וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ערערה לאיגוד לגבי רישומו של קאדין קרינגטון

31.12.2023 / 14:29

אחרי שנדחו, האדומים ביקשו בשנית לאפשר את רישומו של הגארד כזר ולשנות את הסטטוס שלו לישראלי כשיקבל אזרחות: "קשר את עצמו למדינה ומעוניין לשחק בה בימים שאחרים לא"

תקציר: וירטוס בולוניה - פזארו 66:83/ספורט1

הפועל ירושלים הגישה היום (ראשון) ערעור לאיגוד הכדורסל, שדחה את בקשת הקבוצה לאפשר את רישומו של קאדין קרינגטון כשחקן זר מבלי שהדבר ימנע את שינוי הסטטוס שלו לישראלי במהלך העונה הזו.

כזכור, וכפי שנימקה מחזיקת הגביע, קרינגטון עמד בכל הנדרש ממנו לצורך קבלת האזרחות הישראלית, וממתין לאישור משר הפנים. אלא שפרוץ המלחמה עיכב את השלמת ההליך, שאותו יזם האיגוד מלכתחילה לטובת הנבחרת, והתוצאה היא שהשחקן לא נרשם לליגה מחשש לאבד את האפשרות להשתמש בו כישראלי בהמשך.

נציג הבעלים גל מקל סיפר לפני מספר שבועות בנושא קרינגטון: "הוא רצה לשחק, פנינו לאיגוד הכדורסל ולמנהלת הליגה, אבל החוקים לא יאפשרו לנו לשנות את הרישום שלו מזר לישראלי במהלך העונה. הסברנו שאנחנו בזמנים קשים, ושאנחנו מבקשים שיאפשרו לנו, אבל זה תהליך מסובך שלוקח זמן. הייתי מצפה מהאיגוד לעשות דברים כדי להקל עלינו".

קאדין קרינגטון, שחקן הפועל ירושלים. דב הליקמן
עיכוב האזרוח לא מאפשר את שיתופו בליגה. קרינגטון/דב הליקמן

ירושלים נימקה בערעור: "תקנון האיגוד קובע כי שינוי רישומו של שחקן מזר לישראלי יתאפשר עד המועד האחרון לרישום שחקנים באותה ליגה. אנו נמצאים בזמנים בלתי רגילים, שחקנים זרים חוששים להגיע לישראל ושיתופו של קרינגטון הוא קריטי לקבוצה. באופן חריג, קרינגטון היה מהזרים הראשונים שהביעו נכונות להגיע לישראל מיידית, כבר בימים הראשונים של המלחמה, ולשחק בליגה מיד עם פתיחתה".

האדומים הוסיפו: "נסיבות ענייננו מצדיקות סטייה מהכלל הקבוע בתקנון האיגוד, שהוא במהותו כלל רישומי. קרינגטון עובר תהליך התאזרחות בעידודו של איגוד הכדורסל ולטובת הכדורסל הישראלי. הוא קשר את עצמו למדינה ומעוניין לשחק בישראל דווקא בימים שבהם רבים אחרים אינם. אין מקום לפגוע בו ובקבוצה בשל נכונותה לתרום למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully