וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל היום אני נקרע בין הגאווה כישראלי לבין זהירות ופחד"

שון דאוסון

10.12.2023 / 8:43

"אני אומנם יכול להסתיר את עצמי מספיק, בגלל צבע העור שלי והשליטה שיש לי באנגלית, אבל עצם העובדה שאני מרגיש צורך לעשות את זה הוא מפחיד". לשון דאוסון, כוכב הפועל חולון בכדורסל, נמאס להסס אם ללכת למקומות ולשמור על ערנות מול בני אדם

שון דאוסון, שחקן הפועל חולון. מאור אלקסלסי
"למרות שהלחימה מתנהלת בארץ, דווקא בחוץ אני מרגיש פגיע". שון דאוסון/מאור אלקסלסי

"לאורך רוב תקופת המלחמה, נאלצנו להתאמן ולשחק בחו"ל. למרות שהלחימה מתנהלת בארץ, דווקא בחוץ אני מרגיש פגיע והרבה פחות בטוח. סביר להניח שזה יעבור, אבל תחושת הביטחון נעלמה כמעט לגמרי, ואלוהים יודע כמה זמן ההרגשה הזו תישאר.

"מצאתי את עצמי מפחד ומהסס אם ללכת למקומות, שומר על ערנות בנוגע לבני אדם סביבי. באיזשהו מקום אתה נדרש להסתיר את עצמך. כששומעים אותך מדבר עברית, ושואלים אותך מאיפה אתה, כשאתה מסתכל לצדדים ומתלבט אם ללכת עם הגאווה שלך ולהגיד 'ישראל' - או לפחד ולהמציא שטות בתקווה שלא תיפול על האדם הלא נכון, שיקלוט את האמת וירצה לעשות עם זה משהו.

"אני אומנם יכול להסתיר את עצמי מספיק, במיוחד כשאני לבד, בגלל צבע העור שלי והשליטה שיש לי באנגלית, אבל עצם העובדה שאני מרגיש צורך לעשות את זה הוא מפחיד. כשאני נמצא עם הקבוצה ועם החברים, זה מפחיד עוד יותר כי יש גבול לכמה אפשר להסתיר את עצמך. כל היום אני נקרע בין הגאווה כישראלי לבין זהירות ופחד, וזה לא פשוט.

"מה שהשתנה בנו כחברה זה שכולנו מצולקים, כואבים ומצומררים מהזוועות שאנשים עברו - בין אם אלה אנשים שאתה מכיר ובין אם לא, אלה תחושות שלעולם לא נוכל לשכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully