וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לתסריט האופטימי: בית"ר ירושלים שוב חולמת על הצמרת

14.1.2024 / 7:40

רכבת ההרים הרגשית של הקבוצה מהבירה משתנה מדי שבוע עם התקווה לסיים את העונה הסדירה בפלייאוף העליון. מה מצופה משועה, מדוע אבוקסיס לא מפסיק לחזק את פריידי, מה הסטטוס של פודגוראנו ובריהון ומה יקרה עם קריאף?

תקציר ניצחונה של בית"ר ירושלים 0:3 על הפועל חדרה/ספורט1

עם כל הטעויות, הקיץ הקשה והבעיות שעדיין מלוות אותה, בית"ר ירושלים צברה העונה 22 נקודות, שווה ערך למקום חמישי בטבלה ומקום בפלייאוף העליון. זה נתון הרבה יותר אופטימי מהאווירה השלילית שמלווה את הקבוצה בתקופה האחרונה. ועדיין, כנראה ש-4 הנקודות שהופחתו ממאזנה ילוו את בית"ר עד הרגע האחרון ו-18 הנקודות בשלב זה רק משאירות אותה בתמונת הסיכויים לעמוד במשימה, שהיא העפלה לפלייאוף העליון.

כמו שזה נראה עכשיו, לפחות כל עוד בית"ר לא התחזקה משמעותית, קשה יהיה לדעת איזו קבוצה נקבל בכל משחק. ההתעלות של משחק ההתקפה, החיבור בין שועה ויונה, המשחק של פריידיי עם הגב לשער, הכניסה של מוזי לעניינים, ההגעה הרשמית של סורו לבית"ר, השיפור של לי און מזרחי ואדי גוטליב - כל זה הכניס המון רעננות לבית"ר, אבל כל הזמן העסק לא מרגיש יציב. כדי לעשות פלייאוף עליון צריך לנצח סדרת משחקים, ובית"ר לא הצליחה לעשות את זה כה. בשבועות הקרובים חובת ההוכחה תהיה עליה, כי היא מסיימת את העונה הסדירה עם משחקים נגד שלוש הקבוצות הבכירות.

ירדן שועה כוכב כדורגל. לא היינו צריכים את שלושת הבישולים אתמול כדי להבין את זה. את מה שיש לו ברגליים, אין כנראה לאף שחקן בכדורגל הישראלי. המספרים שלו מדהימים, אך אלה בדיוק התקופות שהשם שלו עולה לשמיים, הוא קצת מרשה לעצמו "להוריד", היריבות מצמידות לו שמירה והוא יכול להיתקע משחק שלם. כשמדברים על הצורך ביציבות, זה כולל גם את שועה, שבעונה שעברה נעלם בשלב המכריע של המשחקים על מקום בפלייאוף העליון.

ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים חוגג בישול. שלומי גבאי
עכשיו נדרשת יציבות. שועה/שלומי גבאי

1,000 דקות משחק יש לאיסמעילה סורו מאז חזרה הליגה לפני קצת יותר מחודש. נתון לא נורמלי לשחקן שהתחיל את העונה מאוחר ללא מחנה אימונים, עד שנכנס לכושר יצא לפגרת מלחמה וחזר לארץ שבוע לפני חזרת הליגה. זה עדיין לא סורו של בני יהודה, אך בית"ר סוף סוף מקבלת את ה-6 שכל כך חיכתה לו, כזה שגם יקפוץ עוד מדרגה כשיהיה לידו קשר ברמה גבוהה (עם כל הכבוד ליובל אשכנזי שבאמת מתאמץ ונותן הכל, אך עדיין עם המון חלודה ביחס לימים הטובים שלו בכדורגל).

העובדה שטרזייה תומא לא זכה לדקת משחק אומרת הכל. כשדן עזריה יחזור לסגל, אולי ראוי שתומא לא יתלבש עד שיראה רצון אמיתי באימונים. נכון, בית"ר תקועה עם החוזה של תומא והייתה שמחה להשאילו, במצב כזה אולי עדיף לה להשתתף בשכרו ולפנות מקום לזר אחר, אך עם תומא קשה לתקשר, הוא לא מחליט אם הוא בכלל רוצה לשחק כדורגל ואיפה. הגיע הזמן שבית"ר תכריע בסוגיה, כי זאת משבצת שיכולה להיות מכרעת בעונה הזאת.

לא סתם יוסי אבוקסיס מחמיא לפרד פריידיי ומחבק אותו. מצד אחד, החלוץ הניגרי לא נותן את התוצרת מול השער, אך בקבוצה עם קושי גדול בשמירה על הכדור, פריידיי נותן במשחק עם הגב לשער ערך מוסף. בצוות מעריכים אותו על העבודה וגם משוכנעים שכמות ההבקעות תגיע כשיירד ממנו העומס הפיזי. "רפואית הוא יכול היה לשבת על הספסל בהרבה משחקים בזמן האחרון, אבל הוא היה גבר ודרש לשחק ולעזור לקבוצה. בתקופת מלחמה כשזרים רוצים לברוח או לא להגיע לכאן, צריך להעריך את זה".

בסופו של דבר, מיירון ג'ורג' גולר טוב יותר מפריידיי אך לא יכול לסחוב משחק שלם והשילוב ביניהם יכול לעשות טוב לשניהם, מקצועית ופיזית. כל עוד שניהם כשירים, העובדה שישלימו אחד את השני בדקות משחק בהתקפה היא הדבר הטוב ביותר שהקבוצה תוכל לקבל, במיוחד שלכל אחד מהשניים יש בדיוק את מה שחסר לשני. כדי שזה יקרה, ג'ורג' צריך להוכיח יציבות פיזית במשחקים הקרובים ומעבר לשער אתמול, להמשיך להיכנס לקצב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פרד פריידיי שחקן בית"ר ירושלים לפני פיליפ איפולה שחקן הפועל חדרה. שלומי גבאי
"צריך להעריך אותו". פריידי אמש/שלומי גבאי

טימו מוזי הרגיש אתמול כאבים בשריר ובספק למשחק נגד ריינה ברביעי, כשזוהר זסנו עשוי לפתוח. במקביל להתמקדות בהעונה הנוכחית, בית"ר כבר חייבת לכוון לעונה הבאה עם סגל בריא יותר בקיץ. בניגוד למה שקרה עם יון ניקולאסקו, דנילו אספרייה ואבישי כהן, פשוט להיות מחוייבת לקהל ולהתחיל לבנות בסיס. בלי לחכות שתגיע הצעה על שועה, מוזי או עדי יונה ואז להתחיל לחפש שחקנים באוגוסט.

זה יהווה גורם מכריע גם ברכישת המנויים בעונה הבאה. 5,000 אוהדים של בית"ר הגיעו אתמול לנתניה. בתקופה לא פשוטה במדינה, לאחר משחק רע של הקבוצה נגד אשדוד, הקהל הוא הכוח הכי חזק של המועדון הזה.

אחרי שהניף גביע כקפטן בית"ר, העונה אופיר קריאף ובית"ר עלו על מסלול לא בריא. זה לא סוד שהשחקן היה מתוסכל מהקיצוץ בחוזהו בקיץ, אך משם הכדור שלג התגלגל, החלו אנרגיות לא טובות מול כפיר אדרי ויוסי אבוקסיס, הגיעה וועדת משמעת וקריאף הפך להיות שחקן קצה רוטציה. חוזהו של קריאף אמור להתחדש בקיץ אם ישחק כ-60% מהמשחקים, אבוקסיס החליט לפתוח דף חדש לשחקן ומוכן לאפשר לו להתחרות על מקומו, אך ייתכן שברמת האנרגיות של השחקן מול המועדון, הצעה טובה מקצועית וכלכלית תגרום לו לעזוב לקבוצה אחרת.

אופיר קריאף, שחקן בית"ר ירושלים. מאור אלקסלסי
הפרידה מתקרבת? קריאף/מאור אלקסלסי

בנוגע לרכש, בית"ר נמצאת בשיחות עם בלם זר ובמקביל רוצה לצרף שחקן כנף או התקפה ישראלי. השבוע יתברר מה מעמדו של סוף פודגוראנו במכבי חיפה. גם יעקב בריהון מעניין את הקבוצה, אך בשלב זה מ.ס אשדוד לא משחררת אותו עד שתצרף שחקנים. גם לאחר שתעשה זאת, יש לבריהון מספר הצעות והוא יחפש את האטרקטיבית ביותר עבורו מבחינה כלכלית. בשלב זה תומר חמד בעדיפות נמוכה, אך מועמדותו לא נפסלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully