וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אומנות": המהלך הפסיכולוגי של רוני לוי הטריף את הפועל חיפה

5.1.2024 / 8:30

גיא מלמד החמיא למאמן הפועל חיפה שבחר להרים את השחקנים בפיגור. בקבוצה חוגגים עוד ניצחון של אופי: "אנחנו לא נשברים"

תקציר ה-2:3 הדרמטי של הפועל חיפה על בית"ר ירושלים/ספורט1

הפועל חיפה חגגה דקות ארוכות לאחר שריקת הסיום למשחק הגדול נגד בית"ר ירושלים, בו חזרו מפיגור 2:0 לניצחון 2:3. את החגיגות הובילו השחקנים, וגם בצוות המקצועי היו מרוצים מאוד.

במחצית הראשונה האדומים הציגו יכולת פושרת בלשון המעטה ורוני לוי החליט בצעד מפתיע על חילוף כפול עוד לפני ההפסקה. בניגוד לציפיות, במחצית לוי לא נזף בשחקנים אלא עודד אותם ואמר להם שהוא מאמין בהם - מהלך פסיכולוגי שהשתלם לו בגדול עם מחצית שנייה נהדרת. "הוכחנו שאנחנו קבוצה עם אופי, ולא בפעם הראשונה העונה", אמרו בקבוצה. "יש פה חבורה שלא נשברת, והיא הוכיחה את זה שוב".

בהפועל חיפה מבינים שמדובר בניצחון חשוב מאוד שלא רק מעלה אותם בחזרה למקום השלישי, אלא שומר על פער 6 הנקודות מהמקום השביעי שמוביל לפלייאוף התחתון. "אין ספק שהמחצית השנייה היתה מצויינת", קבע גיא מלמד שכבש צמד מהנקודה הלבנה. "הייתה לנו מחצית שנייה טובה בהרבה משחקים, אבל האידיאל בשבילנו הוא להתחיל את המשחק בצורה הזו ולא לשמור את זה רק לחלק השני של המשחקים. אם נעשה את הדברים האלה גם בתחילת משחקים, נהיה קבוצה קטלנית".

גיא מלמד, שחקן הפועל חיפה. מאור אלקסלסי
גם מלמד יודע: להפועל חיפה חסר רק דבר אחד כדי להפוך לקבוצה קטלנית/מאור אלקסלסי

מלמד דיבר גם על ההחלטה של לוי לא לגעור בשחקנים במחצית. "האומנות של המאמן היא לדעת מתי לתת לנו בראש ומתי להרים אותנו. רוני באמת בחר להרים אותנו. הוא אמר שנצטרך להמשיך לתקוף ולהמשיך ככה, ובאמת המחצית השנייה הייתה המשך של סוף המחצית הראשונה".

מלמד דיבר גם על הקהל שהגיע והעניק אווירה טובה ביציעים: "זה יתן לנו אנרגיות מטורפות למשחקים הבאים. אחרי השער הראשון שלנו הרגשתי שיש 30 אלף אוהדים שלנו, כי הם הרימו אותנו באוויר. אנחנו בתור שחקנים מרגישים את זה".

על כך שנבחר לבעוט את הפנדלים למרות שתומר יוספי ביקש לבעוט את הראשון, אמר מלמד: "תומר ואני חברים טובים מאוד. פחות הלך לו בפנדל האחרון וזה בסדר להחליף בועט. אם נצטרך, גם אני אפרגן לו בעתיד".

על חברו להתקפה מוחמד קמארה שהיה מצויין בחצי השני אמר: "חייבים להרוויח אותו כמה שיותר והוא הראה היום מה הוא יודע. לאט לאט הוא מקבל ביטחון, נקווה שבהמשך זה יבוא לידי ביטוי במספרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully