וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוריד את הרגל מהדוושה: "נובאק יהיה תחרותי לפחות בשנתיים הקרובות"

28.11.2023 / 10:00

ניקולה פליץ', מאמנו לשעבר של שיאן הגרנד סלאמים נובאק ג'וקוביץ' מעריך שהסרבי יקלקל לצעירים את החגיגות בשנה הבאה וגם אחרי 2025

תקציר גמר טורניר גמר הסבב: נובאק ג'וקוביץ' - יאניק זינר/ספורט1

עבור מי שזכה ב-24 תארי גרנד סלאם, ההפסד ליאניק זינר, פעם שניה בתריסר ימים (ביחידים), האחרון בגמר גביע דיוויס, היה אולי כואב, אישית ולאומית, אך הוא לא עתיד להאט את אחד מגדולי שחקני הטניס בכל הזמנים. ובכל זאת, האם הסרבי בן ה-36 מאותת שאולי הדור הצעיר מתחיל להסגיר את סימני בגרותו שלו, או שהוא כשיר להישאר ברמה הגבוהה ביותר גם עד הרגע האחרון?

ניקולה פיליץ', אחד משחקני הטניס המשפיעים של יוגולסביה לשעבר, ומי שאימן באקדמיה שלו באוסטריה שחקנים כמו מיכאל שטיך וכן את נולה בעוונותיו, סבור שהוא לא ירד ברמתו לפחות בעתיד הנראה לעין. "זה מאוד תלוי במצב הבריאותי שלו. אבל אם הוא לא יפצע, הוא ייצמד אל חמשת השחקנים הטובים בעולם בשנתיים הקרובות".

ג'וקוביץ', שסיים את העונה מדורג ראשון בעקבות הנצחון על הולגר רונה בטורינו, עושה זאת בפעם השמינית בקריירה שלו - והוא עדיין מרגיש חד ונחוש. לפי הדברים שנשא במסגרת אליפות ארה"ב הפתוחה, אין לו תכנית לפרוש כל עוד הוא מבין שידו על העליונה. "אמרתי את זה כמה פעמים: הדומיננטיות שלי היא מה שקובעת", כך ציין לאחר הנצחון המשכנע על בן שלטון בחצי הגמר בארה"ב. "אני אשקול לעזוב רק כאשר הדור הצעיר יבעט לי בישבן בתחרויות גרנד סלאם".

נובאק ג'וקוביץ' עם יאניק זינר לאחר הפסד בחצי גמר גביע דייויס. רויטרס
אל תתחילו להתגעגע אליו/רויטרס

פיליץ' מוסיף שג'וקוביץ', גם בילדותו, היה שחקן מלא אמונה עצמית, בטחון, מחויבות וככל שהתקדם אימץ אורח חיים מאוזן שמאפשר לו לקיים שגרת אימונים וטורנירים מאוד צפופה לעתים, גם אם תובענית. "זה לא משנה אם הוא יסיים את העונה רביעי או שני בשנה הבאה. רק הנוכחות שלו היא זו שמאיימת על הכוכבים של הסבב. ולכן, אני חושב שהוא יהיה אתנו עוד זמן לא קצר".

הנתונים של נובאק, שיחגוג במאי 37, מכתירים אותו כמעט ללא מחלוקת כשחקן הטניס המוצלח בתולדות הענף, ובמילותיו, לאחר הניצחון בטורינו על זינר, "זו בהחלט הייתה אחת העונות הטובות ביותר בקריירה שלי". זו הייתה שנה שבה הוא זכה בפעם העשירית באליפות אוסטרליה הפתוחה, היה לשחקן הראשון שמחזיק את המקום הראשון בדירוג במשך 400 שבועות (פדרר היחיד שחצה את קו ה-300 שבועות), וזו הייתה רק הפעם השנייה ב-15 השנים האחרונות שמישהו מצליח להעפיל לכל 4 הגרנד סלאמים (נובאק, כמה לא מפתיע, שיחזר את השיא של עצמו מ-2015).

לג'וקוביץ' נותרו כמה "חשבונות" לסגור עם יריבים ועם שחקנים היסטוריים; חסרים לו חמישה תארי ATP כדי לעקוף את פדרר (103), והוא יכול למצוא נחמה בכך שהוא הרוויח יותר מכולם על המגרשים, שכן סך ההכנסות שלו מתחרויות נערם ל-181 מיליון דולר, לפני נדאל (135 מיליון ד') ו-רוג'ר פדרר (130 מיליון ד'). לא נכנס למה שקורה מחוץ למגרשים, שם פדרר ברמה משל עצמו. בנוסף לכך, ג'וקוביץ' הוא השחקן היחיד בהיסטוריה שניצח במהלך השנה שחקנים המדורגים בעשיריה הראשונה 17 פעמים, וכמו ב-2015 הוא מזנב בשיא של עצמו, אז עשה זאת 31 פעמים.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

המספרים של נובאק בסיום 2023:

מקום ראשון בדירוג ה-ATP
שבעה תארים, כולל אליפות ארה"ב הפתוחה, רולאן גארוס ו-אוסטרליה הפתוחה
56 ניצחונות מול שבעה הפסדים
הכנסות של 16 מיליון דולר (תחרויות בלבד)
383 אייסים
אחוזי הגשה ראשונה: 64%
אחוזי הגשה שניה: 58%
ניצול נקודות שבירה: 42%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully