וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרים לא הניפו שלט, במכבי חיפה הסבירו: "לתפיסתם זה מסכן אותם"

25.11.2023 / 20:58

סק כיוון את הזרים לנוע אחורה והם לא הרימו את השלט "השיבו אותם הביתה עכשיו!". דגו: "אתם לא יודעים איזה לחץ יש עליהם, המשפחה של אחד מהם לא יודעת שהוא בישראל. פיירו בכה, היה קשה לו להחזיק. איך זה שונה מערבים שלא שרים את ההמנון בנבחרת?"

תקציר: מכבי חיפה - הפועל פתח תקוה 1:2/ספורט1

הרשתות החברתיות סערו הערב (שבת) בעקבות הטקס שקדם למשחק ליגת העל בין מכבי חיפה להפועל פתח תקוה. בטקס שנערך בסימן השבת החטופים, נראה ששחקניה הזרים של מכבי חיפה לא אוחזים בשלט עליו נכתב Bring Them Home Now! ("החזירו אותם הביתה עכשיו!").

בעת הנפת השלט, עבדולאי סק אף נראה מנחה את שאר הזרים ללכת אחורה ולעמוד מאחורי השחקנים שכן החזיקו את השלט. הפועל פתח תקוה עלתה למשחק עם זר אחד, פורצ'ן באסי הניגרי, והוא דווקא הניף את השלט.

כידוע, כמו שחקנים זרים מקבוצות אחרות, גם אלו של מכבי חיפה חששו מאוד לחזור לישראל. חלק מהחשש נבע מכך שבמדינות בהן הם מתגוררים עם משפחותיהם, ישנן קהילות מוסלמיות גדולות. במכבי חיפה אמרו: "חזרת הזרים לישראל לא ברורה מאליה. הנרטיב שמשודר במדינות האם שלהם ותמונות המלחמה שונות מכאן לחלוטין. במדינות מהן הם מגיעים יש הפגנות פרו פלסטיניות ואוכלוסיות גדולות של מוסלמים - דבר שגורם לחשש טבעי שלהם ושל המשפחות שלהם פן יפגעו. המשפחות התנגדו להגעה שלהם ואנו מעריכים את הגעתם, שלא לדבר על החשש הטבעי להגיע למדינה תחת לחימה וחשש שטיל יכול להתפוצץ בכל רגע ובכל מקום".

שחקני מכבי חיפה ושחקני הפועל פתח תקוה עם שלט הקורא להחזרת החטופים. מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה ושחקני הפועל פתח תקוה עם שלט הקורא להחזרת החטופים/מאור אלקסלסי

עוד הוסיפו במועדון: "הם עלו עם סרטים שחורים ודגל ישראל על החזה, ועמדו דקה דומיה. אלו סממנים שאנו כישראלים כעסנו ובצדק על עטאא ג'אבר כשעשה זאת בנבחרת פלסטין. אי אפשר לבחון אותם ולדרוש מהם דרישות שהן לגיטמיות לתפיסה שלנו, אבל לתפיסתם, הן מסכנות אותם ואת המשפחות שלהם. אנו יודעים עד כמה הם אוהבים להיות פה, כמה אוהבים את המועדון, את ישראל ואת הקהל ומלאי הערכה שהם איתנו פה בשעה לא פשוטה זו. זה לא מובן מאליו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקני מכבי חיפה עם שלט הקורא להחזרת החטופים. צ'ארון שרי, דניאל סונדגרן לא מחזיקים. מאור אלקסלסי
שרי וסונדגרן נמנעים מהנפת השלט/מאור אלקסלסי

גם המאמן מסאי דגו נדרש לסוגיה בסיום ואמר: "הזרים שלנו תומכים בישראל בצורה יוצאת דופן, הם מבקרים חיילים, שולחים להם הודעות ומכתבים, אבל כל עם ישראל צריך להבין שהמשפחות שלהם חיות עם אוכלוסיה מוסלמית. אתם בכלל לא מבינים איזה לחץ יש עליהם, יש לי שחקן בקבוצה שהמשפחה שלו לא יודעת שהוא הגיע לישראל, הוא אמר להם שהמשחק בכלל בקפריסין. הזרים שלנו תומכים חזק במדינה שלנו, הם עלו עם סממן על היד, דגל ישראל על החזה. אף אחד לא יודע מה הם עושים מאחורי הקלעים. חבל שבכלל מתעסקים בזה".

במסיבת העיתונאים הוסיף דגו ואמר: "יש לנו שחקנים מהמגזר שאני אוהב אותם אהבת נפש. הם לא יכולים לשיר את ההמנון בנבחרת, הם מוסלמים. איך זה שונה משחקן זר שלא מחזיק את שלט החטופים? פיירו היה עם דמעות בעיניים עכשיו בחדר ההלבשה, הוא מתפלל שהחטופים יחזרו אבל קשה לו להחזיק את השלט".

שחקני מכבי חיפה ושחקני הפועל פתח תקוה עם שלט הקורא להחזרת החטופים. מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה ושחקני הפועל פתח תקוה עם שלט הקורא להחזרת החטופים/מאור אלקסלסי

שון גולדברג אמר: "אולי אם הזרים היו יודעים לפני כן הדברים היו נראים אחרת. הם לא ידעו על השלט, והמעשה היה מאוד אינסטנקטיבי והוא נבע מחשש ופחד. אחרי שיחה איתם, אחרי שהבנתי את השחקנים לעומק, אני מבין שזה נובע מחשש. צריך לקחת את זה בעירבון מוגבל, הם כן שמו סרט שחור על היד, הם עם מגן דוד על החזה. צריך להסתכל גם על הצדדים האלה ולא לחפש רק את הרע".

כוכב מכבי חיפה לשעבר יניב קטן הגיב באינסטגרם: "אחרי ה-7 באוקטובר הרבה דברים צריכים להשתנות במדינה שלנו! צריכים להיות פה ערכים ועקרונות שאסור לוותר עליהם יותר. אסור לעצום עיניים כמו בעבר, אחרת ה-7 באוקטובר עשוי לחזור. התביישתי לראות הערב שחלק משחקני מכבי חיפה בחרו לא לקחת חלק ולהזדהות עם המצב. להעביר דף ולהגיד 'הכל בסדר' זה הכי גרוע, לתרץ שהם מפחדים - גם את זה אני לא קונה. נמאס לי שאנחנו תמיד צריכים להבין את כולם, ולהכיל את כולם... מי שלא מסוגל להחזיק שלט כאות הזדהות עם המצב, אז פשוט שלא יחיה במדינה שלי".

שחקני מכבי חיפה עם השלט למען החטופים, הזרים לא מחזיקים: פייר קורנו, פרנזי פיירו, עבדולאי סק. מאור אלקסלסי
שחקני מכבי חיפה עם השלט למען החטופים, הזרים לא מחזיקים: פייר קורנו, פרנזי פיירו, עבדולאי סק/מאור אלקסלסי

שחקן הפועל פתח תקוה איתי שכטר נשאל על האירוע ואמר: "כל זר שמשחק כאן צריך לכבד את המדינה. אם הם לא החזיקו את השלט בגלל איזו מחאה, הם צריכים להתבייש. הם מכירים אותנו, הם חיים כאן, קרה פה משהו ב-7 באוקטובר. אני חושב שהם היו צריכים להחזיק את השלט, אבל אני לא הבעלים של הקבוצה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully