וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצוב: אברהם מנצ'ל, מהגדולים בתולדות מכבי חיפה, נפטר בגיל 87

24.11.2023 / 9:06

הלך לעולמו שחקן העבר, מהסמלים הבולטים במועדון הירוק בו ערך 225 הופעות, זכה בגביע המדינה ב-1962 ואף שימש כמאמן: "גאון כדורגל שהקדים את דורו, נערץ ואהוב". אבל גם בהפועל חיפה: שחקן העבר שמחה אורן נפטר

קליפ סיכום השבוע, 22.11/ספורט1

אבל בכדורגל הישראלי: אברהם מנצ'ל, מגדולי הסמלים בתולדות מכבי חיפה, הלך לעולמו בגיל 87. שחקן העבר האגדי, ששיחק כקשר ימני, מזוהה כאמור בעיקר עם הירוקים במדיהם ערך 225 הופעות וכבש 64 שערים בין 1952 ל-1965. מנצ'ל אף אימן את הקבוצה מהכרמל, כאשר לאחר הקריירה עמד גם על הקווים של נבחרת ישראל, בשורותיה שיחק 30 משחקים והבקיע שבע פעמים.

מנצ'ל נולד ברומניה ועלה לישראל בגיל 15 עם משפחתו שגורשה לדז'ורין שבאוקראינה בזמן מלחמת העולם השנייה. את כל קריירת המשחק העביר במכבי חיפה, עמה זכה בגביע המדינה כקפטן ב-1962 בזכות ניצחון 2:5 על מכבי תל אביב בגמר. לימים זכה איל ברקוביץ' להשוואות אליו בשל הכישורים הטכניים הדומים.

לאחר הפרישה אימן את הירוקים במשך ארבע שנים. בהמשך עבר להדריך את הפועל באר שבע, הפועל ירושלים והפועל עכו ואז חזר לשנתיים נוספות במכבי חיפה, שבסיומן ירדה הקבוצה לליגה השנייה ומנצ'ל הצטרף לוועדה המקצועית ליד המאמן משה ששון.

יעקב שחר בעלים מכבי חיפה עם שחקן העבר אברהם מנצ'ל. ברני ארדוב
אבל במכבי חיפה. מנצ'ל עם הנשיא יעקב שחר/ברני ארדוב

כדורגלן העבר יוחנן וולך הגיב לבשורה המרה: "עצוב לי וכואב. מנצ'ל הקדים את דורו עם כדורגל שהביא את מכבי חיפה קדימה, טכני, יפה והתקפי. הוא היה גאון כדורגל". רחביה רוזנבוים הוסיף: "מצער לשמוע, אברהם היה אחד השחקנים הגדולים ביותר בכדורגל הישראלי, טכני ועם ראיית משחק של הגדולים באירופה היום. שיחקתי איתו בנבחרת ישראל ונגדו עם בהפועל תל אביב. הוא היה בדור הבלתי נשכח של הכדורגל הישראלי, שחקן נערץ ואהוב".

בלם העבר של מכבי חיפה ירון פרסלני: "אישיות שהטביע חותמו כאחד מגדולי השחקנים ויותר מהכל מסמל את מועדון מכבי חיפה. תרם הן כשחקן והן כמאמן למועדון ובשנותיו האחרונות תרם לשימור דור הוותיקים כששימש נשיא מועדון הוותיקים של מכבי חיפה עוד דבר המלמד על אישיותו ופועלו למען הזולת".

אברהם אבוקרט, משחקניה הגדולים של מכבי חיפה: "מנצ'ל היה מדור הנפילים והאגדות שגדלתי עליהם. ישבתי לידו במשחקי מכבי חיפה, אליהם הקפיד להגיע. היה מאמן שלי, דמות נערצת, בזמנו כולם רצו להיות כמו אברהם מנצ'ל. עצוב לי ובטוח שיידעו להנציח אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפועל חיפה הודיעה: נפטר שחקן העבר של המועדון שמחה אורן ז"ל. הפועל חיפה, אתר רשמי
יהי זכרו ברוך. אורן ז"ל/אתר רשמי, הפועל חיפה

אבל גם בהפועל חיפה

הפועל חיפה הודיעה: נפטר שחקן העבר של המועדון שמחה אורן ז"ל שכבש את שער הניצחון בגביע המדינה הראשון של הקבוצה ב-1963: "הבעלים יואב כץ הצוות המקצועי, הניהולי והשחקנים משתתפים בצערה של משפחת אורן עם פטירתו של חלוץ העבר של המועדון שמחה אורן ז"ל בגיל 83.

"שמחה אורן כבש את שער הניצחון בגמר גביע המדינה ב1963 בדרבי בין הפועל למכבי חיפה, שער שהעניק למועדון את גביע המדינה הראשונה בתולדותיו. אורן נפצע בראשו במהלך המשחק והוא שיחק כאשר תחבושת על ראשו. בסך הכל שיחק אורן 7 עונות במועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully