וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה היא עולה: מכבי חיפה חוזרת לליגת העל אחרי חודש וחצי מטלטל

25.11.2023 / 12:30

השעות הנוראיות ב-7.10 כאשר גיל אופק עדכן שאביו מנותק קשר, האובדן העצום של עשרות אוהדים, חוסר היכולת להתרכז בכדורגל, הזרים שפחדו לחזור, סאגת סבע והקשיים באירופה. האלופה שבה לזירה המקומית בידיעה שלמרות הכל, תירוצים אין ולא יהיו לה נגד הפועל פתח תקוה

יניב קטן ב"רדיו חיפה" על דיא סבע/רדיו חיפה

הערב (שבת, 20:00) תחזור מכבי חיפה למסגרת המקומית, לראשונה מאז פרוץ המלחמה לפני חודש וחצי. כמו כולנו, גם הירוקים לא מצליחים להעביר שום דבר בצורה חלקה מאז החלה המלחמה בכל מה שקשור להיבטים ועניינים מקצועיים. המועדון הרים פעילויות שונות ותפקד באופן מלא, הפך למכונה משומנת שהעלתה לא מעט חיוכים אצל מפונים, חיילים ומשפחות חטופים ונרצחים, אבל הקבוצה עצמה נתקלה בקשיים אין סוף. עם הזרים, בכל הנוגע למציאת מגרשים חלופיים למשחקים בליגה האירופית, סאגת דיא סבע ואפילו שחקן זר שברגע האחרון החליט לא לעלות על הטיסה לישראל.

עם כל הבעיות הללו, מכבי חיפה תנסה לחזור לליגת העל עם ניצחון על הפועל פתח תקוה. מכבי חיפה יודעת ששום תירוץ לא יתקבל אם לא תשיג את שלוש הנקודות במשחק ההשלמה מהמחזור הראשון. "פתחנו את העונה לא טוב ואין לנו מקום למעידות", אמר גורם בקבוצה, "יש מלא תירוצים, זה ברור, אבל בסוף אם לא ננצח היום שום דבר לא יתקבל".

מסאי דגו עם שחקני מכבי חיפה. מכבי חיפה, אתר רשמי
חוזרים לזירה המקומית. דגו ושחקני מכבי חיפה/אתר רשמי, מכבי חיפה

מדינת ישראל נתפסה בהלם ב-7.10 וכך גם עולם הכדורגל שהיה צריך מספר ימים כדי להבין מהן ההשלכות על הענף. בניגוד לחלק מהקבוצות, במכבי חיפה הבינו כבר בשעות הראשונות את המתרחש בצורה כואבת וחזקה. מנהל הקבוצה גיל אופק, עדכן את אנשי המועדון שאביו שגר בעוטף עזה מנותק קשר והחשש הגדול לחייו הכניס את כל המערכת לדריכות ולניסיונות עזרה. אביו של אופק לשמחת כולם נמצא בביתו - תשוש אמנם, אך חי ושלם. מאז, כמעט באופן טבעי בסיטואציה הכי לא טבעית שיש, הירוקים נכנסו למצב מלחמה כאשר כבר בימים הראשונים אנשי ושחקני המועדון שנשארו בארץ הגיעו אל העקורים מהדרום וכן אספו תרומות לחיילים ולמשפחות חטופים, כשכדורגל בכלל לא היה חלק מענייני היומיום.

כדי להבין את אותם ימים אפשר לחזור לשבועות הראשונים, אז הירוקים עוד היו צריכים להתכונן למשחק מול ויאריאל במסגרת שלב הבתים של הליגה האירופית. לפני המלחמה הירוקים סימנו את המפעל כחשוב ביותר ורצו לכל הפחות לסיים במקום השלישי על מנת להמשיך בשלבי נוק אאוט בקונפרנס ליג. באותם ימים, כך סיפר המאמן מסאי דגו לאנשי הקבוצה ולאחר מכן גם באופן פומבי, ניסה להתחיל להתכונן למשחק מול הספרדים. דגו פתח את המחשב, אך במשך שעות ישב מול המסך ולא הצליח להתעסק במשחק עצמו. "בשבועות הראשונים אף אחד במועדון פשוט לא יכול היה להתעסק בכדורגל, לאף אחד לא היה ראש וכולם היו טרודים רק בענייני המלחמה".

אם במכבי חיפה ניסו איכשהו לחזור לשגרה, המציאות טפחה על פרצופם פעם אחר פעם כשכמעט בכל יום התברר על אוהד נוסף של הקבוצה שנרצח, נפל או נחטף. "אין ספק שהדבר הכי משמעותי הוא אובדן עצום של עשרות אוהדים שלנו", הודה שחקן בקבוצה, "יש פה שחקנים שממש קיבלו בשנים האחרונות הודעות אישיות מאוהדים שנרצחו או שנחטפו. זה דבר מטלטל להבין שכל כך הרבה אוהדים שלנו לא יהיו יותר ביציע".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אנשי מכבי חיפה בביקור בבסיס חיל האוויר. מכבי חיפה, אתר רשמי
הקבוצה התקשתה, המועדון נרתם באופן מלא. הירוקים בבסיס חיל האוויר/אתר רשמי, מכבי חיפה

למרות הכאב והטרגדיה המתמשכת, הירוקים הבינו שהם חייבים להתחיל לחזור לעניינים. מהר מאוד התברר שהאימונים לקראת המשימות באירופה ובהמשך בליגה יהיו במתכונת מצומצמת מאוד. הזרים, שרובם עזבו כבר ביומיים הראשונים של המלחמה, הביעו חשש גדול מאוד לחזור ובחיפה החליטו שיגיעו לקפריסין ושם יצטרפו לאימונים לקראת המשחק מול ויאריאל. הזרים הגיעו, אך כבר ביממה הראשונה באי השכן התברר שאף אחד מהם לא חפץ לחזור אחרי המשחק לישראל. בשל פגרת הנבחרות הירוקים הסכימו לזרים לחזור לביתם, כשכולם הבהירו באותו מעמד שכאשר תתחדש הליגה הם יחזרו לישראל - הבטחה שתתגלה בהמשך כקשה ליישום.

אם לא די בכך, הרי שבחיפה מהר מאוד היו צריכים להתעסק עם סאגת דיא סבע. אשתו של הקשר הביעה צער על ילדים שנרצחים גם בישראל וגם בעזה, ובאווירה שקיימת בישראל בימים אלו אמרות כאלו מעוררות סערה. סבע לא יצא למשחק מול ויאריאל והירוקים יבקשו ממנו בחודש ינואר למצוא קבוצה אחרת.

דיא סבע שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
לא ילבש יותר ירוק? סבע/מאור אלקסלסי

אחרי כל זה, הגיעה לסיום סאגת אירוח המשחק מול ראן. הירוקים היו משוכנעים שיארחו בלרנקה, אך שמעו מהקפריסאים כמה ימים לאחר המשחק מול הספרדים שהם לא מוכנים לארח גם את המשחק מול ראן מסיבות בירוקרטיות. בשל כך, האקס ברק בכר נקרא אל הדגל והצליח לגרום לכך שהירוקים סיכמו עם ראשי הכוכב האדום בלגרד על אירוח במגרש של הסרבים, אולם לפתע הסרבים הודיעו על שיפוץ פתאומי והירוקים מצאו עצמם שוב עקורים. רק בימים האחרונים הצליחו לסכם על אירוח המשחק בבודפשט, הונגריה.

"אין ספק ששום דבר לא הולך חלק, אבל האמת היא שיש לנו פרופורציות", אמר גורם בחיפה, "בסוף ננסה לעשות הכל כדי להעלות חיוך אצל האוהדים שלנו וזה אומר לנצח משחקים - החל מהמשחק מול הפועל פתח תקווה":

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully