וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוע הארי: מגווייר בלע את הביקורות ומקווה להתחיל מחדש

הכדורגלן הכי מושמץ באנגליה סיים שבוע חלומי עם מנצ'סטר יונייטד. בדרבי (17:30, ספורט2) הוא ינסה להוכיח שזה לא היה מקרי

תקציר: שפילד יונייטד - מנצ'סטר יונייטד 2:1/ספורט1

"זה פשוט נועד לקרות. שלוש הנקודות, השער שכבשתי בשבוע כל כך אמוציונלי עבור המועדון כולו. הניצחון הזה מוקדש לסר בובי צ'רלטון", אמר בהתרגשות בלם מנצ'סטר יונייטד, הארי מגווייר, בסיום הניצחון הביתי נגד אלופת דנמרק, פ.צ. קופנהאגן, באולד טראפורד ביום שלישי האחרון. כלפי חוץ ובאופן מופגן למדי, יונייטד הייתה זקוקה נואשות לניצחון באירופה בעיתוי מחייב עבורה מבחינה מקצועית ובעיקר- מבחינה רגשית.

פתיחת העונה המסויטת חוותה שינוי מסוים במומנטום במשחקיהם האחרונים של השדים האדומים בדמותם של שלושה ניצחונות ברצף בכל המסגרות, אבל עם כל הכבוד ליריבותיה לאחרונה- שפילד יונייטד (בחוץ), ברנטפורד וקופנהאגן בבית- אלו קבוצות שיונייטד, גם אם היא רחוקה משיאה, חייבת לנצח. ובתוך גל האופטימיות המינימלי שמתחיל להיווצר כעת ביציעי אולד טראפורד, קרדיט גדול חייב להינתן לאיש ולדמות שעל פי כל תסריט ריאלי בתחילתה של העונה, כלל לא היה אמור להיות שם, כאשר דרכם המשותפת של השדים האדומים והארי מגווייר אמורה הייתה להסתיים באופן רשמי עוד לפני בעיטת הפתיחה של עונת 2023/24.

חלפו מעל ארבע שנים מאז יונייטד שילמה ללסטר סיטי 80 מיליון לירות שטרלינג והצליחה לזכות בשירותיו של הבלם האנגלי לאחר מאבק ישיר עם היריבה העירונית, מנצ'סטר סיטי, וקל לומר שהתרומה המקצועית של מגווייר לא תאמה את ציפיות הענק שליוו את החתמתו בקיץ 2019. מעבר לכך, בצל הביקורת הציבורית (חסרת הפרופורציות, לעתים) על תרומתו של הבלם האנגלי, היה זה דווקא השחקן עצמו שלאורך העליות והירידות בקדנציה שלו עד כה היה כנה מספיק כדי להתייצב מול המצלמות ולהעיד על כך שהיכולת בפועל הייתה רחוקה שנות אור מן הציפיות שליוו את החתמתו היקרה. חצי שנה לאחר צירופו ליונייטד הוא כבר קיבל את סרט הקפטן של הקבוצה והצטרף לרשימה ארוכה של אגדות מועדון שענדו את הסרט בהצלחה ובגאווה עצומה לאורך השנים, מהלך שהוסיף שכבה משמעותית של לחץ למועדון שהיה בעיצומו של חיפוש מתמיד אחר זהות, קרוב לשבע שנים מאז פרישתו של סר אלכס פרגסון.

הארי מגווייר, מנצ'סטר יונייטד. Jan Kruger, GettyImages
קם לתחייה שבוע האחרון. מגווייר/GettyImages, Jan Kruger

הגעתו של אריק טן האח לאולד טראפורד בקיץ 2022 העניקה רוח רעננה למועדון ותקווה כלשהי שדווקא המנג'ר ההולנדי- שנחל הצלחה מסחררת באייאקס אמסטרדם- יצליח להשיב את המועדון לימי הזוהר ושנתו הראשונה של מגווייר תחת טן האח הוגדרה כסבירה. הוא התמודד עם פציעה טורדנית שהגבילה את זמן המשחק שלו במהלך חודש אוקטובר ובהמשך העונה קיבל קרדיט חלקי ואת חולצת ההרכב במחצית ממשחקיה במסגרות השונות. יונייטד אף זכתה בגביע ראשון מזה שש שנים כאשר גברה על ניוקאסל בוומבלי בגמר גביע הליגה בחודש פברואר האחרון ומגווייר (שעלה כמחליף לדקות בודדות בגמר) אף זכה להניף את הגביע מתוקף היותו הקפטן הרשמי של הקבוצה, אך בפועל זאת הייתה מחווה מצידו של ברונו פרננדש, הקפטן בפועל (שהפך גם לקפטן הרשמי של המועדון בקיץ האחרון).

יונייטד סיימה את עונתה הראשונה תחת טן האח באופן חיובי עם זכיה בגביע, סיום במקום השלישי והמכובד וחזרה לליגת האלופות, אך המנג'ר בן ה-53 רצה בקיץ האחרון להמשיך ולבנות את כוורת השחקנים הרצויה עבורו במטרה להמשיך ולקדם את המועדון למקום שלדעתו הוא ראוי לשוב - כמועמדת קבועה למאבק אליפות הפרמיירליג- והבהיר למגווייר כבר באימוני קדם העונה שהוא אינו בתכניות המקצועיות שלו. ווסטהאם יונייטד ודייויד מויס הביעו עניין גדול בצירופו למועדון ממזרח לונדון לקראת סיום חלון ההעברות, אולם עם כל הכבוד למחזיקת הקונפרנס ליג, האתגר המקצועי ופערי השכר הכרוכים במעבר ללונדון סטדיום הכריעו את הכף ומגווייר העדיף להישאר ביונייטד, מודע לעובדה שכמות ההזדמנויות עבורו תהיה מוגבלת ביותר.

ולאורך כל תקופת האכזבה המקצועית מגווייר נאלץ להתמודד בחזית נוספת, חשובה אף יותר - בריאותו הנפשית ואורך הרוח שנאלץ להפגין. הוא הפך בשנים האחרונות לדמות הנלעגת ביותר באצטדיוני הפרמיירליג, מטרתם המרכזית של אוהדי הקבוצה היריבה בכל משחק שבו שיחק. שריקות בוז ושירי לעג בזויים הפכו לעניין שבועי, כשגם חלק מאוהדי יונייטד הפגינו כלפיו שנאה פומבית וקולנית. גם בנבחרת אנגליה, בה למרות מיעוט הדקות בקבוצתו הוא המשיך לקבל קרדיט ולספק את הסחורה מבחינה מקצועית תחת גארת סאות'גייט, חלק מאוהדי שלושת האריות הפנו לו גב ושכחו במהרה את העובדה שבמשך שנים מגווייר שימש כאחד השחקנים היציבים והחשובים ביותר בהצלחת הנבחרת בשים האחרונות.

היה זה סאות'גייט עצמו שלא היסס להתייצב מול המצלמות בכינוס הנבחרת הלאומית לאחר הניצחון נגד סקוטלנד והתייחס בעצב ואסרטיביות לנושא חוסר התמיכה שמגווייר זוכה לה בכל פינה בכדורגל האנגלי, 'זאת בדיחה, פשוט בדיחה האופן שבו מתייחסים ומטפלים בהארי מגווייר, בכל שנותי בכדורגל- כשחקן וכמאמן לא נתקלתי ביחס כזה כלפי שחקן. זאת הנבחרת האנגלית השניה הטובה בתולדותינו והארי הוא אחד הנכסים המרכזיים שלנו. את ההערות הערב מהאוהדים הסקוטים עוד אני יכול איכשהו לקבל, אבל דווקא מהקהל שלנו באצטדיוני הפרמיירליג ובאופן כל כך ירוד? מבחינתי זה לא נתפס ובעיקר מאכזב'', שיתף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מנצ'סטר יונייטד הארי מגווייר. James Gill - Danehouse, GettyImages
מבחן גדול הערב. מגווייר/GettyImages, James Gill - Danehouse

זאת לא הפעם הראשונה שבה שחקן הנבחרת האנגלית סופג הערות נבזיות על בסיס קבוע באצטדיונים השונים ברחבי הממלכה, אבל כשמדובר בשחקנה של מנצ'סטר יונייטד, מדובר בתסריט שכבר קרה לפני לא מעט שנים, וקיבל הד בין לאומי משמעותי בעקבות הפרופיל התקשורתי המאסיבי של השחקן עצמו. דאז היה זה דייויד בקהאם, שלאחר הרחקתו באדום ישיר במשחק הנבחרת במונדיאל בצרפת ב-1998 הפך לפרסונה נון גרטא במולדת הכדורגל, שלוותה בסדרת איומים מוחשיים על חייו. שני הבדלים גדולים מפרידים בין בקהאם ומגווייר, כאשר האייקון הוותיק נאלץ ראשית לקבל ליווי משטרתי צמוד לאורך חלק מן התקופה ובנוסף, התחושה הייתה שלפחות במרבית המקרים יציעי אולד טראפורד כן גיבו את הקשר של סר אלכס פרגסון.

היום (17:30, ספורט2) אולד טראפורד יתעטף ברגש מקיר אל קיר לקראת הדרבי נגד מחזיקת הטרבל, מנצ'סטר סיטי, במה שעתיד להיות משחק הבית הראשון של יונייטד בליגה מאז פטירתו של סר בובי צ'רלטון. עבור מגווייר, שלא רק שכבש את שער הניצחון המכריע נגד אלופת דנמרק, אלא גם נבחר לאיש המשחק לאחרונה בחוץ נגד שפילד יונייטד, תהיה היום הזדמנות נוספת לזכות באמון ואהדת האוהדים מחדש לאחר תקופה מורכבת, שלעתים הצטיירה כאילו לא תסתיים בקרוב. ואין פלטפורמה יוקרתית יותר מאשר בחצר הביתית ועל חשבונה של היריבה העירונית השנואה, שדווקא העונה נראית פגיעה ואנושית הרבה יותר מבעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully