וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לא טימו כל פלאייך? על הגעתו של טימו ורנר לטוטנהאם

אחרי שהתברר שלא הוא היה הבעיה של צ'לסי, החלוץ הגרמני חוזר ללונדון בתקווה להיכנס לתפקיד המושיע שהתרנגולים מחכים לו

תקציר חצי גמר גביע הליגה האנגלי: מידלסברו - צ'לסי 0:1/ספורט1

קרוב לשנה וחצי מאז שעזב את צ'לסי, ניתן לומר כעת בבירור שטימו ורנר לא היה הבעיה המרכזית במועדון המפואר ממערב לונדון שממשיך במסע המתמשך למציאת הדרך המהירה לימי התהילה. ורנר לא הצטרף לבלוז בקיץ 2020 על תקן מושיע אלא במטרה לספק את הסחורה ולעשות את מה שעשה היטב בבונדסליגה באופן כה עקבי- לכבוש, ללא הרף. בסיום הקדנציה שלו בסטמפורד ברידג' הוא רשם בסך הכל עשרה שערי ליגה ב-56 הופעות, נתון סטטיסטי שרחוק מלהרשים עבור חלוץ שהוחתם תמורת 45 מיליון לירות שטרלינג ונתון מנוגד לחלוטין למספרים שהציג בהיותו חלוץ צעיר, תוסס ודינמי בליגה הגרמנית במדי רד בול לייפציג בה כבש לא פחות מ-78 שערים ב-127 הופעות.

זה לא שורנר לא הסתגל לצ'לסי בגרסתה הקודמת- הוא הוסיף מימד מרשים של מהירות, ידע ליצור אינספור מצבים ונחשב לאחת הדמויות האהובות בחדר ההלבשה עתיר התרבויות והשפות, אלא פשוט חוסר החדות שלו העניק לו את המוניטין של חלוץ שאי אפשר לסמוך עליו לטווח הקצר או הארוך. לאורך קריירת הפרמייר ליג הקצרה שלו בבלוז הוא נתפס במלכודת הנבדל לא פחות מ-38 פעמים, נתון שלא מחמיא לאף חלוץ והפך בעיניים ציניות לסימן ההיכר שלו בתקופתו המאתגרת בכדורגל האנגלי. אז כעת נשאלת השאלה המרכזית, מדוע טוטנהאם הוטספר הנוכחית- בגרסתה המתחדשת והמרשימה עד כה תחת הדרכתו של אנג' פוסטקוגלו- החליטה לצרף אותו בהשאלה עד סיום העונה הנוכחית?

טימו ורנר, שחקן צ'לסי. Justin Setterfield, GettyImages
איך זה ייגמר הפעם? ורנר/GettyImages, Justin Setterfield

ורנר חזר לרד בול לייפציג באוגוסט 2022 במטרה לשוב לסביבה המוכרת והחיובית שסייעה לו להתפתח לחלוץ מבוקש בשוק השחקנים האירופי טרם מעברו לצ'לסי, אולם פציעה מוקדמת שיבשה את שאיפתו לקאמבק חיובי וכתוצאה מכך הוא החמיץ את הזימון לסגל הנבחרת הגרמנית לקראת גביע העולם בחורף שעבר בקטאר. הוא הצליח בהמשך להתאושש מן הפציעה וסיפק תשעה שערי ליגה ב-27 הופעות בעונת 2023/2022 אך נחלש השנה ועד כה כבש פעמיים בלבד ועיקר תרומתו באה לידי ביטוי כמחליף מהספסל כששמות כגון לואיס אופנדה, בנג'מין ססקו ויוסוף פולסן קיבלו עדיפות על פניו בהרכב הקבוצה. שיחת הטלפון שקיבל מהמנג'ר האוסטרלי של התרנגולים לאחרונה הגיעה עבורו בתזמון אידיאלי- הזדמנות לשוב לליגה הטובה בעולם בה יש לו 'חשבון פתוח' עם רצון עז להראות את יכולותיו האמיתיות, שלא באמת באו לידי ביטוי (בראייתו, לפחות) בתקופתו בצ'לסי, ולא פחות חשוב- ורנר עדיין מאמין בסיכויו להיכלל בסגל נבחרתו הלאומית ,שתארח את אליפות אירופה הקרובה בקיץ.

טוטנהאם הוסטפר הנוכחית היא גרסה חדשה ומרעננת בהשוואה למה שהקבוצה הציגה תחת מאמניה האחרונים בדמותם של אנטוניו קונטה וז'וזה מוריניו. פוסטקוגלו, בעונתו הראשונה אי פעם כמנג'ר בפרמייר ליג, הצליח להפוך את התרנגולים לקבוצה יוזמת, התקפית ובעיקר- אטרקטיבית לצפייה. לא פחות משש עשרה שנים חלפו מאז הפעם האחרונה בה המועדון זכה בתואר כלשהו (גביע הליגה ב-2008), הקבוצה כלל לא משחקת במפעל אירופי השנה והודחה מגביע הליגה כבר בסיבוב הראשון, אולם במסגרת הפרמייר ליג טוטנהאם מציגה כדורגל התקפי ונועז שמאפשר לאוהדי הקבוצה לפנטז על ימים ורודים יותר.

הצירוף של ורנר כעת בחלון ההעברות של חודש ינואר אמנם הפתיע לא מעט דמויות במולדת הכדורגל, אך באותה נשימה לנוכח כמות ההיעדרויות של הקבוצה כעת, המהלך דווקא מצטייר כחיובי והגיוני. בזמן שיון מין סון, מנהיג וקפטן המועדון, ייעדר ממשחקי הקבוצה בשבועות הקרובים בשל מחויבותו לנבחרתו הדרום-קוריאנית בגביע אסיה, איבן פריסיץ' נפצע לפני מספר חודשים ולמעשה סיים בפועל את העונה, ורנר מציע מהירות, ניסיון ואלטרנטיבה נוספת לסגל החסר של פוסטקוגלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנור סולומון, טוטנהאם. Will Palmer/Sportsphoto/Allstar, GettyImages
איך הוא יושפע? מנור סולומון/GettyImages, Will Palmer/Sportsphoto/Allstar

וישנו היבט נוסף כמובן (ישראלי) לצירופו של טימו ורנר לספרס והוא כמות הדקות הזמינות לשגריר בכחול-לבן בפרמייר ליג, מנור סולומון. סולומון, שנמצא כעת בשלבי ההתאוששות הסופיים מהפציעה שחווה לפני ארבעה חודשים, עתיד לשוב לאימוני הקבוצה באופן מלא בימים הקרובים ויקווה להיות בסגל למשחק הגביע הקרוב בעוד כשבועיים בבית נגד מחזיקת הגביע, מנצ'סטר סיטי. צירופו של שחקן ההתקפה הגרמני, שעתיד לשחק באותה משבצת של שחקן הכנף הישראלי, יהפוך את המאבק על דקות המשחק לאינטנסיבי יותר, על אחת כמה וכמה לנוכח העובדה שבזמן היעדרותו של סולומון טוטנהאם הצליחה למצוא פתרונות התקפיים שונים ולהשיג לאורך מרבית שלבי התקופה מומנטום חיובי ומרשים. החתמתו של ורנר לא אמורה להרתיע את מנור, אלא להיפך- גם בימיו בפולהאם סולומון נלחם על כל דקת משחק והצליח לספק קאמבק מרשים מפציעה שהשביתה אותו לפרק זמן זהה בתחילת עונת 23/22 בפתיחת הקדנציה שלו בקרייבן קוטג'.

ישנן מגוון סיבות שהובילו את סולומון לעזוב את הקוטג'רס ולפתוח פרק חדש בחלק הצפוני של בירת הממלכה והידיעה שהמעבר למועדון גדול יותר תוביל לתחרות מאתגרת יותר על דקות מעולם לא הרתיעה את השחקן הישראלי. טוטנהאם מתעודדת בימים האחרונים מחזרתם המדורגת לכשירות משחק של שחקנים במגוון עמדות, ביניהם ג'יימס מדיסון המרשים, מיקי ון דה-ון הבלם ההולנדי ומנור סולומון, וצירופו של טימו ורנר יעניק לסגל הקבוצה עומק, ניסיון ואנרגיות נדרשות במטרה לעמוד במטרותיה בחלק השני של העונה.

  • עוד באותו נושא:
  • טימו ורנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully