וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיעות למצבים: הנסיקה של הספורט הנשי מייצרת הזדמנויות שיווקיות חדשות

עופר נידם, טור אורח

28.12.2023 / 11:00

בשנת 2023, היינו עדים לנסיקה מרשימה בתחום הספורט הנשי, תופעה שמצביעה לא רק על הגברת העניין ותשומת לב מצד הקהל, אלא גם על הזדמנויות שיווקיות חדשות. הנתונים מצביעים על גידול משמעותי בהשקעות ובעניין הציבורי בספורט הנשי, ומבליטים את הפוטנציאל

אוהדות כדורגל איראניות מעודדות במשחק ליגה בטהראן אליו הורשו להיכנס, 31 באוגוסט 2022. רויטרס
אפילו באיראן כבר יש אוהדות כדורגל שיכולות להגיע למשחקים/רויטרס

בשנת 2023, היינו עדים לנסיקה מרשימה בתחום הספורט הנשי, תופעה שמצביעה לא רק על הגברת העניין ותשומת לב מצד הקהל, אלא גם על הזדמנויות שיווקיות חדשות. הנתונים מצביעים על גידול משמעותי בהשקעות ובעניין הציבורי בספורט הנשי, ומבליטים את הפוטנציאל העצום הטמון בשיווק ספורט נשי.

כדורגל

כדורגל נשים, לדוגמה, חווה גידול משמעותי בפופולריות, כפי שניתן לראות מההצלחה של גביע העולם לנשים. הטורניר זכה לשיאי נוכחות וצפייה בטלוויזיה ברחבי העולם, ובפרט בארצות הברית. התעניינות זו משקפת את הפוטנציאל הגדול למותגים ולמשקיעים להשתלב בתחום זה ולהגיע לקהלים חדשים. דוגמה להצלחה היא העובדה שנבחרת הנשים האוסטרלית עקפה את מקבילתה הגברית הן בשיעורי הצפייה והן בשיעורי מכירות המרצ'נדייז (כאשר חולצה הנבחרת הנשית, הייתה פריט המרצ'נדייז חולצת הספורט הנמכרת ביותר באוסטרליה בשנה האחרונה).

הוקי קרח

בתחום ההוקי קרח, ליגת ההוקי הנשית המקצועית (PWHL) מתוכננת להתחיל ברחבי ארה"ב וקנדה. הליגה תשמש כ"סופר ליג" של הוקי קרח לנשים בצפון אמריקה (ובכך פותרת שנים של בלבול ומאבקים בין הליגה האמריקאית לקנדית). בנוסף היא עתידה לשתף פעולה עם הליגה הגברית ה-NHL באירועים ומשחקים (למשל אולסטאר), מה שמלמד על הזדמנות שיווקית חשובה להגברת המודעות לספורט הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כדורסל

בכדורסל, עונת ה-WNBA לשנת 2023 ראתה את הנוכחות הגבוהה ביותר ב-13 השנים האחרונות ואת הקהל הטלוויזיוני הגדול ביותר ב-21 השנים האחרונות. ההצלחה הזו מדגישה גם כן את ההזדמנות השיווקית למותגים ולמשקיעים שיוכלו להשתלב בתחום הזה.

דיריקה האמבי, שחקנית לאס וגאס אייסס, בגמר ה-WNBA. Maddie Meyer, GettyImages
הענף בנסיקה גם בארה"ב/GettyImages, Maddie Meyer

ידעתם שליגת הספורט השנייה בערכה העולם, היא בכלל ממדינת עולם שלישי?

עליית הספורט נשי היא לא נחלתו הבלעדית של המערב הליברלי. השנה, הליגה הנשית ההודית לקריקט (WIPL) הפכה לליגת הספורט הנשית השנייה בערכה בעולם, עם עסקת זכויות שידור של כ-95.4 מיליון ליש"ט.

הגידול בספורט הנשי וההשקעה הגוברת בשיווק ופרסום בתחום זה מהווים צעד חשוב בכיוון הנכון. סוכנויות פרסום ומותגים מתעניינים יותר ויותר בשיווק ספורט נשי, כאשר גם פלטפורמות ענק כמו ESPN משקיעות יותר בכיסוי הענפים השונים. ההזדמנויות השיווקיות הטמונות בספורט הנשי הן רבות ומגוונות. מותגים יכולים להשתמש בפלטפורמות ספורט נשי כדי להגיע לקהלים חדשים ולבנות קשר עמוק יותר עם צרכנים. כמו כן, השקעה בשיווק ספורט נשי משקפת מחויבות לשוויון מגדרי ולגיוון, ערכים שהם חשובים יותר מתמיד לצרכנים הצעירים, במיוחד בדור ה-Z.

הנסיקה של ספורט הנשים מציעה הזדמנויות שיווקיות עצומות. הגידול בפופולריות ובהשקעה בשיווק מצביעים על פוטנציאל גדול למותגים, למשקיעים ולסוכנויות להשתלב בתחום זה ולהגיע לקהלים חדשים, תוך תמיכה בשוויון וגיוון בעולם הספורט. למעשה, זו עשויה גדילה דיפרנציאלית, כיוון שככל העניין יגדל בספורט הנשי, יוזרם אליו יותר כסף, מה שיעלה את הרמה ואת מידת המקצוענות של הספורטאיות, מה שיגביר את העניין ולכן ימשוך יותר כסף כך במעין "מעגל קסם" (שניתן לראות אותו לדוגמה בהתפתחות הכדורגל המקצועני לאורך השנים).

הכותב הוא יזם סדרתי, מייסד -מנכ"ל דאסמיט ומהנדס אווירודינמיקה

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully