וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטת לחם וחמאה: מכבי חיפה לא מספיק שאפתנית באירופה

5.10.2023 / 15:00

דווקא בעונה שאחרי הופעה מכובדת בליגת האלופות, הירוקים פספסו הזדמנות להפוך לשם דבר גם במפעלי אופ"א וגם למפגש עם פנאתינייקוס (22:00, ספורט4) יגיעו כשהם מרוכזים בזירה המקומית. שלמה וייס על החזרה של המועדון מהכרמל להסתפקות במועט

צפו בתקציר: מכבי חיפה חזרה פעמיים מפיגור בדרך ל-2:3 על מכבי נתניה, צמד לפיירו/ספורט1

בקיץ האחרון, רגע לפני פתיחת המונדיאליטו, ריכז אופיר חיים את חניכיו הצעירים והרביץ בהם תורה: "אפשר להגיע פה בטורניר לשלבים הכי גבוהים", המאמן שהדהים את אירופה רק קיץ אחד קודם, כשהצעיד את נבחרת הנוער של ישראל לגמר היורו עד גיל 19. מי שהיה שומע מהצד את הנאום חוצב הלהבות של חיים, היה חושב אולי שהמאמן שתה יותר מדי או חטף מכת שמש. נבחרת ישראלית שתגיע לשלבים הגבוהים בטורניר בו משתתפות ברזיל, אורוגוואי, ארגנטינה, איטליה ואחרות? נראה כמו חלום - או יותר נכון הזיה - כשבארץ כולם בכלל הסתפקו בעצם העלייה עצמה לטורניר היוקרתי. ככל שהטורניר התקדם, התברר שהשיכורים היינו בעצם אנחנו והשפוי היחידי היה חיים שהאמין שלא צריך להסתפק במועט, ושגם בכדורגל עם הספר יכול להצליח.

כמה חודשים עברו מאז המונדיאליטו ושוב נראה שאנחנו בישראל מנציחים את המושג "להסתפק במועט". בשבועות האחרונים אפשר לראות בכל מקום אוהדים, אנשי מועדון ושחקנים של מכבי חיפה, בין אם בפומבי או בעילום שם, חוזרים על המנטרה "אירופה זה נחמד, אבל הליגה היא הלחם והחמאה". עד כדי כך שברשתות עוד אפשר לראות התבטאויות על כך שצריך לעלות בהרכבים משניים במשחקים באירופה כדי לשמור את התותחים הכבדים למשימות הליגה המקומית.

בעונה שעברה הוכיחו הירוקים שניתן לשלב את הלחם והחמאה גם עם קינוחים טעימים מאין כמוהם, כשהדובדבן שבקצפת היה בניצחונות על קבוצת פאר כמו יובנטוס ובקאמבק אצל הכוכב האדום בלגרד בפלייאוף העלייה לליגת האלופות, שם דניאל סונדגרן ועומר אצילי סידרו לקהל הירוק חורף מתוק במיוחד. אלא שמשהו קרה בקיץ האחרון, ושוב חזרה אותה המנטרה לפיה המפעלים המקומיים צריכים לבוא על חשבון היוקרה האירופית.

שחקני מכבי חיפה חוגגים. מאור אלקסלסי
כבר הוכח שאפשר לשלב את הלחם והחמאה עם ארוחות גורמה. מכבי חיפה חוגגת את הניצחון על יובנטוס אשתקד/מאור אלקסלסי

הערב (חמישי, 22:00, ספורט4) תעלה מכבי חיפה למשחק מול ירוקה אחרת - פנאתנייקוס היוונית - כששוב מדובר על רוטציה, על כך שצריך לחשוב על המשחק החשוב יותר - זה מול הפועל באר שבע ביום ראשון, שהליגה לא תברח חלילה כי אירופה היא הרי בונוס, ונדמה שהתפיסה שחלחלה רק לרגע קט בעונה שעברה, שאירופה לא פחות חשובה מהליגה, התפוצצה כמו בועת סבון.

להנהלת המועדון מהכרמל ולגל אלברמן הייתה אפשרות בקיץ האחרון לתת נוקאאוט לליגה ולהפוך לכוכב האדום, מולדה או פ.צ. קופנהאגן של ישראל: קבוצה שדורסת את הליגה ובמקביל מתקדמת באירופה והופכת לנציגה של קבע באירועים הגדולים באמת, כזו שאוכלת את הלחם וחמאה לארוחת בוקר, אבל בצהריים ובערב מתפנקת באיזה סטייק איכותי או מנת גורמה במסעדת שף בלונדון או במדריד.

מכבי תל אביב התחזקה בזמן שהירוקים לא השכילו למנף את ההצלחה באירופה, ויהיו כאלה שאפילו יגידו שמכבי חיפה נחלשה ובמקום למקד את הכוחות במפעלים האירופיים ולהפוך את עצמה לשם דבר, כזו שאף אחד לא מסמיק מבושה כשפפ גוארדיולה חושף שהוא מכיר את השם, היא תמקד שוב את הכוחות בליגה ותקווה פה ושם להפתיע עם הישג באירופה.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
גל אלברמן, המנהל המקצועי של מכבי חיפה. שלומי גבאי
פספס הזדמנות לתת נוקאאוט לליגה. גל אלברמן/שלומי גבאי

בעוד כמה שעות, 30 אלף אוהדים יספקו אווירה שלא מביישת אף מגרש ברחבי היבשת הישנה והתחושה תהיה של חג, לא בגלל שמדובר בחול המועד סוכות, והירוקים לרגע ישכחו מ"הלחם והחמאה", ירגישו שהם שווים נוכחות בבמות המרכזיות של אירופה וניצחון על היוונים אולי יפיח שוב תקוות ויזכיר לכל מי שמנהל את המועדון שלחם וחמאה זה באמת הכי חשוב, אבל מה בסוף נשאר בחיים האלה חוץ מחוויות והנאות? את אלו, עם כל הכבוד לליגה המקומית באסיה ולמשחקים מול בני ריינה ומ.ס. אשדוד, אפשר למצוא בעיקר באירופה.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully