וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום המאה ל-7 באוקטובר: מפגן רכיבה מסביב העולם למען החטופים

4.1.2024 / 18:41

עשרות אלפים ברחבי העולם ירכבו ב-14 בינואר, כריס פרום: "מצוקת החטופים ומשפחת קלדרון נגעו עמוק בליבי". בתו של החטוף שי בנימין: "כל חטאו היה שיצא לרכיבה"

כריס פרום לקראת הרכיבה למען החטופים/ישראל פרמייר טק

עשרות אלפי רוכבי אופניים ברחבי העולם יתאחדו למפגן רכיבת סולידריות חובק עולם למען החטופים בעזה. המפגן יתקיים סימולטנית בתל אביב ובשורה של ערים מרכזיות ברחבי העולם ב-14 לינואר - היום המאה לחטיפה.

אלוף הטור דה פראנס לשעבר ונהג קבוצת ישראל פרמייר טק, כריס פרום, התגייס להוביל את הקמפיין יחד עם הקבוצה, מטה משפחות החטפים וסילבן אדאמס. פרום התרגש מהסיפור של משפחת קלדרון. האב עופר ובנו ארז בן ה-12 - רוכבי אופניים - נחטפו יחד ב-7 באוקטובר כאשר ארז שוחרר כעבור 51 ימים בעוד עופר עדיין בעזה.

"כבן אנוש, כאבא לילדים - מצוקת החטופים ובמיוחד משפחת קלדרון נגעו עמוק בליבי", אמר פרום, "אני קורא לכל הרוכבים בעולם לרכוב עם סרט צהוב ביום המאה לחטיפתם".

איתמר איינהורן, רוכב אופניים ישראלי. ישראל פרמייר טק, אתר רשמי
יוזמה בשיתוף המטה למשפחות החטופים. הרוכב איתמר איינהורן עם סרט של משפחות החטופים/אתר רשמי, ישראל פרמייר טק

הדס קלדרון, אמו של ארז, הודתה לכריס פרום בהתרגשות על תמיכתו ועל היוזמה לאחד את קהילת האופניים העולמית למען החטופים: "זה מפגן תמיכה חשוב מאין כמותו. ארז קיבל בחזרה את חירותו אבל אביו וכל החטופים האחרים עדיין נמקים שם. לארז מגיע להתאחד בחזרה עם אבא שלו, לזכות בהזדמנות לרכוב איתו כמו כל אבא ובן. הוא כל כך מחכה לו. ואין לנו זמן לאבד. כל רגע שעובר עליו ועל החטופים האחרים בשבי החמאס הוא קריטי".

הבעלים של קבוצת ישראל פרמייר טק סילבן אדמס, הביע תקווה "שה-14 בינואר יהפוך ליום של רכיבת החירות. זו תהיה קריאה של אלה המאמינים בערכים אנושיים, להשיב את חירותם של ילדים, נשים, זקנים ומבוגרים שנלקחו כבני ערובה על ידי ארגון טרור אכזרי".

"מאז השבעה באוקטובר אין לנו יום ואין לילה, רק סיוט מתמשך, אמרה שי בנימין, בתו של רוכב האופניים רון בנימין בן ה-57 שנחטף כאשר יצא באותו בוקר לרכיבת השבת שלו. "הכל רודף אותי. המחשבות על מה שמעוללים לו שם. איך הוא מצליח לחיות שם. איך אני יכולה לישון כאשר אין לי מושג אם אבא שלי מסוגל לישון בכלל.  כשאני רוצה לאכול אני נרדפת מהשאלה אם הוא מורעב שם. ולמה מגיע לי להתכסות בשמיכה כאשר לאבא קר".

היא הביעה תקווה שמפגן הרכיבה הבינלאומי הזה יאפשר לגייס תמיכה בקרב קהל שיוכל להזדהות עם גורלו של אביה: "אני מבקשת שיעצרו ויחשבו לרגע - אבא שלי נחטף ועולמו ועולמנו חרבו כאשר יצא לרכוב על אופניים. זה היה כל 'חטאו'. מה אם זה היה קורה להם"?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
החולצה שתילבש ברכיבה למען החטופים. ישראל פרמייר טק, אתר רשמי
החולצה שתילבש ברכיבה למען החטופים/אתר רשמי, ישראל פרמייר טק

מטה המשפחות, קבוצות רוכבים ותומכים רוכבים יארגנו במהלך אותו יום אירועי רכיבה פומביים בכמה ערים כמו ברצלונה, פריז, לונדון, מלבורן, לוס אנג'לס וערים נוספות אליהן יוזמנו רוכבים להקיף מסלול שנבחר במיוחד סביב כיכר או פארק ידועים כמחווה למען החטופים. במקביל, רוכבים באשר הם ייקראו לרכוב עם הסרטים הצהובים באזור מגוריהם ולהעלות צילומים מהרכיבה של אחד החטופים עם ההאשטאג המיוחד #RidetobringThemhomeNow במטרה ליצור תהודה עולמית.

בישראל יתקיים אירוע הרכיבה המרכזי בוולודרום הלאומי בתל אביב כאשר 133 בני משפחות החטופים  ורוכבים מקהילת האופניים הישראלית יקיפו את איצטדיון הרכיבה בדבוקה אחת כדי לייצג כל אחד ואחד מהחטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully