וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפפת הברזל: המאבק הכפול של אליסון במשחק מול מנצ'סטר סיטי

שוער ליברפול הוא חלק מרכזי בחלומות האליפות המחודשים של המייטי רדס, והמפגש הישיר מול יריבו בשער הנבחרת אדרסון יהיה חשוב במיוחד עבורו

תקציר: ליברפול - ברנטפורד 0:3/ספורט1

ההפסד של נבחרת ברזיל לקולומביה במשחק מוקדמות המונדיאל האחרון היה מתסכל עבור הסלסאו, שאיבדו יתרון מוקדם משער של גבריאל מרטינלי והפסידו בהמשך 2:1 במשחק החוץ נגד יריבתה הדרום אמריקאית, אולם הרגע המרכזי והאמוציונלי ביותר כלל לא קרה במהלך המפגש עצמו אלא מיד בסיומו, בחיבוק החם בין כובש צמד השערים, לואיס דיאז, ושוערה של ברזיל, אליסון. השניים חולקים כידוע חדר הלבשה משותף בליברפול ונחשבים לקרובים במיוחד ולאחר השבועות הסוערים שעברו על החלוץ הקולומביאני בעקבות חטיפת אביו ושחרורו לאחרונה, השערים שכבש היוו סגירת מעגל כנה ומרגשת לאחר תקופה קשה מנשוא.

התמיכה לה זכה דיאס מהמועדון כולו לאורך ימי חוסר הודאות המורכבים הייתה טוטאלית, אך היה זה בעיקר אליסון שסיפק לדיאס את החיבוק והסיוע האנושי הנדרש ללא הרף בעיצומם של ימים חשוכים. השוער הותיק, שנחשב ראשית כל לנוצרי אדוק ולאיש משפחה בכל רמ''ח איבריו, יודע היטב מהי המשמעות של אובדן אב לאחר מותו הטראגי של אביו שטבע באגם הסמוך לביתו לפני קרוב לשלוש שנים, וניסה לסייע כמיטב יכולתו לדיאס ומשפחתו בתקופה שנראתה כחסרת תקווה משמעותית.

מבנה האישיות המיוחד הוא אחד מן המרכיבים המרכזיים שהופכים את האיש בין הקורות באנפילד לנכס אמיתי מאז הצטרף מרומא האיטלקית בקיץ 2018 תמורת סכום שיא של קרוב לשבעים מיליון לירות שטרלינג, בהעברה שהפכה אותו לשוער היקר בהסטוריה. כשברקע עדיין נשמעים בקול רם הדיונים על מכירתו האפשרית של מוחמד סאלח לליגה הסעודית בחלון ההעברות של ינואר הקרוב, התומכים בעסקה מזכירים את הדמיון הרב בעסקת קוטיניו לברצלונה, שבזכות סכום העתק שהוזרם למועדון, התאפשרה רכישת שחקנים שיצרו את התשתית המוצלחת בעידן יורגן קלופ, כשאליסון הוא אחד הבולטים שהונחתו במועדון.

אליסון שוער ליברפול. GettyImages
אישיות בולטת. אליסון/GettyImages

''זה חלום שהתגשם, להצטרף לקבוצה כמו ליברפול, רגע בלתי נשכח. זה לא רק מועדון ענק, אלא מועדון שנוהג לנצח, ועבורי ועבור המשפחה שלי זאת זכות גדולה'', שיתף כשהצטרף לרדס לפני למעלה מחמש שנים וחודשים ספורים לאחר שטעם את האווירה המחשמלת באנפילד כשוער הקבוצה היריבה כשרומא הובסה על ידי ליברפול 5:2 במסגרת ליגת האלופות. אליסון בהחלט צדק כשדיבר על גודל המועדון והמסורת שלו, אך בהיבט הניצחונות וההצלחה בתחילת הקדנציה של קלופ, המציאות הייתה שונה בתכלית. מאז שהמנג'ר הגרמני נחת באנפילד בסתיו 2015, הוא לא הפסיק לפרק ולהרכיב את הפאזל האולטימטיבי מבחינתו, שלב אחר שלב, על מנת להשיב את ליברפול לימי התהילה שלה בתור קבוצה שנאבקת על כל התארים ובכל המסגרות, וקלופ ידע היטב שאחד המרכיבים המרכזיים בכדי ליצור תלכיד איכותי ועקבי הוא שוער יציב, במיוחד לאחר הפיאסקו שהציג השוער הראשון של המועדון דאז, לוריס קאריוס, בגמר ליגת האלופות במאי 2018.

ההצלחה האדירה של ליברפול תחת הדרכתו של יורגן קלופ משולבת באופן ישיר עם תרומתו של אליסון, שמאז שהצטרף לקבוצה האנגלית סיגל לעצמו מוניטין של שוער אמין ועקבי שמספק את הסחורה על אף האינטנסיביות הכרוכה בהתמודדות על תארים במפעלים שונים במקביל. את עונת הבכורה שלו באנפילד הוא סיים עם זכיה בליגת האלופות, בעונה שלאחר מכן זכיה באליפות הליגה (לראשונה מזה שלושים שנות יובש) ובגביע העולם לקבוצות ובעונת 22/21 צמד גביעים מקומיים- הגביע האנגלי וגביע הליגה. בכל תחרות ובכל מסגרת הרדס הצליחו ללכת עד הסוף, כאשר קרדיט עצום מגיע לשוער שלהם שידע לספק הצלות מרהיבות לצד קור רוח ברגעים המכריעים באמת.

בראיון שסיפק לאחרונה נשאל אליסון מבין אינספור הרגעים הקסומים שחווה באדום, מהו המיוחד ביותר, כשמרבית הקוראים הופתעו לשמוע שלאו דווקא שער הנגיחה שכבש עמוק בזמן הפציעות נגד ווסט ברומיץ' אלביון במאי 2021 הוא שנחשב לגדול ביותר עבורו. 'זה היה רגע מיוחד, אין ספק, היינו נואשים לשער וחשבתי לעצמי- למה לא, אין לך מה להפסיד- אבל בסופו של דבר אני שוער, אז הרגע הגדול שלי היה דווקא העצירה נגד מיגל אלמירון מניוקאסל יונייטד'', הצהיר. ליברפול מגיעה היום אחר הצהריים לאת'יחאד לעימות חזיתי מול מחזיקת הטרבל, מנצ'סטר סיטי (14:30, ספורט1), במומנטום חיובי עבור הרדס שהציגו שיפור משמעותי בניצחון הביתי המוחץ נגד ברנטפורד (0:3) לפני היציאה לפגרה הבינלאומית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יורגן קלופ, מאמן ליברפול. רויטרס
עימות חזיתי. קלופ/רויטרס

בזמן שהיה נדמה בתחילת העונה שמאבק האליפות גם השנה יהיה דו ראשי בלבד ויהווה שחזור של העונה הקודמת כשארסנל היא שתנסה לאתגר את אלופת הפרמייר ליג, דווקא הנקודות שליברפול אספה במחזורים האחרונים (למרות התיקו המאכזב בחוץ נגד העולה החדשה, לוטון טאון, בתחילת החודש) העניקו לאוהדי הרדס תקווה שגם קבוצתם תהיה חזק במאבק על התואר. היריבות בין שני המועדונים נחשבת לטריה יחסית בליגה ולמעשה נוצרה רק לאחר הגעתם של פפ גווארדיולה ויורגן קלופ לקבוצותיהן השונות ובזמן שסיטי תנסה העונה לעשות מה שאף קבוצה לא הצליחה לעשות בהסטוריית הליגה- לזכות באליפות בפעם הרביעית ברציפות- לליברפול יש את הכלים והאיכות על מנת לנסות לעצור אותה.

היריבות בין פפ וקלופ היא מרתקת, אך אינה היחידה בעימות שכולל מגוון שחקנים איכותיים בשלל עמדות. בזמן שמוחמד סאלח הוותיק מנסה בדרכו שלו להשתוות לכמות השערים שארלינג הולאנד תרם עד כה (עשרה, בהשוואה לשלושה עשר שסיפק הנורבגי הצעיר), דווקא בין הקורות המאבק מרתק לא פחות כאשר שני שוערי נבחרת ברזיל מתמודדים ראש בראש על התואר 'השוער הטוב בעולם'. אדרסון, שהצטרף לסיטיזנס קיץ אחד לפני הגעתו של אליסון, החזיק בעצמו בתואר 'השוער היקר בתבל', עד שנושל באופן רשמי בקיץ 2018.

משחק הרגל של שוער האלופה משובח, הוא נחשב לאי של יציבות ומתאים כמו כפפה ליד לשיטת המשחק הייחודית של פפ גווארדיולה. בסקר שנערך לאחרונה על ידי כלל אוהדי קבוצות הליגה, אליסון הוא שנבחר לשוער המועדף עליהם כשאדרסון סיים במקום השני, והופעה הירואית נוספת של השוער האורח היום באת'יחאד תעניק לו מניות נוספות במידת הפופולריות ולא פחות חשוב- רוח גבית עוצמתית שלאחר עונה קבוצתית קודמת מתסכלת, ליברפול במודל הנוכחי בהחלט מסוגלת השנה להתמודד על תואר אליפות הפרמייר ליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully