וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחובות לא ישכחו: מכבי חיפה חוששת שריינה תהפוך למרמורק החדשה

27.12.2023 / 14:00

בשנות ה-70 הפכה דווקא הפועל מרמורק הקטנה לכבשה השחורה של מכבי חיפה אחרי רצף הפתעות. כמעט 50 שנה חלפו, ובני ריינה מולה הירוקים אפילו לא כבשו בעונה שעברה, מאיימת להפוך למנחוס החדש. השחקנים נחושים למנוע זאת: "לא רוצים שהסטטיסטיקה תימשך"

תקציר ה-0:0 של מכבי חיפה מול מכבי בני ריינה/ספורט1

3 ביולי 1974. מכבי חיפה מגיעה לאיצטדיון הקופסא בנתניה למשחק גורלי על הישארות בליגה הראשונה. הירוקים שרשמו עונה מאכזבת מגיעים למשחקי המבחן כשמולם ניצבת יריבה מליגת המשנה.

בימים כתיקונם היו הירוקים רגועים לקראת מפגש מול קבוצה מהליגה השנייה, אלא שליריבה קראו הפועל מרמורק, שבשנים ההן הותירה צלקות אצל החיפאים ונותרה בלתי מנוצחת מולם בשני מפגשים. עונה לפני כן מרמורק עוד הייתה בליגה הבכירה ופגשה לראשונה בהיסטוריה את הקבוצה מהכרמל. המפגשים באותה עונה הסתיימו בתיקו במשחק ברחובות והפסד לירוקים במשחק הביתי.

"בזמנו זו הייתה הקבוצה היחידה שמכבי חיפה לא ניצחה. לכן חיפה הגיעה למשחק עם חששות, ובצדק", נזכר יצחק הברמן, שנחשב להיסטוריון הלא רשמי של המועדון.
הירוקים אכן התקשו וכבר היו בחצי הדרך לליגה השנייה, אך שערים של ברוך ממן, משה אדלר ואהרון גרשגורן העניק ניצחון 2:3 היסטורי מול מרמורק. מאז הירוקים פגשו עוד שלוש פעמים את מרמורק, פעמיים במשחקי ליגה (בליגת המשנה) בעונת 1978/79 כשגם אז הירוקים לא השכילו לנצח וסיימו עם הפסד ביתי (2:0) ותיקו (1:1) במשחק החוץ.

שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי ליד פרנזי פיירו. מאור אלקסלסי
הפעם זה יסתיים אחרת? שרי ופיירו במפגש קודם מול ריינה/מאור אלקסלסי

39 שנים עברו, וחיפה שוב פגשה את מרמורק למשחק גביע ומחצה אותה 0:5 משערים של סינטאיהו סלליך, שון וייסמן, מוחמד עוואד ושלומי אזולאי שכבש צמד. "מכבי חיפה אמנם ניצחה את מרמורק בסופו של דבר, אך מעולם לא עשתה זאת במשחק ליגה. עד העונה שעברה, היא הייתה הקבוצה היחידה שמכבי חיפה לא ניצחה מעולם במשחק ליגה", אומר הברמן - ומדייק.

עד פתיחת עונת 2022/23 מרמורק הייתה היחידה שהירוקים לא ניצחו במשחק ליגה. בתחילת העונה שעברה הצטרפה לליגת העל קבוצה חדשה, סינדרלה שעשתה את כל הדרך ברציפות מליגה ב' ועד ליגת העל, בני ריינה. הירוקים שהיו אמורים לעבור בקלילות את הסינדרלה החדשה פגשו אותה פעמיים ולא רק שלא הצליחו לנצח, אלא אפילו לא הצליחו לכבוש.

"היה קשה מאוד בשנה שעברה מול ריינה. שיחקנו אמנם בהרכבים משניים, אבל שום דבר לא הלך מולם", נזכר שחקן בקבוצה, "לא יודע אם להגדיר אותם בתור כבשה שחורה, אבל בשנה שעברה היה מאוד קשה מולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני בני ריינה. מאור אלקסלסי
מכשול גבוה. שחקני ריינה/מאור אלקסלסי

ריינה היא למעשה הקבוצה היחידה בישראל שמכבי חיפה מעולם לא כבשה מולה שער במסגרת רשמית - כך שהירוקים עשויים להשתמש בנתון הזה כמוטיבציה לקראת המשחק הערב (רביעי, 20:00, ספורט4), בו ינסו להשיג ניצחון ראשון אי פעם על היריבה הצנועה.

"לא הכרתי את הנתון הזה או לפחות לא חשבתי עליו, אבל אין ספק שאנחנו לא רוצים שסטטיסטיקה כזו תמשיך", אומר אחד השחקנים. "ביחס לעונה שעברה, הפעם ריינה מגיעה במצב מאוד טוב. אולי דווקא הפעם נעשה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully