וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם מנצ'ל: "המעשים של חמאס מזכירים לחלוטין את השואה"

11.11.2023 / 11:51

כוכב מכבי חיפה לשעבר, ניצול שואה, הגיע למשחק למען תושבי עוטף עזה ומפוני הצפון והודה כי נזכר ברגעים הקשים בחייו: "דברים מתעוררים אצלי. אני בטוח שננצח"

שחקן מכבי חיפה לשעבר אברהם מנצ'ל במשחק למען עוטף עזה והמפונים/שלמה וייס

ביום רביעי נפגשו אגדות הפועל ומכבי חיפה למשחק מיוחד למען תושבי עוטף עזה וכן למען מפונים מהצפון. אחד מאגדות העבר שהגיעו למשחק שהתקיים בהפקה משותפת של רשות הספורט העירונית בחיפה, מרכז הספורט העירוני גלי חיפה, החברה הכלכלית לחיפה, מכללת אתגר ואיגוד מאמני הכדורגל בישראל, היה אברהם מנצ'ל - מהכוכבים הכי גדולים של מכבי חיפה בשנות השישים.

מנצ'ל, שבתור ילד חווה על בשרו את השואה, ראה ב-7 באוקטובר את הזוועות של החמאס כנגד תושבי ישראל וכל הזכרונות הציפו אותו ברגע. "דברים מתעוררים אצלי ומזכירים לי דברים", הודה. "זה לא סוד שאני ניצול שואה. כשאני שומע את כל העדויות האלה אני יכול להגיד רק דבר אחד - שאני חושב שאפילו בתקופה שלי הדברים האלה נחשבו להרבה יותר מאכזריים. התקופה לא פשוטה לכל המדינה אבל לפחות התאחדנו יחד והגישה השתנתה מקצה לקצה ואני בטוח שננצח. המעשים שהחמאס עשו אכן מזכירים לחלוטין את השואה".

שחקן מכבי חיפה לשעבר אברהם מנצ'ל. שלמה וייס, מערכת וואלה
"אפילו בתקופה שלי הדברים האלה נחשבו להרבה יותר מאכזריים". מנצ'ל/מערכת וואלה, שלמה וייס

כוכב מכבי חיפה לשעבר, ששיחק במועדון מ-1952 עד 1965 רשם 30 הופעות בנבחרת ישראל ולאחר מכן פצח בקריירת אימון, הוסיף ואמר: "כל אדם ששכלו בראשו יחשוב פעמיים אם כדאי בכלל לעשות איתם שלום, אבל אין לנו ברירה, אנחנו חייבים לסלק את החמאס וליצור מצב שבו נוכל לעשות שתי מדינות לשני עמים כדי ליצור מצב חדש כאן. אם אתה מכיר את כל מה שקורה במזרח התיכון אתה מבין שזה לא מלחמה של חמאס וישראל, זה רק חלק מן המלחמה, יש פה מלחמה אזורית, אנחנו אגרוף הברזל של ארצות הברית שבאו לפה עם כוח אדיר. יש אנשים שמבינים יותר ממני אבל אני חושב שזו דווקא הזדמנות לחסל ולהיפטר לתמיד מחיזבאללה. מדינת ישראל היא משענת לכל היהודים בכל העולם. בתקופה השחורה של השואה לא היה לנו כלום, היינו נוודים בכל מקום, מאז קום המדינה התקדמנו בכל התחומים בצורה משמעותית, והדבר נותן את אודותיו גם בצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully