וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהתותחים רועמים: הפריחה של אדי אנקטייה בארסנל

עם טיפים מתיירי הנרי, אמון עקבי ממיקל ארטטה ומחמאות מכל כיוון, החלוץ שחגג שלושער ראשון בפרמיירליג ינסה להמשיך בתנופה גם מול ניוקאסל (19:30, ספורט1)

תקציר, גביע הליגה: ווסטהאם - ארסנל 1:3/ספורט1

''לא רק שאני שמח בשביל אדי, אלא אני בעיקר מאושר כשאני חושב על מה שעוד עתיד להגיע ממנו בקרוב. הוא ראוי לרגע הזה, לסיפוק הזה אחרי הופעה כל כך משכנעת כמו שהוא סיפק היום. שלושער ראשון בפרמייר ליג זאת עדות נוספת למה שאדי מספק, הוא שחקן טופ שעבד קשה כדי לחוות את השמחה הזאת'', שיתף מנג'ר ארסנל, מיקל ארטטה, בתחושותיו לאחר החמישיה המוחצת שקבוצתו הנחיתה על העולה החדשה, שפילד יונייטד, באצטדיון האמירויות ביום שבת האחרון.

ארטטה, כפועל יוצא של היותו תלמיד שקדן של המורה והמנטור, פפ גווארדיולה, משתדל לרוב להימנע מאמירות ישירות על שחקניו ונחשב לשקול בדעותיו, אך בו זמנית חש צורך לספק הצהרה וגיבוי לחלוץ שלו שסיפק הופעת על בצד האדום של צפון לונדון במחזור האחרון נגד נועלת הטבלה. להיות חלוץ פרמייר ליג בכל מועדון זוהי משימה עמוסת ציפיות ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בארסנל, מועדון על שלא טעם את טעם האליפות מזה קרוב לשני עשורים, אך כאשר על מספר חולצתך מתנוסס בגאווה המספר 14- שנלבש בעברו על ידי גדול חלוצי הליגה האנגלית בכל הזמנים ואגדת המועדון, תיירי הנרי- מד הלחץ מתעצם לדציבלים חדשים.

אבל המסע של החלוץ המרכזי כעת של התותחנים החל דווקא בצד המערבי של העיר, כשהצטרף לאקדמיה המוצלחת של היריבה העירונית השנואה, צ'לסי, בגיל 9. הוא סומן לגדולות מגיל צעיר והצטיין בכל שכבת הגילאים שבה שיחק במדי הבלוז עד גיל 13, שם החלה נסיגה משמעותית בהתפתחותו המקצועית ומיעוט הדקות בגיל הנערים הפך למציאות עבורו. אנקטייה, שגדל בכלל כאוהד ארסנל, שיחק באותו השנתון עם שחקני פרמייר ליג אחרים בדמותם של דקלן רייס ומייסון מאונט, אולם בזמן שצ'לסי בחרה לשמור על שירותיו של האחרון (שעבר בקיץ 2023 למנצ'סטר יונייטד), אנקטייה ורייס קיבלו הודעה ביוני 2013 שדרכם במחלקת הנוער המפוארת של הבלוז הגיעה לקיצה.

שחקן ארסנל אדי אנקטייה. רויטרס
המספר על החולצה מגביר את הציפיות. אנקטייה/רויטרס

זאת כמובן לא הייתה הפעם הראשונה או האחרונה שבה צ'לסי שחררה שחקנים מבטיחים, הרי למועדון- שמחזיק כבר שנים באחת האקדמיות המרשימות אך באותה נשימה, תובענית ולעתים קרובות חסרת רחמים כשמדובר בהיפרדות משחקנים צעירים- ישנו מוניטין מאתגר בכל הנוגע לטיפוח שחקני בית והענקת הזדמנות ממשית בקבוצה הבוגרת. עזיבת צ'לסי באותו קיץ לפני כעשור בדיוק סימלה את סיום דרכם המשותפת בגילאי נוער של רייס (שעבר לווסטהאם) ואנקטייה (שעבר לארסנל) כשנדדו ליעדים שונים בבירת אנגליה בגיל ההתבגרות.

שחרור מקבוצת נוער יכול לעתים קרובות להוות מכה נחרצת למנטליות ולשאיפות העתידיות של כל נער מבטיח לממש את חלומו ולהפוך לשחקן מקצועני, אך אנקטייה הצליח להפיק את המירב מן האכזבה להצלחה של ממש כשזכה בסופו של דבר לעבוד תחת שרביט האימון של אלילו, תיירי הנרי, שעבד איתו בגילאי הנוער באקדמיית התותחנים. 'ברור שתיירי העניק לי עצות מקצועיות ועבד איתי, בין היתר, גם על טכניקות סיום ושיפור מיומנויות שונות, אבל מעבר להכל, הוא החדיר בי אמונה שאני מסוגל לקבל הזדמנות של ממש בקבוצה הבוגרת', ציין אנקטייה על עבודתו המשותפת עם אגדת הכדורגל הצרפתית, שעיצבה את דרכו ונתנה לו כלים משמעותיים להצלחה העתידית, 'תיירי מציע לך רעיונות יצירתיים, משתף בחוויות אישיות וכל שעשיתי היא לנסות להקשיב, לגמוע וליישם כל פיסת מידע. אבל זה בעיקר הביטחון שהוא הנחיל בי, שמסייע לי יותר מכל. המוטו שלו היה- אם תאמין בעצמך, שום דבר לא יעצור אותך. זה נשמע פשוט, אבל זה נכון. זאת העצה הכי טובה שהוא נתן לי ואני מיישם אותה בכל יום נתון'', אמר לאחרונה.

אך גם אתה מסיים את גיל הנוער בארסנל עם נתוני הבקעה מרשימים ומחמאות גורפות מכל כיוון, שום דבר לא מבטיח לך הזדמנות ודקות עקביות בקבוצה הבוגרת, במיוחד בגרסתה הנוכחית של ארסנל שרוצה תחת הדרכתו של ארטטה לשוב לימי התהילה. הוא יצא בקיץ 2019 לתקופת השאלה בלידס יונייטד תחת הדרכתו של אחד מגדולי המנג'רים הדרום אמריקאים בכל הזמנים, מרסלו ביילסה, שסייע לאנקטייה לפתח הבנה טקטית רחבה יותר במציאות הבלתי מתפשרת של הצ'מפיונשיפ ושב לאמירויות בינואר 2020. מאז חזרתו לצפון לונדון, ענן התקווה מעל ראשו של אנקטייה התקיים כשלצידו השאלה ששבה וחזרה באופן עקבי, 'מתי באמת תגיע הפריצה הגדולה שלו?', שהלכה ונדחתה שוב ושוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מיקל ארטטה מאמן ארסנל. GettyImages
יודע מתי צריך להחמיא. ארטטה/GettyImages

כשארטטה צירף למועדון את חלוצה הברזילאי של מנצ'סטר סיטי, גבריאל ז'סוס, בקיץ שעבר, היו שפירשו זאת כרמז עבה למדי מצידו של המנג'ר לכיוונו של אנקטייה על כך שחלון ההזדמנויות עבורו הולך ומצטמצם משמעותית, אולם אנקטייה החליט להישאר ולהיאבק על מקומו. הקדנציה הקצרה של ז'סוס עד כה באמירויות בעיקר התאפיינה בפציעות שמנעו ממנו לשחק באופן קבוע ולנפק את המספרים שלשמם הוחתם, ופציעתו בשבוע שעבר אפשרה לאנקטייה חלון הזדמנויות חדש ורענן להראות דווקא כעת שארסנל יכולה וצריכה לסמוך על שירותיו.

הערב (19:30, ספורט1) התותחנים יצפינו לאחד המגרשים הביתיים והמאתגרים ביותר בפרמייר ליג כשיתארחו בסנט ג'יימס פארק אצל ניוקאסל יונייטד המתחדשת תחת הנהגתו של אדי האו. אנקטייה, שמחזיק בשיא הכיבושים של נבחרת אנגליה הצעירה בכל הזמנים, זכה לשיחת טלפון מאגדת ניוקאסל בכבודו ובעצמו, אלן שירר, שהחזיק בשיא עד אשר נופץ על ידי אנקטייה, ובירך את חלוץ ארסנל על ההישג. בעונה בה ארסנל שבה לליגת האלופות לאחר מספר שנות היעדרות ועדיין שומרת על מאזן בלתי מנוצח במסגרת הפרמייר ליג, לאנקטייה יש חשיבות גדולה בשאיפות של ארסנל הרעננה והתוססת ללמוד משגיאות העונה שעברה וללכת עד הסוף בגזרה המקומית.

הוא חלק חשוב בתשתית המועדון הנוכחי, שמורכבת לא רק ממאמן צעיר במשרת האימון הראשונה שלו כמנג'ר ראשי, אלא משורת צעירים מלאי מוטיבציה ותשוקה להשיב את התותחנים לימי הזוהר, וכדי לעשות זאת כראוי הדרך הארוכה לזכיה באליפות עוברת גם באצטדיונים מאתגרים, בדמותם של ניוקאסל יונייטד.

  • עוד באותו נושא:
  • ארסנל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully