וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להודות בכישלון: בית"ר ירושלים צריכה להבין את הטעויות, ולהסיק מסקנות

17.12.2023 / 6:10

בבית"ר דיברו בקיץ על פלייאוף עליון, אבל צריכים להודות שהוויתור על עוגנים והבאת תחליפים לא ראויים יצרו את אחת הקבוצות החלשות בליגה. ברגע שיבינו שהם במאבקי תחתית, אולי יצמח משהו טוב. בינתיים שועה ממשיך לחולל סערות: "הוסיף לסכנין ביטחון"

תקציר ה-1:1 הדרמטי של בית"ר ירושלים מול בני סכנין/ספורט1

בית"ר ירושלים השיגה אתמול (שבת) משחק שני ברציפות תוצאת תיקו בשיניים, מול בני סכנין בבית. על אף הנקודה, יוסי אבוקסיס לא הסתיר בסיום את האכזבה שלו מהיכולת של הקבוצה, ובמועדון הודו: "אנחנו לא נראים טוב, יש הרבה שחקנים שנראים בלי תשוקה לכדורגל, משחקים כאילו הם באים לעבודה. זה שאין קהל זה לא תירוץ. גם היריבות ללא קהל. כמו שאנחנו משחקים, אנחנו אחת הקבוצות החלשות בליגה".

אחד השחקנים ששוב ספגו ביקורות הוא ירדן שועה. הקשר הגיע אחרי שכבש בדרבי והמחיש פעם שהוא השחקן היצירתי ביותר בחלק הקדמי, אבל כמו תמיד, היכולת מלווה בחוסר השקעה שלו במגרש ומעט מדי סיוע באגף. זה לא המשחק הראשון שבדקות רבות של המשחק שחקני ההגנה מגדפים את שועה שלא מסייע, ומתפתח דין ודברים בין הצדדים. אחד השחקנים אמר על כך: "סכנין ראו את הלכלוכים המכוערים האלה בין שחקני בית"ר, וזה הוסיף להם ביטחון".

יוסי אבוקסיס הודה בסיום: "אנחנו לא נראים טוב, אנחנו מנסים למצוא את ההרכב הנכון אבל אנחנו לא בכושר טוב ולא מתפקדים כמו שצריך. לפעמים אנחנו באים למשחקים ומתחילים עם איבודים שטותיים שהורסים את המשחק. אנחנו יהירים באיבודים שלנו, איבודים קריטיים באזור הרחבה, זה חוזר על עצמו ואני מאוד מאוכזב מזה.

רוי ששון שוער בית"ר ירושלים חוגג עם אמיר ברקוביץ'. דני מרון
יש נקודת אור. ששון/דני מרון

"מצד שני, הצלחנו לחזור בסיום מהרבה בלגן שעשינו במגרש, לפעמים זה לטובתך ולפעמים לרעתך. בחצי השני סכנין הגיעו לפחות מצבים מהחצי הראשון, ואני שמח שאיכשהו הוצאנו נקודה בדקה האחרונה, זה משמעותי גם מבחינת הטבלה. אנחנו נמצא את הפתרונות, אני נותן קרדיט לשחקנים, אבל הוא גם נגמר. מי שייקח את המקום שלו בהרכב ויעשה עבודה טובה ימשיך לשחק".

על רוי ששון אמר המאמן: "העובדה שעשינו נקודה זה המון בזכותו. אני רואה אותו באימונים, אני מאמין בו, זאת נקודת האור היחידה מהמשחק. אולי גם פרד פריידיי שעבד טוב. אבל המון שחקנים מאכזבים. כמות המתנות שאנחנו נותנים זה משהו שלא ראיתי אף פעם ואני לא מוכן שזה יימשך, אנחנו מקבלים שערים מיותרים, שחקנים לא לומדים לקח וממשיכים לעשות טעויות ומכניסים את היריבה למשחק".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ירדן שועה בית"ר ירושלים לצד זאהי אחמד בני סכנין. דני מרון
בית”ר נשארה עם אותה הגנה חלשה, ללא מהירות ויעילות בכנף, ללא חלוץ סקורר, ועם קבוצה עייפה וחשופה/דני מרון

בית"ר צפויה לצרף בחודש ינואר בלם להגנה ועוד שחקן לחלק הקדמי, במסגרת האפשרויות הכלכליות שלה, כאשר ייתכן וטראזיה תומא ישוחרר. תומא הוא אולי הסממן של הקיץ של בית"ר: שני שחקנים שבית"ר לא נלחמה להשאירם כמו אספריה וניקולאסקו בחוץ, זה שלא רצה לדרוך כאן חתם בסופו של דבר לשנתיים ועושה טובה שהוא עולה על הדשא. מהמיקס של הקיץ, בית"ר נשארה עם אותה הגנה חלשה, ללא מהירות ויעילות בכנף, ללא חלוץ סקורר, ועם קבוצה עייפה וחשופה שצריכה לעשות סוויץ' ולחשוב קודם כל כמו קבוצת תחתית שרוצה לשרוד בליגה, כי גם זה לא יהיה פשוט.

אבוקסיס אמר על הקושי להתחזק בינואר: "השחקנים שכאן ישתפרו, זה גם התפקיד שלי, למצוא את התפקיד המתאים והאיזון לכל אחד. כרגע יש המון שחקנים במרכז המגרש שקצת איבדו את הביטחון וצריך להחזיר להם אותו, לעבוד על הבעיות בהגנה, פשוט כולם צריכים להיות טובים יותר, אי אפשר לברוח מזה. אנחנו לא מביאים מספיק יכולת, השחקנים רוצים אבל לא טובים, אנחנו לא נברח מזה".

אז זהו, שאבוקסיס שוטח את הבעיה, פתרון לא בטוח שיהיה. המזל של בית"ר הוא שאין קהל, לעשרת אלפים איש שהביעו אמון ורכשו מנויים עוד בחודש אפריל מגיע שהשחקנים הטובים ביותר יישארו והקבוצה אף תשתדרג, אך הם קיבלו בדיוק להיפך. בית"ר לא יכולה לשקר לאוהדיה. הקבוצה בעונה שעברה הייתה בפלייאוף התחתון. אם היא מאבדת את העוגנים שלה ולא משתדרגת היא פשוט הופכת לקבוצת תחתית עם שחקנים שלא מתאימים לסיטואציה.

יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
"כמות המתנות שאנחנו נותנים זה משהו שלא ראיתי אף פעם ואני לא מוכן שזה יימשך". אבוקסיס/דני מרון

יכול להיות שיגיעו שני שחקנים בינואר אך קשה להאמין שהם יעשו את ההבדל. בית"ר צריכה לחשוב איך היא שורדת את העונה הנוכחית ועושה חריש עמוק בקיץ. איך היא משנה פאזה של השקעה במחלקת נוער ואיך היא בונה תכנית אמיתית לשנים קדימה, רוכשת שחקנים צעירים בעלי פוטנציאל ומשלמת עליהם, ולא קבוצת הבלחות והישענות על שחקנים חופשיים אחרי עונה כושלת או כאלה שלא מוצאים את עצמם בקריירה.

הלימון של התוכנית הזאת נסחט עד למקסימום. אם לא יהיה שינוי תפיסה, הקבוצה בדרך לשנים שחורות, כאלה שהאוהדים לא ירכשו אפילו מחצית מכמות המנויים בשנים הבאות. בסופו של דבר כשמגיעים לסיטואציות כאלה, נותנים לאוהדים את הראש של המאמן, לעתים זורקים שחקנים, אך כל זה הוא פלסטר בניסיון להימנע מהתמודדות עם הבעיה האמיתית: בית"ר פשוט חייבת שינוי תפיסה והתנהלות אחרת לגמרי אם היא רוצה להוות פקטור בליגה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully