וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מר עולם מת בגיל 57, ומעריציו נדהמו לגלות איך הוא נראה לפני מותו

7.12.2023 / 0:20

שון דייויס, מפתח הגוף הבריטי שזכה בתואר "מר עולם" ב-1996, הלך לעולמו בנסיבות לא ברורות, אחרי שסבל מבעיות בכליות. לפני מותו סיפר על הדיכאון שסבל ממנו מאז שפרש, ועל איך זה שינה את חייו

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 6.12/ספורט1

שון דייויס, באדיבילדר בריטי לשעבר שזכה בתחרות "מר עולם" בשנת 1996, הלך לעולמו בגיל 57 בלבד. עדיין לא פורסמה סיבת המוות של השרירן, שסבל בעבר מבעיות בכליות. הוא עבר השתלת כליה ב-2009 אחרי שלוש שנות המתנה, ועבר דיאליזות באופן קבוע.

דייויס נחשב לדמות אהובה במיוחד בענף בגלל קסמו האישי. בצעירותו הוא היה כדורגלן, אבל נאלץ לפרוש בגלל פציעה. "כמה חברים קראו לי להצטרף אליהם לאימון בחדר כושר, והם נראו טוב, אז נכנסתי לזה", אמר על תחילת דרכו בפיתוח גוף.

הבאדיבילדר שון דייויס. אינסטגרם, שון דייויס, צילום מסך
תקופה אחרת. דייויס/צילום מסך, אינסטגרם, שון דייויס

מהר מאוד הפך למקצוען, וזכה לכינוי "דינזואור", בין השאר כי חבריו נהגו להגיד עליו ש"יש לו גוף מושלם ומוח קטנטן". הוא סיפר ש"הכינוי הזה נתקע, וכל החיים כינו אותי 'דינוזאור'". עם זאת, כידוע, אורך החיים של באדיבילדרים עלול להיות מסוכן, בגלל תזונה לא מאוזנת עם כמויות גדולות של קלוריות, כשרבים מהם גם משתמשים בסטרואידים מסוכנים.

לדבריו, התחרויות של פעם היו שונות מאוד משל היום. "אני רואה כיום את הצעירים אומרים 'אנחנו עובדים קשה, מתאמנים המון', אבל הם לא מכירים את התשוקה האמיתית, את הרצון לנצח, את התחרותיות". ואכן, בעבר תחרויות "מר עולם" היו מפורסמות ויוקרתיות הרבה יותר, על אף שפרסי הזכייה בהם היו קטנים הרבה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הבאדיבילדר שון דייויס. אינסטגרם, שון דייויס, צילום מסך
לפני מותו היה רזה ומדוכא. דייויס לצד בת זוגו/צילום מסך, אינסטגרם, שון דייויס

וכמו הרבה ספורטאים, גם דייויס אומר שהיה לו קשה להסתגל לחיים שאחרי הפרישה, שבהם איבד לא רק את התהילה, אלא גם את שמחת החיים, וכמובן את החזות החיצונית. "הייתי באדיבילדר מקצועןף מטייל בכל העולם, נוסע בכל שבוע למקום אחר, הולך לתחרויות, סמינרים, מתארח... ומזה הפכתי לאלמוני, לשום דבר...

"כשאתה מאבד את הזהות שלך, הטלפון שלך מפסיק לעבוד, לא פונים אליך... אנשים היו רגילים לראות אותי בתור חיה ששוקל 160 ק"ג, פריק ענקי שמקפץ על המבמה ומציג שרירים אדירים, מניף ידיים מעוררות אימה... לקח לי הרבה זמן להתרגל לזה, להתמודד עם זה. כבר לא רציתי לצאת מהבית, ככל שהתחלתי לאבד ממשקלי".

  • עוד באותו נושא:
  • פיתוח גוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully