה תמיד להערכה עצומה מכל מי שהכיר אותו ואף ממי שלא הכיר אותו אותו בזכות האישיות העוצמתית, השקטה והמיוחדת שלו. דרור ייחקק לעד בספר ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי. משחקי המחזור הקרוב שייערכו מחר ומחרתיים ייפתחו בדקת דומיה לזכרו".

אבי לוזון: "היתה לי את הזכות להיות יו"ר ההתאחדות בזמן שדרור קשטן היה המאמן. דרור היה מקצוען במלוא רמ"ח איבריו, מאמן שידע בדיוק מה הוא רוצה, שהקפיד על כל הפרטים הקטנים ותמיד דרש מעצמו ומשחקניו משמעת עצמית ומחויבות לדגל. הכדורגל הישראלי איבד את אחד מסמליו הגדולים, ואני מאמין שההתאחדות לכדורגל תדאג להנציח את זכרו. יהי זכרו ברוך!"

אלי דריקס: "אהבתי מאוד את דרור קשטן, הוא עזר לי למשוך את הקריירה ונסע איתי לפרופסור מרטנס לאחר פציעה בגיד אכילס. לא עברתי ניתוח, התאימו לי לנעל הכדורגל של שנות החמישים כרית בזווית שאוכל לרוץ ולבעוט. זכיתי תחתיו בדאבל הגדול עם מכבי תל אביב. היינו יחד בוועדה המקצועית של ההתאחדות לכדורגל, למפגש האחרון דרור לא הגיע".

שר הספורט מיקי זוהר: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של המאמן הלאומי לשעבר, דרור קשטן ז"ל. אנו נפרדים מדמות ממלכתית, בולטת ומצליחה שעיצבה והיתה חלק משמעותי בהתפתחותושל הכדורגל הישראלי. מורשתו ותרומתו לספורט בישראל תישאר לעד. יהי זכרו ברוך".

יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים. שלומי גבאי
"המאמן שהשפיע עליי הכי הרבה". אבוקסיס נפרד/שלומי גבאי

מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס, אמר: "זה יום עצוב מאוד, גם לכדורגל הישראלי וגם לי באופן אישי. עברתי עם דרור קשטן שנים בבית"ר ירושלים ובהפועל תל אביב, הוא המאמן שהשפיע עליי הכי הרבה כשחקן וגם כמאמן, יש הרבה דברים שאני לוקח ממנו, יום עצוב מאוד, אני משתתף בצער המשפחה.

"דרור קשטן היה לו דיסטנס גדול מהשחקנים, אבל אלי אוחנה ואני הצלחנו ליצור קירבה מעבר לשחקן ומאמן, מעבר ליחסים קרובים. זה יום קשה לכולם. הוא השריש הרבה דברים לשחקנים, מקצוענות, מחויבות, לא לזלזל בדברים, לפעמים דברים שזה בורח לשחקנים. להגיע לאימון ולתת את המקסימום. הוא תמיד עמד על זה שנחינה חיים ספורטיביים, הוא ישב לשחקנים על הראש על טקטיקה והכל, קידם צעירים, ותיקים, אליפויות, גביעים, מה לא. הוא דמות לחיקוי לכל מאמן וכל שחקן. הוא גרם לכולם להיות טובים יותר. יש כל כך הרבה סיפורים איתו, גם מצחיקים, גם מרגשים, גם עצובים. יום קשה מאוד".

אלי יאני: "צמרמורת בכול הגוף , איש גדול הלך. קשטן היה בן אדם ענק, מנטש. השפיע על הקריירה שלי, וכיוון אותה. זכיתי איתו באליפות עם כפר סבא, קשטן הביא אותי לבית"ר ירושלים ושכנע את ענת אשתי לעבור אליו לירושלים. עצוב לי מאוד".

גם מאיר הרוש, שעבד איתו בשתי קדנציות בבית"ר אמר: "דרור קשטן היה אישיות מדהימה, מאמן. אהבתי להיות איתו, כשהיה צריך לצחוק הוא היה צוחק, אבל יש סיפור אחד שמראה כמה הוא היה רציני ויסודי. היה משחק של בית"ר ירושלים נגד יפו, סיימנו ב-0:0, הוא מאוד לא אהב את מה שראה, והודיע למאמן הכושר ולעוזר המאמן שהם לא עושים שום דבר באימונים השבוע. במשך שבוע שלם הוא לא נתן לשחקנים כדור, אלא רק העביד אותם קשה וגרם להם לרוץ כדי להבין את החשיבות של ההשקעה. מיותר לציין שבמשחק אחר כך הבסנו והמשכנו כל הדרך למעלה. אני משתתף בצער המשפחה ומקווה שלא יידעו עוד צער".

  • עוד באותו נושא:
  • דרור קשטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully